محمدعلی شجاعی روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی ترافیک استان اظهار داشت: اگر عقب ماندگی ها در زمینه حمل و نقل عمومی جبران نشود، مشکلات بر مردم تحمیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: فعالیت مسافربران شخصی، که نشان از ضعیف بودن بخش حمل و نقل عمومی است، با افزایش قیمت بنزین،  کرایه ها را افزایش می دهند و در نهایت مردم متضرر  می شوند.  

وی با اشاره به اینکه بخشی از مصوبه های نشست پیش، اجرایی نشده است گفت: موضوع ترافیک، ابعاد مختلف سخت افزاری، نرم افزاری، کارهای عمرانی و اقدامات فرهنگی دارد که باید مورد توجه باشد.  

شجاعی با اشاره به پیگیری ها برای برچیده شدن میدان کارگر در مرکز استان اظهار داشت: بخشی از شهر، هویت آن است و باید حفظ شود، نباید به دلیل افزایش تعداد خودروها، خیابان، میدان و یا نقطه ای که هویت شهر و متعلق به مردم است تخریب شود.

وی افزود: نباید به علت مشکلات ترافیک، هویت شهر را از بین ببریم، مسوولان شهر باید تلاش کنند تا فضاهای سنتی برای مردم حفظ و نگاه داشته شود،  میدان، بماند و خیابان به جای آسفالت، سنگ فرش شود.

استاندار خراسان شمالی گفت: می توان در بخشی از شهر، اصناف غیرمرتبط را برچید، حضور خودرو را به تدریج به صفر رساند و فضای پیاده رو و  گردشگری برای خانواده ها ایجاد کرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به نیاز  ایجاد فضای برای دوچرخه سواری در شهر گفت: شهرداری ها مکلف هستند در فضاهای جدید و بازگشایی های جدید که انجام می شود، فضایی رینگی برای دوچرخه سواری ایجاد کنند و البته این امر در شهرهای کوچک، ساده تر قابل دست یابی است.  

استاندار خراسان شمالی افزود: در نقاط قدیمی شهرها هم می توان برای ایجاد فضای دوچرخه سواری، برنامه ریزی های لازم را انجام داد.  

وی در باره لزوم توسعه اقدامات فرهنگی برای رعایت مقررات ترافیکی گفت: تا دو هفته دیگر، طرح های لازم در زمینه پایبندی به بستن کمربند امینی در خودروها، استفاده از کلاه ایمنی توسط راکبان موتورسیکلت و نیز عبور و مرور عابران پیاده، باید ارائه شود.  

شجاعی افزود: این سه مورد،  نقش زیاد در کاهش تلفات رانندگی دارند.

استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه مدیران باید از مرکز، بودجه جذب کنند گفت: پول و اعتبار، دادنی نیست، گرفتنی است، در کشور پول به اندازه متقاضیان نیست، هر که جلو رفت و پول خواست، به او می دهند، اینکه بنشینید و پیگیری نکنید، از تهران به شما پول نمی دهند.  

فرمانده انتظامی خراسان شمالی هم در این نشست، با اشاره به پیگیری ها برای اجرای یک طرح ترافیکی و برنامه ریزی برای کاهش تصادفات گفت: این طرح در چند سال گذشته، توسط بنیاد تعاون ناجا ارائه و مطرح شد و قرار بود در مراکز شهرستان های استان اجریی شود،  در آن سال اعتبار مورد نیاز اجرای این طرح در مرکز استان، ۸۰ میلیارد ریال بود اما اکنون هزینه ها بسیار بالاتر رفته است.

سردار علیرضا مظاهری اظهار داشت: طرح مزبور، در برهه ای از زمان، با مخالفت شهرداری بجنورد روبه رو شد و البته تنها نهاد مخالف، شهرداری مرکز استان بود.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور و در مسیر استانهای شمالی به مشهد مقدس واقع است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.