به گزارش ایرنا، شهرام خدایی روز یکشنبه در نشست نهاد کتابخانه های عمومی مراغه افزود: در این مدت تعداد کتابخانه های عمومی استان از 27 به 114 باب افزایش یافته است.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت مختلف برای افزایش کمی و کیفی کتابخانه ها اضافه کرد: مراغه با توجه به جمعیت و سابقه فرهنگی و اجتماعی، باید حداقل پنج باب کتابخانه داشته باشد در حالی که فقط 2 کتابخانه در این شهرستان وجود دارد.
خدایی گفت: در راستای توسعه کتابخانه های عمومی این شهرستان، آماده جذب خیران نیک اندیش و فرهنگ دوست برای ساخت کتابخانه هستیم.
وی با اشاره به راه اندازی سه کتابخانه سیار در آذربایجان شرقی افزود: این واحدهای سیار کتابخانه ای با هدف ترویج کتابخوانی و ارائه خدمات به روستاهای دور و صعب العبور راه اندازی شده و یا می شود.
فرماندار مراغه نیز در این نشست با تاکید بر لزوم همکاری دستگاه های اجرایی و خدمات رسان برای توسعه کتابخانه های عمومی گفت: با همکاری شهرداری سهم نیم درصدی کتابخانه های عمومی این شهرستان از درآمدهای شهرداری تامین و پرداخت می شود.
حمید شکری افزود: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در این شهرستان و با بررسی های کارشناسی، سه ایستگاه مطالعه در محل ایستگاه راه آهن، ترمینال مسافری و بیمارستان امیر المومنین (ع) راه اندازی خواهد شد.
حدود 70 هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی مراغه موجو است و این ظرفیت مناسبی برای بهره مندی علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در این شهرستان است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.