به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل شفاعی روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل کتابخانه های عمومی کردستان اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح تعدادی از دانش آموزان به عنوان یاوران کتاب در مدارس انتخاب و آموزش های لازم را در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی می بینند.
وی با بیان اینکه مسئولیت اصلی یاوران کتاب ترویج مطالعه در میان دانش آموزان و همسن و سالانشان است، افزود: اجرای این طرح موجب می شود افراد زیادی به کتاب خواندن علاقمند شده و نگاه به مطالعه در میان کودکان و نوجوانان تقویت شود.
معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور تاکید کرد: مقدمات این طرح برای اجرای آزمایشی در شهرستان بهارستان فراهم شده و پس از آن و همزمان با شروع سال تحصیلی به همه مدارس کشور تعمیم داده می شود.

** خیرین به افزایش فضای کتابخانه ای کمک کنند
وی با بیان اینکه یکی از برنامه های اولویت دار نهاد کتابخانه های عمومی کشور دسترسی آسان مردم به کتابخانه و کتابخوانی است، گفت: باید تلاش کنیم فضاهای کتابخانه ای در مناطق مختلف افزایش پیدا کند.
شفاعی با بیان اینکه استان کردستان از لحاظ فضای کتابخانه ای وضعیت مطلوبی ندارد، اضافه کرد: خیرین باید جهادی در زمینه افزایش مساحت کتابخانه ها و فضای کتابخانه ای در این استان ورود پیدا کنند.
معاون نهاد کتابخانه های عمومی کشور همچنین با تقدیر از خدمات مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان افزود: با مشورت استاندار این مسئولیت به نیروی جوان تری سپرده شد که امید می رود این انتخاب به توسعه هر چه بیشتر فرهنگ کتابخوانی در کردستان منجر شود.

** کمبود زیربنای کتابخانه ای از چالش های حوزه کتاب در کردستان است
مدیرکل سابق کتابخانه های عمومی کردستان نیز در این آیین گفت: کردستان در شاخص های مختلف فرهنگی دارای ظرفیت ها و پتانسیل های فراوانی است اما در برخی از این شاخص ها جذابیت چندانی ندارد.
اسماعیل احمدی با بیان اینکه یکی از چالش های فرهنگی ما در استان کمبود زیربنا و دسترسی به فضای کتابخانه ای است، افزود: کتابخانه های استان با تمام ظرفیت سرویس دهی می کنند اما پراکندگی زیربنایی منجر به ایجاد مشکل در این حوزه شده است.
وی اظهار داشت: مردم استان کردستان کتابخوان و کتاب دوست هستند اما بسترها در این استان ضعیف است و انتظار می رود خیرین، دولت، نمایندگان مجلس هر کدام به اندازه ظرفیت و توان خود در این زمینه نهاد کتابخانه ها را یاری دهند.

** حمایت از مولفان بومی در راس برنامه هایم قرار دارد
سرپرست جدید کتابخانه های عمومی کردستان نیز در این آیین با بیان اینکه برنامه های مختلفی برای توسعه کتابخانه های استان داریم، گفت: یکی از مهمترین برنامه های ما حمایت جدی از مولفان بومی است که امید می رود با همکاری کارکنان این نهاد و مسئولان سایر دستگاه های فرهنگی این مهم محقق شود.
محمد عبدالملکی حمایت از مطبوعات و نشریات محلی و توسعه فضاهای کتابخانه ای را از دیگر برنامه های خود اعلام کرد و افزود: بنا داریم در نقاط مختلف استان بویژه روستاها و مناطق محروم استان فضای کتابخوانی را توسعه دهیم.
وی اظهار داشت: همچنین باید برنامه ریزی های لازم در زمینه اتمام پروژه های نیمه تمام کتابخانه ای داشته باشیم که در این راستا نیز نیازمند توجه جدی خیرین هستیم.
به گزارش ایرنا، در ادامه این آیین از خدمات اسماعیل احمدی تقدیر و محمد عبدالملکی به عنوان سرپرست جدید اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان معرفی شد.
عبدالملکی از نیروهای بومی و رسمی کتابخانه‌های عمومی استان کردستان و دارای مدرک دکترای تاریخ فرهنگ و تمدن ملل ایران اسلامی است.
وی پیش از این به عنوان کارشناس منابع در کتابخانه‌های عمومی استان کردستان مشغول به خدمت بود.
اسماعیل احمدی از سال 92 به عنوان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان فعالیت داشت.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.