دکتر مهرداد ستاره روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۴۹  نفر از فوت شدگان ناشی از تصادفهای رانندگی در جاده های استان در این مدت مربوط به رانندگان خودروها، ۴۶ نفر سرنشینان و ۲۰ نفر نیز مربوط به عابران پیاده بوده است.
وی اظهار داشت: شمار فوتی های راننده و سرنشینان در تصادفات جاده ای استان طی پنج ماهه اول امسال  نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۶.۵۲ درصد و ۹.۸۰ درصد رشد دارد.
این مسئول ادامه داد: از مجموع تصادف های رانندگی رخ داده طی این مدت در استان زنجان ۹۵ مورد برونشهری بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۲.۱۵ درصدی نشان می دهد.
وی اضافه کرد: در این مدت ینج نفر بر اثر تصادف رانندگی در جاده خاکی روستایی استان فوت شد که نسبت به زمان مشابه سال گذشته که ۹ مورد ثبت شده بود، کاهش ۴۴.۴۴ درصدی دارد.
ستاره افزود: برحسب شهرستان نیز ۶۸ مورد از مرگهای ناشی از تصادف های جاده ای استان طی پنج ماه گذشته در زنجان ۲۳ مورد نیز در ابهر به ثبت رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب کاهش  ۲.۸۶ درصد و تفاوت چندانی نداشته است 
وی خاطرنشان کرد: بر حسب علت فوت نیز از مجموع فوتیهای حوادث رانندگی در استان طی مدت یاد شده ۳۲ مورد به علت  ضربه سر  و سه مورد شکستگی  بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب افزایش ۲۸ درصدی و نیز کاهش ۴۰ درصدی را نشان می دهد.
سال گذشته ۲۸۰ نفر بر اثر حوادث ناشی از تصادف در جاده‌های این استان جان باختند که این تعداد در مدت مشابه سال ماقبل آن ۲۱۹ نفر بود.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.