محمدعلی شجاعی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بی توجی به حمل و نقل عمومی، سبب شده است تا کار به وضعیت کنونی برسد و شاهد ضعف در این بخش باشیم.

وی افزود: شهرداری تهران بودجه قابل توجهی را به حمل و نقل اختصاص داده اما در بجنورد، از هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بودجه شهرداری، تنها ۲۱ میلیارد ریال به این بخش داده شده که رقم بسیار اندک است.

استاندار خراسان شمالی گفت: تنها یک نودم بودجه شهرداری بجنورد به حمل  و نقل داده شده است.

شجاعی با تاکید بر لزوم توجه به تقویت حمل و نقل عمومی گفت: اگر وضعیت حمل و نقل عمومی مناسب بود، نباید شاهد فعالیت مسافربران شخصی در این حد باشیم، اکنون بخش زیادی از مسافران با ناوگان شخصی جابه جا می‌شوند که البته در این میان، مردم متضرر می شوند.

وی خاطرنشان کرد: خیلی از شهرداری ها برای تقویت حمل و نقل عمومی، از اسناد دولتی استفاده کرده اند اما در این استان حتی یک مورد نبوده است، اینجا حرکت صفر است، مردم توقع دارندد ما کار کنیم اما مسوولان ما نشسته اند و کاری برای برون رفت از مشکل نکرده اند.

وی گفت: برای حل مشکل حمل و نقل عمومی، باید بخش خصوصی  را وارد عرصه کنیم، البته دولت هم مزایای زیادی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در نظر گرفته است اما در این استان، مسوولان خیلی علاقه دارند خود موارد را اداره کنند و تمایلی برای واگذاری به بخش خصوصی ندارند.

استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: بخش خصوصی هم این فضا را شناخته و پیش نمی آید، با فضای امر و نهی نمی توان امور را به بخش خصوصی واگذار کرد.

بر اساس این گزارش،  بخش قابل توجهی از مسافران در شهر بجنورد و نیز مسافران بین شهری در خراسان شمالی، با ناوگان شخصی جابه جا می شوند که با افزایش قیمت بنزین، کرایه این بخش هم افزایش یافته است و مردم متحمل زیان می شوند.  

حدود ۲ هزار و ۳۰۰ تاکسی تلفنی،  ۸۰۰ تاکسی عمومی و ۷۱ دستگاه اتوبوس در شهر ۲۱۰ هزار نفری بجنورد کار جابجایی مسافر را انجام می دهند.

چهار شرکت تاکسی اینترنتی در بجنورد فعال است.  

آماری سر جمع از وضعیت جابجایی شهروندان از تمامی شهرها و روستاهای این استان وجود ندارد.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.