به گزارش ایرنا، سردار هوشنگ حسینی روز سه‌شنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: در ۶ ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال با اینکه وقوع تصادفات در راه‌های ارتباطی

استان پنج درصد افزایش یافته ولی تعداد کشته‌شدگان در مجموع چهار درصد کاهش داشته است.

وی اظهار داشت: در ۶ ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال تعداد فوتی‌های برون شهری در جاده‌های استان اردبیل در اثر تصادف هشت درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: تخطی از سرعت مطمئنه با ۳۱ درصد و انحراف به چپ با ۲۳ درصد عمده علل وقوع تصادف در جاده‌های استان گزارش شده است.

 فرمانده انتظامی استان اردبیل انحراف و تجاوز به چپ را علت بیشتر تصادفات منجر به فوت در راه‌های ارتباطی استان ذکر کرد.

سردار حسینی افزود: امسال در این مدت ۶۳ میلیون تردد خودرو در جاده های استان ثبت شده که نسبت به سال گذشته هفت درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر تصادفات جاده‌ای در نقاط حادثه‌خیز استان روی می‌دهد، گفت: ۲۵ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان شناسایی شده که ۲۰ مورد آن در شمال استان قرار دارد.

وی خواستار همکاری بیش از پیش مسئولان استان و دستگاه‌های مرتبط برای رفع نقاط حادثه‌خیز شد و افزود: با برطرف کردن نقاط حادثه‌خیز و احداث بزرگراه‌ها در استان می‌توان میزان تصادفات را در جاده‌ها کاهش داد.

وی شعار امسال هفته نیروی انتظامی را "پلیس هوشمند ، امین مردم" ذکر کرد و اظهار داشت: بیش از ۳۰۰ برنامه در هفته نیروی انتظامی در استان برگزار خواهد شد.

وی دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی با ائمه جمعه، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، کوهپیمایی، پیاده‌روی، سخنرانی فرماندهان پیش از خطبه‌های نماز جمعه و ارائه گزارش عملکرد به مردم، دیدار با خانواده‌های شهدا و جانبازان و آزادگان و تجلیل از آنها، اجرای صبحگاه مشترک با یگان‌های نمونه ارتش و سپاه، دیدار با نمایندگان مجلس و استاندار، برگزاری همایش و تجلیل از نمونه‌های ترافیکی و همیاران پلیس و افتتاح چند پروژه عمرانی را از جمله این برنامه‌ها بیان کرد.

او با بیان اینکه هفته نیروی انتظامی از روز پنجشنبه ۱۱ مهرماه شروع و تا روز چهارشنبه ۱۷ مهرماه ادامه خواهد یافت، اضافه کرد: پلیس، بصیرت، ولایت‌مداری و ایثار و شهادت طلبی، پلیس، جامعه ایمانی، ارزش‌مداری و رافت و مهربانی، پلیس، رفتار حکیمانه و خدمتگزاری و امانتداری، پلیس، قانون‌گرایی و مسئولیت‌پذیری و انضباط اجتماعی، پلیس،

دانش‌بنیانی و حرفه‌گرایی و روزآمدی، پلیس، آموزش همگانی و پیشگیری اجتماعی و آرامش عمومی و پلیس، مرزبانی، امنیت پایدار و اقتدار مردمی روزهای هفته نیروی انتظامی نام‌گذاری شده است.

۶۱۳۰/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.