مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا کمپ ترک اعتیاد برای بانوان در اردبیل دوباره فعال شود هر چند که تعداد مراجعین بسیار کم است.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، بهزاد ستاری در پاسخ به سوالات خبرنگاران اظهار کرد: ما پیش از این یکبار کمپ ترک اعتیاد بانوان را در اردبیل راه‌اندازی کردیم اما فعالیت آن به دلیل مراجعات کم با مشکلات و توقفی روبرو شد ولی دوباره تلاش می‌کنیم تا این کمپ‌ها را راه‌اندازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: آمار معتادان زن در استان اردبیل پائین است به طوری که در سال گذشته کل مراجعات ما کمتر از 35 نفر بوده که آنها را نیز با هماهنگی کمپ استان همجوار به تبریز اعزام کردیم.
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: سه هیئت مربوط به معلولان، ناشنوایان و جامعه هدف ما ارتباط و تعامل تنگاتنگی را با ما دارند به طوری که در حمایت از این سه هیئت 440 میلیون تومان منابع اعتباری به آنها تزریق شده است.

ستاری ادامه داد: با کاهش جمعیت دانش‌آموزان استثنائی از تعداد مدارس و کلاس‌های آنها نیز کاسته شده به طوری که سیاست بهزیستی و آموزش و پرورش ادغام و تحصیل معلولان به شکل تلفیقی با سایر دانش‌آموزان است که در کنار این امر مشاوره‌ها و مربیان همراه نیز این دانش‌آموزان را در تحصیل کمک کنند.
وی هزینه کاشت حلزون را بیش از 33 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: ما در کنار غربالگری و پیشگیری از تشدید ناشنوایی و کم‌شنوایی سعی داریم تا به تعداد معدودی از مراجعین در این حوزه خدماتی را ارائه کنیم.
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل در مورد حذف بخش خبری ناشنوایان از صداوسیمای مرکز اردبیل تصریح کرد: ما از سال گذشته رایزنی‌هایمان را انجام می‌دهیم تا این بخش خبری دوباره به کنتاکتور برنامه‌ها بازگردد اما تاکنون این وعده محقق نشده و مسئولان صداوسیما قول دادند با توجه به مطالبه ناشنوایان این بخش خبری را دوباره راه‌اندازی کنند.
ستاری با اشاره به شناسایی و ساماندهی کودکان کار با همکاری موسسه 14 معصوم در اردبیل خاطرنشان کرد: با شناسایی 253 کودک کار 166 نفر از آنها به دلیل نیاز ویژه مورد توجه قرار گرفتند و ما برای سرپرست این کودکان اشتغال مورد نیاز را تدارک دیدیم.
وی به تحصیل رایگان معلولان و جامعه هدف بهزیستی در مراکز دانشگاهی نیز اشاره کرد و گفت: بهزیستی از مجموعه‌های پیشگام در شفافیت مسایل و موضوعات مختلف است به طوری که ما به صورت الکترونیکی و روشن یارانه اختصاص یافته به مراکز شبانه‌روزی و روزانه توانبخشی را منعکس می‌کنیم تا در کنار سایر هزینه‌ها هیچ کار غیرشفافی را نداشته باشیم.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل همچنین از پرداخت تسهیلات کم بهره تا 10 میلیون تومان برای مقاوم‌سازی مسکن معلولان خبر داد و تصریح کرد: برای ساخت خانه در خانواده چندمعلول تا سقف 30 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود به طوری که در گرامیداشت هفته بهزیستی 49 واحد مسکونی معلولان و مددجویان افتتاح خواهد شد.
ستاری در مورد توانمندسازی ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی نیز گفت: ما در این مناطق نسبت به راه‌اندازی پنج پایگاه اجتماعی و 27 پایگاه سلامت اجتماعی اقدام کردیم به طوری که در این مناطق طرح مانا و ماد و نماد عملیاتی می‌شود تا زمینه ارتقای سلامت خانواده‌ها در این مناطق فراهم آید. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.