به گزارش خبرنگار ایرنا عبدالرضا دادبود روز یکشنبه در مراسم بهره برداری از 20 دستگاه اتوبوس مدرن شهری که با حضور استاندار گلستان برگزار شد؛ افزود: سالانه باید 15 اتوبوس وارد ناوگان حمل و نقل عمومی گرگان شده و در مقابل هشت دستگاه فرسوده از رده خارج شود اما طی هشت سال گذشته اقدامی در این رابطه انجام نشد بطوریکه اکنون عقب ماندگی زیادی داریم.
وی اضافه کرد: توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی گرگان در طرح جامع ترافیکی شهر دیده شده است و در این راستا کار مطالعاتی اجرای بی آر تی (اتوبوس های سریع) هم انجام شد.
وی با بیان اینکه ورود اتوبوس جدید عمر ناوگان عمومی گرگان را به هشت سال کاهش داد، گفت: اکنون 100 دستگاه اتوبوس در ناوگان شهری فعال است که 15 دستگاه آن به علت فرسودگی و ایجاد آلودگی سوختی باید از رده خارج شود.
استاندار گلستان نیز در این مراسم طی سخنانی با اشاره به لزوم بازنگری در حوزه مدیریت و اداره امور شهر گرگان بویژه در حوزه ترافیک از وجود پادگان ارتش در مرکز شهر به عنوان یک معضل یاد کرد و ابراز داشت: بهتر است فضای کنونی پادگان به مکان گردشگری و فضای سبز برای استفاده عموم تبدیل و مرکز نظامی موجود به مکان مناسب دیگری منتقل شود.
سید مناف هاشمی افزود: در عین علاقه مندی به نیروهای مسلح باید اذعان کرد که وجود فضای بزرگی مانند پادگان لشگر 30 در داخل گرگان اثرگذاری ندارد و می بایست به مکان مناسب تری منتقل شود.
وی با تصریح بر اینکه در سطوح مختلف دولت از طرح و برنامه های خوب شهرداریها بویژه در گرگان حمایت می کنیم، به نقش مردم در مدیریت شهری نیز اشاره کرد و افزود: مردم منابع مدیریت شهری را تامین می کنند و مشارکت هر چه بیشتر آنها توسعه و آبادانی جهشی را به دنبال خواهد داشت.
استاندار گلستان با بیان این که برخی اقدامات شهرداری وظیفه ذاتی و روزانه است، افزود: ضرورت دارد در کنار اقدامات روزمره امور مهمی همچون معضل ترافیک، توجه به بحث کمربندی و بخش گردشگری هم در دستور کار قرار گیرد.
وی با بیان اینکه توجه به بافت فرسوده شهری نیز باید به عنوان اولویت کار شهرداری تبدیل شود، گفت: در این رابطه مشارکت بخش خصوصی و استفاده مناسب از تسهیلات دولت می تواند تحول آفرین باشد.
به گزارش ایرنا اتوبوس های جدید که مجهز به رمپ ویژه معلولین نیز هست با اعتباری بالغ بر 130 میلیارد ریال از محل بودجه شهرداری گرگان خریداری شده است.
3014/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.