به گزارش ایرنا، محمد علی نجفی روز شنبه درنشست انجمن کتابخانه های عمومی استان البرز در کرج افزود: احداث کتابخانه و توسعه فضاهای فرهنگی در استان تنها به برگزاری نشست ها ختم نشود بلکه باید پیگیری های بیشتری در این خصوص صورت گیرد.
وی اضافه کرد: شهرداری ها همواره برای اجرای کارهای فرهنگی پیشقدم بوده و هستند و در زمینه احداث و توسعه فضاهای کتابخانه ای نیاز است تا در تمام مراحل ساخت کتابخانه های شهرستانی نیز حضور و مشارکت داشته باشند.
مدیر کل کتابخانه های عمومی البرز نیز در این نشست گفت: 69 باب کتابخانه در این استان وجود دارد که از این تعداد 45 کتابخانه نهادی و مابقی مشارکی هستند.
احمد علی قنبر هراتی با بیان اینکه تا دهه فجر امسال 4 کتابخانه به فضای کتابخانه ای استان افزوده می شود، اظهار داشت: توسعه فضای کتابخانه ای در البرز نیازمند این است که شهرداری ها نیم درصد عوارض خود را پرداخت کنند.
وی اضافه کرد: بدهی شهرداری کرج در زمینه نیم درصد عوارض پرداختی به کتابخانه ها بیش از یک میلیارد تومان در سال 96 است که تاکنون هیچ هزینه ای پرداخت نشده است.
قنبرهراتی گفت: نبود کتابخانه مرکزی در کرج از مشکلات است که زمینز برای راه اندازی این کتابخانه در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: پیگیری احداث کتابخانه های عمومی در شهرهای فاقد کتابخانه از جمله آسارا، تنکمان و طالقان از دیگر برنامه هایی است که با هدف توسعه فضای کتابخانه ای در استان در دستور کار قرار دارد.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.