به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حجت الاسلام سید مهدی علیزاده موسوی روز پنجشنبه در سی امین همایش وحدت با حضور روحانیون اهل تسنن و تشییع کرمانشاه در تالار انتظار این شهر افزود: برای فراگیری و گسترش هرچه بیشتر اسلام ابتدا باید این دین رحمت و مهربانی را برای خود و سپس برای دیگران تبیین کنیم.
او یادآور شد که برای رسیدن به این امر مهم نیازمند شخصیت های برجسته تقریبی در دنیای اسلام هستیم که زمینه های وحدت در میان مسلمانان را بیش از پیش تقویت کنند.
او دنیای اسلام را نیازمند شخصیت هایی اهل گفت و گو، تعامل و تقریبی دانست و گفت: به شخصیت هایی مانند امام موسی صدر نیازمندیم تا بتوانند علما و مردم مذاهب اسلامی را به هم نزدیک کنند.
او اظهار داشت که در استان کرمانشاه آیت الله علما و ماموستا قادری از نمونه های عینی شخصیت های معتدل و تقریبی هستند.
این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به نقشه ها و توطئه های دشمنان علیه اسلام و مسلمانان اشاره کرد و گفت: دشمنان به دنبال ترویج ادبیات تکفیری در جهان هستند و از طریق رسانه ها به آن دامن می زنند.
حجت الاسلام علیزاده موسوی تاکید کرد که علما و روحانیون اهل تسنن و تشییع باید قرائت مناسبی از اسلام ارائه دهیم و این دین مهربانی و رحمت را به خوبی برای مردم دنیا تبیین نماییم.
او با اشاره به اینکه اسلام ظرفیت های فراوانی برای مدیریت دنیا را دارد، گفت: این دین خدا توانست مردم جاهل، ساده، بدوی و منحرف شبه جزیره عربستان را به راه راست هدایت کند و امروز دنیا را در بر گرفته است.
وی اظهار داشت که دشمنان از این ظرفیت اسلام هراس دارند و مانع گسترش و توسعه آن می شوند.
در این همایش آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه پاوه و شیخ خالد المولا مفتی اعظم عراق نیز سخنرانی کردند.
اجرای دف نوازی، مدیحه سرایی و تواشیح پایان بخش این همایش بود.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.