به گزارش ایرنا ،حجت الاسلام کریم اسدی در خطبه های امروز نماز جمعه با گرامیداشت هفته وحدت افزود: زمان حیات پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) هیچ گونه اختلافی بین مسلمانان نبود و با وفات آن حضرت افرادی که به نوعی خود را در داخل مسلمین جای داده بودند از این فرصت استفاده کرده و برای ایجاد شکاف در بین برادران مسلمان تلاش کردند.
وی با بیان اینکه عظمت و اقتدار مسلمین جهان منوط به اتحاد انان است اظهار داشت: کسانی که به هر عنوان در بین مسلمانان اختلاف ایجاد می کنند دچار عذاب الهی می شوند و آن دسته از افرادی هم که خود را از جهان اسلام کنار می کشند کافر و جاهل از دنیا خواهند رفت.
حجت الاسلام اسدی گفت: قرار دادن برادران اهل تسنن در مقابل شیعیان کار افرادی است که برای حفظ منافع شخصی خود از جمله معاویه های آن روزگار و استکبار امروزی دست به این شکاف در بین صفوف مسلمانان می زنند .
وی با بیان اینکه در هیچ یک از ادیان الهی به اندازه دین اسلام به اتحاد و همدلی تاکید نشده است افزود: در اسلام به همان اندازه نیز وجود اختلاف در میان مسلمانان نکوهش شده است.
وی انقلاب اسلامی ایران را نمونه بارزی از حکومت های اسلامی جهان یاد کرد که شکل گیری آن بر مبنای اتحاد و برادری در بین مسلمین بوده و بر اساس فتوای امام راحل به شرکت شیعیان در نماز جماعات اهل تسنن و نیز تقویت وحدت و همدلی در بین مذاهب اسلام تاکید شده است .
امام جمعه خلخال به هفته بسیج و تقارن آن با هفته وحدت اشاره کرد و گفت: هر جا بسیجی وارد شدیم پیروز میدان بوده ایم که پیروزی در دوران هشت سال دفاع مقدس ، دفع شر گروه های تروریستی در کشورهای عراق و سوریه و مقاومت مردم یمن در مقابل استکبار نمونه هایی از آنهاست .
اسدی ادامه داد: اگر در جنگ اقتصادی با دشمن نیز بسیجی وار وارد شویم بطور یقین بر مشکلات فائق آمده و مقابل دشمن پیروز خواهیم شد .
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید براینکه صدا و سیمای اردبیل به طرح مشکلات مردم منطقه همانند شبکه های سراسری نمی پردازد گفت: اگر خبرهای پخش شده در خصوص مشکلات کشور از بخش خبری 20و 30 شبکه دو خلاف قانون است چرا از ادامه کار آن جلوگیری نمی شود و اگر مشکلی از مشکلات مردم با پخش خبر از این شبکه حل می شود چرا شبکه استانی این چنین عمل نمی کند .
وی بیان کرد: انتظار از مسوولان این رسانه ملی استانی پرداختن به مشکلات مردم و طرح موضوعات اساسی منطقه از جمله نیمه کاره رها شدن پروژه احداث کارخانه سیمان و تعطیلی کارخانه نئوپان خلخال و جلوگیری از حیف و میل بیت المال مین است .
7119/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.