پریسا کرمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امکان ثبت فعالیت‌های خلاقانه در سامانه مدیریت کتابخانه های عمومی کشور با هدف تقدیر و ترویج فعالیت های خلاقانه کتابخانه ها میسر شده است.
وی اظهار داشت: اقدام یاد شده در راستای اجرای فرایند انتخاب کتابداران، کتابخانه ها و فعالیت های کتابخانه ای برتر در سال 1397 در سامانه مدیریت کتابخانه های عمومی (سامان) انجام می شود.
وی ادامه داد: با ایجاد امکان گفته شده، فعالیت‌های خلاقانه و نوآوری‌های کتابداران در هر سطحی از امور کتابخانه‌ای، ترویجی، کتابخوانی، فرهنگی، فضاسازی و ... گردآوری و سازماندهی خواهد شد.
کرمی گفت: فعالیت‌های برتر اجرا شده در کتابخانه‌های عمومی به عنوان الگو، برای بهره برداری سایر همکاران تبلیغ و ترویج شده و از اقدامات خلاقانه شاخص تقدیر خواهد شد.
وی بیان کرد: صرفا فعالیت‌هایی قابل ثبت در سامانه سامان است که در کتابخانه های عمومی اجرا شده و مصداق خلاقیت، نوآوری و حاصل ایده‌پردازی کتابداران باشد.
وی اضافه کرد: کتابداران با ثبت فعالیت های خلاقانه خود در سامانه مدیریت تا 25 مهرماه جاری، در بخش تقدیر از خلاقیت های برتر سال 97 مشارکت داده خواهند شد.
سرپرست کتابخانه های عمومی گیلان مطالعه و ترویج فرهنگ مطالعه را یک امر فرابخشی دانست و افزود: اداره کل کتابخانه های گیلان همه دستگاه ها و نهادهای استان را به یاری رسانی دعوت می کند.
کرمی به ویژگی های منابع مکتوب در ایجاد لذت مطالعه اشاره کرد و با بیان اینکه برقراری ارتباط با محتوای کتاب از طریق لمس کردن اوراق آن می تواند برای خواننده جذابیت فراوانی ایجاد کند، افزود: مجموعه کتابخانه های عمومی استان در کنار حفظ منابع مکتوب خود آمادگی کاملی برای دیجیتال سازی منابع با کمک مرکز اسناد و کتابخانه ملی دارند.
وی اظهار امیدواری کرد با کمک و همدلی دستگاه های مختلف فرهنگی و اجرایی استان، شاهد رشد و توسعه همه جانبه گیلان بخصوص در زمینه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی باشیم.
استان گیلان هم اکنون دارای 107 باب کتابخانه عمومی در 16 شهرستان و میزبان بیش از 60 هزار نفر عضو فعال است.
1881/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.