به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی فرمانداری یزد، عباس حیدری در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بر اهمیت جهت‌دهی به موفقیت‌های یزد در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی تاکید کرد.
وی حمایت بیشتر حامیان فرهنگی را برای کسب عنوان شهر دوستدار کتاب خواستار شد و با تبیین وضعیت شهرستان از منظر جمعیت، زیرساخت‌ها و شمار کتابخوانها اظهار کرد: انتظار می‌رود با توجه به توانمندی های موجود، تلاش بیشتری در راستای ارتقای شاخص‌های کمی و کیفی مطالعه شهروندان انجام شود.
سرپرست فرمانداری یزد در ادامه با یادآوری ظرفیت مطلوب در افراد خیر شهرستان در حوزه‌های اجتماعی یادآور شد: هدایت این ظرفیت به سمت فعالیت‌های فرهنگی و تشکیل انجمن حامی کتابخانه‌ها می‌تواند در افزایش سرانه مطالعه شهروندان نقش بارزی داشته باشد.
رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد اولویت‌ بندی نیازهای جامعه و معرفی آنها به خیران را مهم دانست و افزود: هرجا فعالیت فرهنگی به مردم واگذار شد، حداکثر بازدهی را به دنبال داشت و به طور حتم استفاده و مشارکت مردم در جهت ترویج فرهنگ کتاب خوانی نیز از این امر مستثنی نخواهد بود.
حیدری در ادامه با بیان لزوم انجام فعالیت‌های ابتکاری در کتابخانه‌های عمومی یادآور شد: پرداخت حق نیم درصد سهم شهرداری‌ها برای رونق این امور نقشی حیاتی دارد و انتظار می‌رود پرداختی‌ها به‌صورت منظم و مستمر انجام شود.
همچنین مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد، رشد شاخص‌های نهاد را در استان مطلوب عنوان کردو اظهار داشت: در صورت بهره‌برداری از کتابخانه‌های مرکزی یزد زیرساخت‌های فرهنگی استان ارتقا خواهد یافت.
رقیه دوست فاطمی‌ها بابیان اینکه دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در روزهای آتی از این طرح بازدید می کند، افزود: کتابخانه مرکزی یزد با هفت هزار متر زیربنا دارای بخش‌های متعددی است که هزینه‌های آن از محل شهرداری‌های استان‌های برخوردار تأمین می‌شود.
در این نشست از فعالان عرصه کتاب و دستگاه ‌های برتر در زمینه برگزاری جشنواره فرهنگی رضوی با اهدا لوح سپاس قدردانی شد.
از جمعیت یک میلیون و 138 هزار نفری استان یزد حدود 60 درصد در شهرستان یزد (مرکز استان) زندگی می کنند.
این شهرستان شامل 2 بخش مرکزی و زارچ با شهرهای یزد، شاهدیه و دهستان‌های فجر، فهرج، اله آباد و محمدآباد است.
7532/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.