به گزارش ایرنا ، علی نیکنام روز شنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی ورامین که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: شهرستان ورامین با دارا بودن بیش از 300 هزار نفر جمعیت ، از فضای مناسب کتابخانه ای برخوردار نیست و لازم است تا برای افزایش میزان سرانه فضای مطالعه برنامه ریزی جامعی صورت گیرد.
وی افزود: با بررسی جمعیت و وسعت منطقه ، ورامین به شش باب کتابخانه جدید نیاز دارد.
نیکنام با تأکید بر لزوم احداث کتابخانه مرکزی در شهرستان ورامین از آمادگی کتابخانه های عمومی استان تهران برای احداث این کتابخانه در ورامین خبر داد.
وی تصریح کرد: کتابخانه های عمومی باید به غیر از برخورداری از منابع به روز کتاب ، از کتب و امکانات دیجیتالی نیز برخوردار باشند تا بهترین خدمات به اعضا ارائه شود.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران افزود: فضای کتابخانه های عمومی باید به مردم و به ویژه جوانان معرفی شود لذا شهرداری باید همچون تابلوهایی که برای معرفی فضاهای فرهنگی در سطح شهر نصب می کند ، نسبت به معرفی محل کتابخانه ها از طریق نصب تابلوهای راهنما نیز اقدام کند.

*پویایی جامعه به افزایش سرانه مطالعه بستگی دارد
سرپرست فرمانداری ورامین نیز در این جلسه با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه ، پویایی و پیشرفت جامعه را منوط به افزایش سرانه مطالعه دانست.
حسین کاغذلو افزود: فرهنگ مطالعه و کتابخوانی باید از سنین کودکی در افراد نهادیه شود تا در سایه آن شاهد رشد و پرورش فکر کودکان و آینده سازان کشور باشیم.
وی تصریح کرد: با وجود آن که شهرستان ورامین از ظرفیت های علمی و فرهنگی بالا و نویسندگان و فرهیختگان به نامی برخوردار است ولی از سرانه فضای کتابخانه اندکی برخوردار است و از این نظر با چالش هایی مواجه است.
رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ورامین ، تعداد کتابخانه های عمومی ورامین را 7 باب اعلام کرد و افزود : در حال حاضر بیش از 6 هزار و 500 نفر عضو کتابخانه های عمومی شهرستان ورامین هستند و از یکصد هزار جلد کتاب موجود در فضای کتابخانه های عمومی شهرستان استفاده می کنند.
کاغذلو اظهار کرد: تمامی مسئولان و اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان باید به گونه ای عمل کنند که با افزایش سرانه فضای کتابخانه ، این شهرستان به نماد کتابخوانی در کشور تبدیل شود.
در این جلسه احداث کتابخانه مرکزی شهرستان با استفاده از اعتبارات شهرستانی و نهاد کتابخانه های عمومی استان ، زیباسازی محوطه و توسعه فضای کتابخانه رازی ، راه اندازی و تجهیز کتابخانه های روستایی از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده، پرداخت مطالبات سهم نیم درصد شهرداری ها به حساب انجمن کتابخانه های عمومی و احداث و راه اندازی طرح های کافه کتاب در سطح شهرستان به تصویب اعضا رسید.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.