به گزارش ایرنا ، رباب عزیزخانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این طرح با هدف معرفی برنامه های کتابخانه های عمومی اجرا می شود.
وی با بیان اینکه این طرح ویژه کتابخانه های تازه تاسیس یا بازسازی شده است، گفت: کتابخانه شمس تبریزی شهرستان نیر با اجرای برنامه فرهنگی در 18 اسفند ماه خدمات کتابخانه های عمومی معرفی شده و در حاشیه این برنامه با مشارکت انجمن مهر امید، آیین اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی شهرستان نیر اجرا خواهد شد.
عزیزخانی با دعوت از مردم برای حضور در کتابخانه ها و بازدید از بخش های مختلف کتابخانه های عمومی افزود: در سال گذشته از هر شهرستان یک کتابخانه برای اجرای این طرح انتخاب شد و براساس هدف گذاری امسال فقط کتابخانه عمومی شمس تبریزی نیر به عنوان کتابخانه بازسازی شده استان، برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به ایجاد بخش های نشریات و کودک در تمامی کتابخانه های عمومی، تشریح کرد: همچنین در کتابخانه مرکزی بخش کتب خطی و نابینایان نیز فعالیت دارد تا به نیاز مطالعاتی اقشار مختلف پاسخ داده شود.
عزیزخانی گفت: همزمان با سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی در تمامی کتابخانه ها برنامه های فرهنگی نیز به اجرا درخواهد آمد.
وی برگزاری نشست کتابخوانی با موضوع درختکاری و محیط زیست، ایستگاه های مطالعه برای کودکان، دورهمی کتاب و قصه گویی را بخشی از برنامه های پیش بینی شده ذکر کرد و افزود: ماهانه به صورت میانگین 40 برنامه فرهنگی در کتابخانه های عمومی استان برگزار می شود.
او هدف از برنامه های متنوع از جمله نشست های کتابخوان، جمع خوانی کتاب، قصه گویی، دورهمی کتاب، نقد و بررسی و رونمایی کتاب را ترویج فرهنگ مطالعه در بین اقشار مختلف دانست.
وضعیت استان اردبیل در حوزه تولید و عرضه کتاب مطلوب است ولی پایین بودن سرانه مطالعه مشکل اساسی در حوزه فرهنگ کشور محسوب می شود و به گفته مسئولان فرهنگی دلیل اصلی آن نیز مربوط به گسترش رسانه های مجازی، شبکه های اجتماعی و ماهواره ها می باشد.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.