مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: مجوزهای لازم برای عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی حاشیه شهر و روستاهای استان اردبیل صادر شده و شهروندان می‌توانند از این امکان استفاده کنند.     به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، رباب عزیزخانی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیر اظهار کرد: به منظور توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، مجوزهای لازم برای عضویت رایگان اقشار مختلف مردم در کتابخانه‌های حاشیه شهر و روستاهای استان اردبیل صادر شده است. 
وی بر ضرورت ترویج فرهنگ مطالعه از سنین کودکی تأکید کرد و گفت: خانواده‌ها نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری را در ترویج فرنگ انس گرفتن کودکان و نوجوانان با کتاب ایفا کرده و از تمامی ابزارهای موجود در این حوزه باید استفاده شود. 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل بیان کرد: خانواده‌هایی که در پی افزایش قیمت کتاب با مشکلات مالی برای خرید کتاب مواجه هستند، می‌توانند از منابع مطالعاتی ارزشمند و متنوعی که در تمامی حوزه‌ها در کتابخانه‌های عمومی اردبیل موجود است، بهره‌مند شوند. 
عزیزخانی اضافه کرد: علاوه بر عضویت و بهره‌مند شدن اقشار مختلف مردم از ذخایر ارزشمند و کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی، برنامه‌های مختلفی توسط کتابخانه‌های مختلف استان با محوریت کتاب درنظر گرفته می‌شود تا در پویایی و تشویق مضاعف خانواده‌ها برای روی آوردن به کتاب گام‌های ارزنده‌ای برداشته شود. وی به ساماندهی 900 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های اردبیل اشاره کرد و یادآور شد: به منظور تأمین تجهیزات مورد نیاز کتابخانه‌های عمومی رایزنی‌های لازم با نهادهای مرتبط انجام یافته تا در سریع‌ترین بازه زمانی کمبودهای زیرساختی و ابزاری مورد نظر تأمین شده و محیط مناسبی برای مطالعه و بهره‌مندی از امکانات کتابخانه‌های عمومی استان فراهم شود
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.