محمود پوروهاب روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همت کتابخانه های عمومی در انتخاب و معرفی کتاب های مفید و فاخر برای رده های سنی مختلف اقدامی شایسته در سالهای اخیر بوده است، زیرا چنین اقدامی در سال های گذشته مغفول مانده بود و به شدت احساس نیاز می شد.
وی ادامه داد: در نهاد کتابخانه ها، شورایی فعال است که به بررسی کتاب ها و پایش کتابهای برتر مناسب کودکان و نوجوانان می پردازد و با برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی این کتاب ها را به کودکان و نوجوانان معرفی کند که کار بسیار شایسته ای است.
پوروهاب با بیان اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی نقش بسزایی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی داشته است، تصریح کرد: چنین جشنواره هایی هم مشوقی برای نویسندگان است و هم در فرهنگسازی امر کتاب و کتابخوانی کار ارزشمندی است.
نویسنده کتاب «مژده گل» خاطرنشان کرد: هرچه در برگزاری چنین جشنواره هایی تلاش شود بی شک نقش آن را در افزایش سرانه مطالعه خواهیم دید.
پوروهاب افزود: اگر برای شرکت در این جشنواره اطلاع رسانی خوبی صورت گیرد کودکان حتما شرکت می کنند
وی در پایان از همه کودکان و نوجوانان برای شرکت در این جشنواره دعوت کرد و گفت: بی شک کودکان و نوجوانان با شرکت در این جشنواره کتابهای مورد علاقه خود را پیدا می کنند و لذت می برند.
به گزارش ایرنا، محمود پورهاب بیش از 20 سال سابقه فعالیت در حوزه کودکان و نوجوانان دارد و حاصل این سالها 50 عنوان کتاب شعر، داستان، زندگینامه و حدود یکصد مقاله پژوهشی و نقد است.
وی مسئول شعر ماهنامه های سلام بچه ها و پوپک و کارشناس ادبی مجله باران است. کتاب «مژده گل» این داستان نویس از منابع هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی است.
شرکت کنندگان نوجوان، جوان و بزرگسال این مسابقه فرصت دارند تا پایان روز چهارشنبه دهم مردادماه پاسخنامه های خود را پس از تنظیم و تکمیل در یکی از قالب های فردی یا خانوادگی به یکی از کتابخانه های عمومی استان تحویل دهند.
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.