ارژنگ عزیزی روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  افزود:سال گذشته هم ایجاد 20 هزار شغل هدفگذاری شده بود که 18 هزار و 570 نفر آن راست آزمایی شد.

 وی با بیان اینکه اولویت و سیاست‌گذاری اصلی این استان مبتنی بر ایجاد اشتغال و فعال کردن واحدهای تولیدی است افزود:تلاش می‌شود  با رونق بخشی به امور ضمن احیای واحدهای تولیدی ظرفیت تولید آنها افزایش یافته و طرح‌هایی که امکان سرمایه‌گذاری برای آنها وجود دارد مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی فعال شدن طرح‌های راکد در استان را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: در اجرای سیاست‌های حمایتی با پرداخت تسهیلات کم بهره بانکی این واحدها فعال می‌شوند.

معاون اقتصادی استاندار اردبیل درباره عملیات اجرایی کارخانه کریستال نمین  گفت: این کارخانه  در منطقه ویژه اقتصادی نمین با ظرفیت تولید ۸۰ هزار تن در سال در صورت تکمیل اشتغال سه هزار نفر در این استان را فراهم می کند.

عزیزی  افزود: عملیات اجرایی پنج سالن فاز اول این طرح در حال پوشش سقف بوده و برای نصب ماشین آلات خط تولید کریستال در حال آماده سازی است.

وی اضافه کرد: ابنیه فاز اول کارخانه کریستال شهریور ماه تکمیل می‌شود و پیش بینی شده در فاز اول برای هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد شود.

عزیزی با بیان اینکه عملیات اجرایی کارخانه کریستال با سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد ریالی پیشرفت خوبی دارد، افزود: در حال حاضر تمامی ماشین آلات خط تولید شامل کوره‌ها و قالب‌های تولید کریستال خریداری و ثبت سفارش شده و قسمتی از ماشین آلات هم درحال آماده سازی جهت انتقال به سایت کارخانه است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از محصولات این واحد تولیدی صادراتی است میزان صادرات استان را به ۱۰۰ درصد افزایش خواهد داد.

عزیزی با بیان اینکه پنجره واحد سرمایه گذاری هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده، افزود: در پنجره واحد طرح‌های دارای مشکل مورد بررسی قرار گرفته و تصمیم نهایی اتخاذ می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار اردبیل برگزاری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را یادآور شد و گفت: در این ستاد هم واحدهای تولیدی دارای مشکل مورد بررسی قرار گرفته و موانع تولید هم رفع می‌شود.

7110/6016

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.