به گزارش خبرنگار ایرنا، اکبر بهنامجو روز یکشنبه در جلسه بررسی طرح جامع سلامت افزود: این پزشکان برای طی دوره 6 ماهه پزشک آبدرمانی سلامت به ترکیه اعزام شده و پس از اتمام دوره در مراکز آبدرمانی استان مستقر و به ارائه خدمات پزشکی ویژه مشغول خواهند شد.
وی بیان کرد: مجتمع های آبدرمانی فعال در استان و پزشکان از این طرح استقبال کرده اند و پیش بینی های لازم در این خصوص انجام گرفته است.
استاندار اردبیل از تدوین برنامه جامع عملیاتی سلامت در استان خبر داد و تشریح کرد: برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت کاهش بیماری‌های غیر واگیر از قبیل فشار خون، دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و فرهنگ‌سازی ارتقای شاخص‌های سلامت در استان در دست مطالعه و انجام بوده و نقش هر یک از دستگاه ها در این برنامه مشخص شده است.
او با اشاره به برخی آمارهای نگران کننده در خصوص افزایش دیابت، فشار خون، چاقی وزن و تغذیه نامناسب در استان بر استفاده از ظرفیت رسانه ها تاکید کرد و افزود: آموزش و پرورش استان نیز با 220 هزار نفر دانش‌آموز می تواند نقش بسزایی در ارتقای سطح سلامت جامعه ایفا کند چرا که اگر دانش آموزان آموزش داده شوند این آگاهی‌ها و آموزش‌ها به خانواده‌ها نیز تسری می یابد.
استاندار اردبیل از هدف گذاری و برنامه ریزی ایجاد 1500 تخت بیمارستانی جدید در استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا چهار سال آینده با تحقق بخشی از برنامه‌های سلامت استان مشکلات این بخش کاهش می یابد.
3006/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.