به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز یکشنبه در بازدید از کتابخانه های عمومی خلخال افزود: بروز شدن کتب موجود در کتابخانه های عمومی و استفاده از راهکارهای ترویج فرهنگ مطالعه در بین افراد علاقمندان به مطالعه کتاب را در این شهرستان افزایش خواهد داد.
وی گفت: کتابخانه شهید عاشوری زاده شهر خلخال در سال 1344 تاسیس و با بیش از 50 سال قدمت قدیمی ترین کتابخانه استان اردبیل محسوب می شود.
وی با اشاره به کسب رتبه اول خلخال از لحاظ میزان عضویت جمعیت این شهرستان در کتابخانه های عمومی اظهار کرد: در سال جاری علاوه بر افزایش میزان امانت کتاب ، 825 جلد کتاب از سوی مردم این شهرستان به کتابخانه های عمومی اهدا شده است.
رئیس انجمن کتابخانه های عمومی خلخال همچنین با اشاره به غنای فرهنگی این شهرستان گفت: شعار شهرستان فرهنگی خلخال باید در جامعه عینی و عملی شود و این کار نیازمند مدیریت واحد توسط مسوولان دستگاه های فرهنگی از جمله تلاش مسوولان کتابخانه های عمومی برای افزایش سرانه مطالعه و افزایش میزان علاقمندی مردم به مطالعه است.
وی تشریح کرد: به رغم بالا بودن تعداد اعضای کتابخانه های عمومی خلخال نسبت به سایر شهرستان های استان در مجموع مردم از مطالعه و کتابخوانی فاصله گرفتند که این فاصله با خارج کردن کتابخانه ها از حال دولتی و کاربردی کردن آنها در بین مردم باید کوتاه شود.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
هشت باب کتابخانه با 114 هزار جلد کتاب در خلخال ، مراکز بخش شاهرود ، هشتجین و چند دهستان خلخال دایر بوده و در اختیار علاقمندان به مطالعه کتاب قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.