به گزارش ایرنا، رباب عزیزخانی روز شنبه درجلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بیله سوار افزود: کتابخانه مرکزی بیله سوار هم اکنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم در آینده نزدیک با اتمام عملیات اجرایی به بهره برداری برسد.
وی اظهار داشت: با افتتاح کتابخانه های عمومی مرکز بیله سوار و روستایی انجیرلو این شهرستان در آینده نزدیک تعداد کتابخانه های عمومی و مشارکتی استان اردبیل به 79 باب خواهد رسید.
وی از وجود یک کتابخانه سیار در شهرستان بیله سوار خبر داد و بیان کرد: این کتابخانه سیار به 75 روستای منطقه نیز ارائه خدمت می کند.
او با بیان اینکه هم اکنون 77 باب کتابخانه عمومی در نقاط مختلف استان اردبیل فعالیت دارند، اضافه کرد: از این تعداد 62 کتابخانه نهادی عمومی و 15 باب دیگر کتابخانه های مشارکتی است.
عزیز خانی گفت: تلاش برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و نهادینه شدن این موضوع در میان اقشار مختلف مردم یک وظیفه عمومی بوده و همه باید با احساس مسئولیت در این امر مشارکت کنند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل افزود: با ایجاد قفسه های کتاب در مکانهای خصوصی و نهادهای دولتی می توان نسبت به ارتقای فرهنگ کتاب خوانی ارباب رجوع و کارکنان کمک کرد.
وی خواستار مشارکت و کمک خیرین برای توسعه کتابخوانی و ایجاد بستر مناسب برای مطالعه در جامعه شد و اظهار داشت: با توجه به محدویت های مالی دولت از خیرین انتظار می رود در این حوزه ورود جدی داشته و بیش از پیش کمک کنند.
بیله سوار مغان در 165 کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.