به گزارش ایرنا،مسعود مهران نیا روز دوشنبه در نشست کارگروه طرح ساماندهی و نظارت بر تهیه و توزیع لباس فرم دانش آموزان ،اظهار داشت: لباس فرم دانش آموزان این استان با رویکرد رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی با استفاده از پارچه با کیفیت ایرانی تهیه و دوخت می شود.
وی با اشاره به اینکه طرح ساماندهی لباس فرم مدارس طی چند سال اخیر در البرز اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: سفارش و تهیه لباس فرم دانش آموزان از طریق انعقاد تفاهم نامه بین انجمن مدرسه و تولید کنندگان مجاز در این استان انجام می شود.
وی تصریح کرد: برنامه ریزی برای لباس فرم دانش آموزان مدارس هر ساله با مشارکت آموزش و پرورش ، اتحادیه پوشاک و با نظارت استانداری، اداره تعزیرات و اصناف در استان البرز انجام می شود.
وی اضافه کرد: اجرای کیفی و نظارتی این طرح نیاز به مشارکت همه جانبه نمایندگان آموزش و پرورش به ویژه سازمان دانش آموزی،تعزیرات حکومتی،صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی استانداری و اتحادیه اصناف البرز دارد.
وی یادآورشد: بخشنامه مربوط به فرآیند اجرایی کردن طرح لباس فرم دانش آموزان البرز در سال تحصیلی 98-97 با شعار من ایرانی هستم و ازکالای ایرانی استفاده می کنم به نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش این استان نیز ارسال شده است.
مهران نیا درادامه به ابلاغیه وزارتخانه ای در خصوص واگذاری مدیریت و نظارت بر لباس فرم و نظارت بر عملکرد پیمانکاران وانجام امور فرهنگی حمل و نقل دانش آموزان به سازمان دانش آموزی پرداخت وعنوان کرد: به منظور ساماندهی فعالیت های لازم در این خصوص کار گروه استانی و کارگروه‌های متناظر در مناطق و مدارس در راستای تبیین دستورالعمل مربوطه ، نظارت و ارزیابی‌های مستمر از حسن اجرای آن تشکیل شده است.
وی دقت در انتخاب الگو، رنگ ، کیفیت پارچه و قیمت مناسب را از جمله محورهای مهمی عنوان کرد که می بایست مد نظر مدیران و انجمن مدارس قرار گیرد و همچنین به حفظ منافع دانش آموزان و خانواده ها آنان توجه ویژه شود.
وی در ادامه به اهداف اصلی واگذاری مدیریت و نظارت بر امور فرهنگی سرویس های مدارس به سازمان دانش آموزی اشاره کرد که باید با محتوای مطلوب فرهنگی و تربیتی برای دانش آموزان سازماندهی شود.
وی تاکید کرد: در یک کارگروه تخصصی هزینه لباس فرم دانش آموزان استان البرز برای سال تحصیلی 99-98 مورد ارزیابی قرار می گیرد.
رئیس اتحادیه پوشاک استان البرز نیز در این نشست گفت: طرح ساماندهی تولید و توزیع کنندگان لباس فرم دانش آموزان در این استان به اجرا درآمده است.
علی لطفی اظهارداشت:ˈ در اجرای این طرح موافقت نامه ای بین اداره کل آموزش وپرورش و اتحادیه صنف خیاطان این استان در زمینه تولید و توزیع لباس فرم دانش آموزان در حال تنظیم و ابلاغ است.
وی خاطرنشان کرد: این طرح به منظور جلوگیری از تخلفات احتمالی برخی افراد سودجو در افزایش قیمت پوشاک مدرسه و ارتقای کیفی آن اجرایی شده است.
وی اظهار یادآورشد: با توجه به اجرای این طرح با هرگونه تخلفی در زمینه عرضه لباس فرم دانش آموزان در این استان به شدت برخورد قانونی می شود.
وی تصریح کرد: تلاش می کنیم با توجه به افزایش قیمت پارچه در بازار، پارچه با کیفیت با قیمت مناسب برای دوخت لباس فرم دانش آموزان تهیه شود.
در این نشست سایر اعضای این کارگروه به بیان دیدگاه های خود در زمینه لباس فرم دانش آموزان پرداختند.
استان البرز 460 هزار دانش آموز
2819/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.