فرخ جلالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: به دنبال حمایت همه جانبه شورا و شهردار محترم از ناوگان حمل و نقل عمومی، در بودجه سال ۹۸ خرید اتوبوس و مینی بوس و همچنین بازسازی اتوبوس‌های قبلی آمده است و بر این اساس از سوی سازمان شهرداری‌های کشور، ۶۲ دستگاه مینی بوس به شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز سهمیه تخصیص داده شده است که برای هر دستگاه ۴۲۰ میلیون تومان و در مجموع نزدیک ۲۷ میلیارد تومان برای همه این مینی بوس‌ها هزینه می شود.

وی با اشاره به اهداف مهم خرید این مینی بوس‌ها، ادامه داد: با توجه به اینکه در بعضی از مسیرهای تبریز امکان راه اندازی خط اتوبوس وجود ندارد و در برخی محلات وجود خط اتوبوس مقرون به صرفه نیست و اتوبوس‌ها مشکل ترافیکی ایجاد می‌کنند، مینی بوس جایگزین اتوبوس می شود. همچنین در مسیرهای مویرگی که از مسیرهای اصلی به دور هستند خط مینی بوس راه اندازی می شود.

جلالی گفت: از سال ۹۵ تاکنون هر سال قرار بود ۵۰ دستگاه اتوبوس خریداری شود که با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، امکان خرید اتوبوس میسر نشده است؛ فقط ۱۵۴ دستگاه خود شهرداری بصورت مالکیتی خرید کرده است که برابر مصوبه قانونی، ۸۲.۵ درصد هزینه هر دستگاه اتوبوس را باید دولت پرداخت کند.

وی افزود: اخیرا در پی بررسی و گزارش تهیه شده که توسط شهردار تبریز به تهران ارسال شد و همچنین اعضای شورا نیز پیگیری کرده‌اند، ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق بهادار به شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز تخصیص یافته که همه مراحل اداری آن طی شده و اگر سازمان شهرداری‌ها نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد، می توانیم به زودی اتوبوس یا مینی بوس های مورد نیاز را خریداری کنیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه اضافه کرد: برابر همان بودجه سال ۹۸، ۶۵ دستگاه اتوبوس بازسازی شده است که هزینه های آن از طریق شرکت های بخش خصوصی تامین شده است.

وی ادامه داد: برای اولین بار در کشور با همکاری مسئولان استانی و شهرستانی و همچنین توجه ویژه وزیر صنعت، برای ۸۵ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی لاستیک اختصاص یافته است که برای هر دستگاه، دو حلقه لاستیک به قیمت مصوب تحویل داده شده است.

۶۱۲۰/۵۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.