به گزارش ایرنا ، مسعود یگانه روز پنجشنبه در همایش شهرداران ، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای خلخال افزود: دستیابی به اهداف محرومیت زدایی دولت در روستاهای این استان با پایان مطالعه این طرح ها و رفع محرومیت این مناطق با کارآفرینی ، سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی مطالعه شده، بکار گرفته خواهد شد.
وی با گرامیداشت روز شورا اظهار داشت: برخلاف شورای اسلامی شهرها ، اعضای شورای اسلامی روستاهای استان به صورت افتخاری و بدون دریافت ریالی حق الزحمه و یا حق جلسه برای محرومیت زدایی و عمران روستایی تلاش می کنند.
او از تخصیص هزار و 960 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در سال گذشته به استان اردبیل خبر داد و گفت: در سال جاری سقف این تسهیلات به چهار برابر افزایش خواهد یافت.
وی همچنین اظهار کرد: شهرستان خلخال با جذب و پرداخت 240 میلیارد ریال از این مبلغ موفق به اجرای 342 طرح توسعه وایجاد اشتغال پایدار روستایی شده است .
او با بیان اینکه توسعه روستایی در استان اردبیل نیازمند ایجاد زیرساخت های لازم در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم روستایی است، افزود: دهیاران و اعضای شورای اسلامی در ایجاد این زیرساخت ها و جلب مشارکت های مردمی برای این امر نقش اساسی دارند.
یگانه با بیان اینکه هر روستایی که وحدت رویه در بین اعضای شورای اسلامی و دهیاران وجود داشته از شاخص های بیشتر توسعه روستایی بهره مند شده ، گفت: در صورت وجود تفاهم و همدلی بین دهیار و اعضای شورای اسلامی کارها بخوبی پیبش رفته و عمران روستایی شتاب خواهد گرفت.
بر اساس آمارهای موجود از مجموع یک میلیون و 248 هزار و 610 نفر جمعیت استان اردبیل 448 هزار و 554 نفر در هزار و 555 روستا سکونت دارند که از این تعداد هزار و 24 روستا بالای 20 خانوار هستند.
تاکنون 873 دهیاری در روستاهای بالای 20 خانوار استان راه اندازی شده که 407 هزار و 495 نفر جمعیت روستایی آن را پوشش می دهد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.