به گزارش ایرنا، علی واحد روز شنبه در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه شعار هفته دفاع مقدس امسال "ما پیروزیم" نامگذاری شده است، اظهار داشت: قدرت، توانمندی اقتدار نیروهای مسلح، دانش‌پژوهی، معرفت جوانان و سربازان، رونق تولید، حمایت مردمی و خودباوری، بصیرت، دشمن‌شناسی، ولایتمداری و دفاع همه‌جانبه، شهدا، جانبازان، آزادگان و فخرآفرینان، معنویت، وحدت ملی، خانواده و ورزش همگانی، رزمندگان، حماسه آفرینان و جهادگران و فرماندهان، پیشکسوتان و مسئولان روزهای هفته دفاع مقدس نامگذاری شده و هر روز با توجه به نام آن برنامه های متنوعی در استان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: برگزاری رژه اقتدار توسط نیروهای مسلح استان، اجرای نمایش افلاکیان خاکی، برگزاری نشست روشنگری با موضوع گام دوم انقلاب، برگزاری نمایشگاه عکس، نواختن زنگ مقاومت در مدارس، همایش رزمندگان هشت دفاع مقدس، برگزاری شب شعر خاطره و خاطره‌گویی، برگزاری همایش عفاف و حجاب و برپایی ایستگاه‌های صلواتی از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان است.

وی ادامه داد: برگزاری نشست‌های روشنگری، برگزاری یادواره‌های شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی،  اعزام گروه‌های پزشکی به مناطق محروم و روستایی و ارائه خدمات پزشکی رایگان، مراسم اختتامیه اردوهای هجرت دانش‌آموزان و دانشجویان، دیدار و تکریم خانواده‌های شهدا و جانبازان، غبارروبی و عطرافشانی مزارشهدا، همایش پیاده‌روی با خانواده، نقد کتاب شعر دفاع مقدس، رونمایی از کتاب "کانال پنجم" و شرکت در نماز جمعه از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان اردبیل است.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه رزمی فرهنگی عملیات والفجر هشت در هفته دفاع مقدس در اردبیل خبر داد و اضافه کرد: این نمایشگاه در مرکز فرهنگی هنری دفاع مقدس در شورابیل از روز جمعه ۳۱ شهریور بمدت یک هفته برگزار می‌شود و همه اقشار مردم می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

واحد گفت: در طول برگزاری این نمایشگاه هر روز علاوه بر سکوی روایت گری عملیات والفجر هشت، رزمایش روزانه و نمایش افلاکیان خاکی نیز اجرا خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل افزود: امسال همزمان با هفته دفاع مقدس ۱۴ عنوان کتاب رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه این ۱۴ کتاب حاوی زندگینامه شهدا و خاطرات رزمندگان در هفته دفاع مقدس است، اظهار داشت: ۵۴ عنوان کتاب از سال ۹۶ تا کنون به رشته تحریر درآمده که تعدادی از آنها رونمایی شده و تعدادی دیگر هم در حال چاپ است.

او کتاب " پیام افق " اشعار پدر شهید خراسانی، " وضعیت قرمز، پژوهش بمباران اردبیل" به نویسندگی مهدی جدی، " خادمان آسمانی " زندگینامه شهدای دولت در استان اردبیل، " سرداران نوجوان " زندگینامه ۳۳ شهید ۱۳ ساله استان، " پرواز با خورشید " زندگینامه شهدای محرم، " لمس تماشا " زندگینامه شهید مدافع حرم علی سیفی و کتاب " کانال پنجم " خاطرات رزمنده دوران دفاع مقدس حاج اژدر محمدی دوست به نویسندگی مهدی محمدی را از جمله کتاب هایی عنوان کرد که همزمان با هفته دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.

واحد گفت:  فاز اول مجموعه موزه دفاع مقدس استان بصورت ویدیو کنفرانس همزمان با ۶ استان دیگر به صورت رسمی در دهه فجر امسال افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه این طرح در زمینی به مساحت ۴.۵ هکتار و زیربنای ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع در چهار طبقه متشکل از آمفی تئاتر ، ۲ سالن مجزا ، کتابخانه ، گالری ثابت و بخش روایتگری و سایت اداری منحصر بفرد ساخته می شود، اظهار داشت: هم اکنون هزار و ۳۵۰ متر مربع از این مجموعه فاخر ساخته شده و آماده بهره برداری است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شده است، بیان کرد: ۸۰ میلیارد ریال آن از محل اعتبارات استانی و مابقی اعتبار ملی بوده است.

وی از اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سال جاری به تکمیل موزه فرهنگی هنری دفاع مقدس استان اردبیل خبر داد و  اضافه کرد: برای بهره برداری کامل از آن ۸۰ میلیارد دیگر اعتبار لازم است که امیدواریم با تامین آن تا اواخر سال ۹۹ این طرح اتمام و به بهره برداری برسد.

 مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: ۷۴ شهید گمنام در ۳۳ نقطه استان خاک سپاری شده است.

وی احداث یادمان برای این شهدا را یکی از الویت های اداره کل حفظ آثار و نشر دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: ۱۴ یادمان شهدای گمنام در استان احداث شده، ۱۴ یادمان دیگر در دست احداث است و پنج یادمان هم طراحی شده و تا آخر سال ۹۹ احداث خواهد شد.

وی اظهار داشت: دفاع مقدس یادآور حماسه های بی بدیل فرزندان این مرز و بوم است و فرصت مغتنمی برای نشر، ترویج و تقویت اهداف و ارزش ها می باشد.

وی حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس، ترویج فرهنگ انقلابی، ولایت مداری، مقاومت، ایثار، جهاد، شهادت و خودباوری دینی و ملی را از جمله اهداف گرامیداشت این هفته ذکر کرد.

وی بیان کرد: تبلیغ و انتقال فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ از خودگذشتگی و شهادت به جوانان و نسل امروزی وظیفه تمامی آحاد مردم و مسئولان است تا دشمنان قسم خورده نظام اسلامی و ملت بزرگ ایران به اهداف شوم و پلید خود نرسند

استان اردبیل در دوران دفاع مقدس سه هزار ۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب و میهن اسلامی کرده است.

۶۱۳۰/۶۰۱۶
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.