مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان روز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران استان که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: کارگروه‌های هشت گانه ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان این برنامه‌ها تدوین و برنامه‌ریزی کردند.

سردار ذبیح‌الله مالکی افزود: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با خانواده شدا، حضور فرماندهان نیروهای مسلح در نمازجمعه و سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز و برگزاری یادواره شهدا در روستای نشور از توابع شهرستان بانه از جمله برنامه‌های این هفته است.

وی از دیگر برنامه‌های این هفته را تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در استان اعلام کرد و گفت: ۶ هزار و ۷۶۵ نفر پیشکسوت بومی دوران دفاع مقدس در استان داریم که بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ نفر آنها در سنندج هستند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان یادآور شد: در هفته دفاع مقدس امسال در سنندج از ۷۰۰ نفر و در دیگر شهرستان‌های استان هم با توجه به شرایط مالی  و اعتبار در نظر گرفته شده از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس تجلیل به عمل می‌آید.

حضور بیش از ۱۰۰ هزار نفر در یادمان شهدای کردستان

مالکی افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر از اقصی نقاط کشور در هفت یادمان شهدای استان حضور پیدا کردند.

وی اظهار داشت: علاوه براین امسال تعداد زیادی از دانشجویان، دانش آموزان و دیگر اقشار مردم کردستان هم از یادمان‌های شهدای موجود در استان بازدید داشتند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان اضافه کرد: در سطح استان ۳۴ شهید گمنام و در ۱۵ نقطه هم یادمان این شهدا وجود دارد.

مالکی گفت: ساماندهی و تکمیل مزارشهدای گمنام با توجه به مکان آن از ۵۰۰ میلیون الی یک میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

از ۳۱ شهریور تا ۶ مهر امسال به نام هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

۹۹۳۶ / ۳۰۳۴ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.