محمد دستورانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 2 واحد آموزشی و یک خوابگاه شبانه روزی به علت رانش زمین در منطقه حسین آباد کالپوش در شهرستان میامی استان سمنان آسیب جدی دیده است که این ساختمان ها قبل از نوروز تخلیه شد.
وی بیان کرد: دانش آموزان این واحدهای آموزشی در دبیرستان حضرت زینب(س) به تحصیل می پردازند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به در نظر گرفتن اعتباری به منظور تامین هزینه های رفت و آمد دانش آموزان مدرسه شبانه روزی، خاطرنشان کرد: سایر مدرسه های روستای حسین آباد کالپوش در صورت ادامه داشتن رانش زمین، اگر تحت تاثیر قرار گیرد، از ظرفیت مدرسه شبانه روزی روستای سوداغلن در نزدیکی این روستا برای ادامه تحصیل دانش آموزان استفاده می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان یادآور شد: در صورت ادامه روند رانش زمین، دانش آموزان به مدارس شهرستان میامی منتقل می شوند.
به گزارش ایرنا، 800 دانش آموز در مدارس آسیب دیده از رانش زمین در روستای حسین آباد کالپوش شهرستان میامی تحصیل می کنند.
بسیاری از بناهای حسین آباد کالپوش چندی است به علت رانش زمین دچار شکستگی و ریزش شده است.

** اسکان بیش از 113 هزار مسافر در مدارس استان
دستورانی گفت: مدرسه های این استان تاکنون از 113هزار و 900 مسافر نوروزی میزبانی کرده است.
وی بیان کرد: 71 هزار و 210 فرهنگی از ابتدای طرح نوروزی تا روز چهاردهم فروردین در ستادهای اسکان آموزش و پرورش استان اقامت کردند.
وی تصریح کرد: 25 هزار و 404 خانواده در مدرسه های استان سمنان اسکان یافتند، که از این مجموع 16 هزار و 258 خانواده فرهنگی بودند.
دستورانی اظهار داشت: چهار هزار و 914 گردشگر و مسافر نوروزی در مراکز رفاهی استان سمنان اسکان یافتند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: 2 هزار و 369 نفر روز چهاردهم فروردین امسال در 306 مرکز رفاهی استان اسکان یافتند که از این مجموع یک هزار و 448 نفر را فرهنگیان تشکیل می دادند.
به گزارش ایرنا، 17 پایگاه و 14 خانه معلم اسکان اداره کل آموزش و پرورش فرآیند ثبت نام و توزیع مسافران را در نقاط مختلف استان انجام می دهند و 250 مدرسه به عنوان ستادهای اسکان برنامه‌ ریزی شده است.
یک هزار و 800 کلاس درس برای اسکان مسافران نوروز 98 در استان سمنان تامین شده است.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.