پروانه رضا قلی‌زاده روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا، افزود: عموم مردم و اعضای کتابخانههای عمومی میتوانند با توجه به علاقه خود از این کتابها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه هر ماه به طور متوسط بیش از ۶۱ هزار نسخه کتاب به صورت امانت در اختیار اعضاء قرار میگیرد، گفت: از این تعداد بیش از ۵۳ هزار نسخه کتابهای امانی و بیش از هفت هزار نسخه کتاب از کتابخانههای مشارکتی در اختیار آنها قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: برغم تلاشهای صورت گرفته برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه در حال حاضر فقط ۶ درصد از جمعیت این استان عضو فعال کتابخانههای عمومی هستند.

رضا قلی زاده اضافه کرد: هدف اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل تمرکز زدایی و استفاده برابر اهالی ساکن در مناطق مختلف استان و دسترسی آسان آنها به کتب مورد نیاز در کتابخانه های عمومی بوده و برای همین هر سال به مجموع کتابخانه‌های عمومی مناطق روستایی اضافه می‌شود.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل ادامه داد: زیربنای توسعه فرهنگی در هر جامعه، کتاب و کتابخوانی است و با توجه به اینکه در سال‌های اخیر جامعه اندکی با فرهنگ مطالعه فاصله گرفته فرهنگ آشتی با کتاب و مطالعه باید از سنین کودکی و نوجوانی ترویج شده و برای احیای این فرهنگ تمامی آحاد مختلف مردم تلاتش کنند.

وی گفت: برغم افزایش میل و رغبت مردم به استفاده از فضای مجازی و رسانه های جمعی کتاب به عنوان یک مرجع قابل وثوق در دل مردم جای گرفته ولی باید مطالعه آن به عنوان یک عادت اجتماعی ترویج شود تا سرانه مطالعه کتاب در استان افزایش یابد.

او توسعه برنامه های فرهنگی و کتابخوانی در جامعه را از اولویت های این نهاد ذکر کرد و افزود: در یک سال گذشته بیش از ۲ هزار برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی مراکز فرهنگی و اجتماعی در جامعه هستند، اظهار داشت: معرفی نویسندگان، شعرا و مفاخر استان در کتابخانه‌های عمومی از دیگر اولویت های این اداره کل بوده و تلاش می شود مفاخر استان در کتابخانه‌های عمومی به مردم معرفی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.