دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل از افزایش تصادفات جاده ای این استان انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، سیدعبدالله طباطبایی با انتقاد شدید از افزایش آمار تصادفات جاده‌های استان، بخصوص تصادفات محورهای شمال استان گفت: از چند هفته پیش در زمان مسئولیت خود در دادگستری پارس آباد، پیگیر برگزاری این جلسه با حضور مسئولان و دستگاههای مرتبط در خود شهرستان بودم.

وی با اشاره به آیه 32سوره مائده «که هرکس نفسی را زنده کند گویا همه مردم را زنده کرده استٖ›› نشان کرد: جلسات زیادی جهت بررسی تصادفات جادهای برگزار می شود که باید خروجی اش، طوری باشد آمار تصادفات مخصوصا آمار کشته ها را کاهش دهد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل، در پاسخ به موضوع مطرح شده که تردد جنوب استان مخصوصا در گردنه حیران نسبت به جاده های شمالی استان بیشتر است اما جاده های شمال استان رکورد تصادفات منجر به جرح و فوت در این چند سال را حفظ کرده، گفت: در گردنه حیران موانع طبیعی در سرازیرها و سراشیب ها و همچنین پیچ و خم های متعدد در جاده، بصورت طبیعی مانع افزایش سرعت خودروها می شود و از طرف دیگر مناظر زیبا و تفریح گاه های بین راهی راننده و سرنشینان آنها را مجبور به استراحت و توقف در این محل ها می کند این در حالیست که در مغان دشت و مسطح بودن و نبودن مجتمع های خدماتی بین راهی در جاده، به جای استراحت، خستگی  و خواب آلودگی برای راننده فراهم می شود و نهایتا تصادفات این منطقه تشدید می یابد.

سید عبداله طباطبایی، با اشاره به اینکه در ماه گذشته تمامی اعضای یک خانواده براثر برخورد شاخ به شاخ خودروی سمند با کامیون در سه راهی پیرایواتلو جان باختند . چند روز بعد در همین جاده اتفاق تکرار شد و تمامی اعضای یک خانواده دیگر نیز در تصادف تکراری کشته شدند که همه مسولین نسبت به این تصادفات مسول و پاسخگو هستیم.

وی با اشاره به احداث بزرگترین پروژه آبیاری شمالغرب کشور، پایاب سد خدآفرین  در دشت مغان افزود: با بهره برداری کامل از این طرح، تردد در جاده مواصلاتی شمال استان افزایش می یابد و مسولین از همین الان باید زنگ خطر را احساس کنند و در جهت احداث و تکمیل جاده قفقاز برنامه ریزی دقیق انجام دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.