به گزارش ایرنا مولوی غلام حیدر فاروقی شامگاه دوشنبه در مراسم جشن ولادت پیامبر گرامی اسلام در مسجد النبی (ص) بیرجند به مناسبت آغاز هفته وحدت افزود: پیامبر گرامی اسلام حتی به حیوانات هم رحم و محبت داشتند که این ویژگی آن حضرت امروز بین مسلمانان کمرنگ شده است و شاهد مسلمان کشی در سطح جهان هستیم.
وی دستورات قرآن کریم و شخصیت پیامبر اکرم (ص) را عامل وحدت بین مسلمانان دانست و اظهار داشت: حضرت محمد (ص) شخصیت بزرگ عالم خلقت، بهترین و بزرگترین‌ عامل اشتراک مسلمانان به شمار می رود.
امام جمعه اهل سنت بیرجند گفت: امروز جنایت هایی در کشورهای اسلامی به نام اسلام انجام می شود که به دور از اخلاقیات پیامبر اسلام و از فتنه های دشمنان است که باید نسبت به آن هوشیار و آگاه باشیم.
وی هفته وحدت را حرکتی برای ایجاد و تقویت وحدت بین مسلمانان دانست و افزود: وحدت مسلمانان نباید مختص هفته وحدت باشد بلکه باید آنان در تمام ایام وحدت داشته باشند و در راستای تقویت آن تلاش کنند.
مولوی فاروقی با بیان اینکه فضایل و سجایای پیامبر گرامی اسلام در قالب الفاظ نمی گنجد گفت: معراج پیامبر گرامی اسلام نشان از شخصیت عظیم آن بزرگوار است چرا که در شب معراج جبرئیل به پیامبر می گوید شما می توانید بالاتر بروید ولی اگر من بروم بال هایم می سوزد ولی مقام شما نزد خداوند متعال بالاتر از من است.
وی بیان کرد: اخلاق، رفتار و کردار پیامبر گرامی اسلام (ص) براساس دستورات قرآن کریم است که باید شخصیت آن بزرگوار الگوی تمام مسلمانان باشد.
امام جمعه اهل سنت یکی از اهداف پیامبر اسلام را تکمیل اخلاق کریمه برشمرد و گفت: یکی از نشانه های اخلاق کریمه این است که انسان به دنبال اصلاح اعمال خود باشد، بغض، کینه و خودخواهی از جمله رذایل اخلاقی است که سبب هلاکت انسان می شود و باید مسلمانان به دنبال تزکیه نفس خود باشند.
وی اضافه کرد: پیامبر عظیم الشان اسلام آفریده شد تا انسان هایی که از فطرت دور شده بودند به فطرت برگردند، اخلاق و فضایل انسانی را بین انسان ها نهادینه کرده و ما را به کمال انسانی برساند.
فاروقی گفت: پیامبر (ص) نجات بخش بشریت از گمراهی بود و زمانی که صفا و صمیت وجود نداشت یا داشتن دختر ننگ بود، پیامبر اکرم نازل شد تا جهان را از بدبختی و جهل نجات دهد.
وی صبر و حلم و شاکر بودن در برابر نعمت های خداوند را از دیگر ویژگی های پیامبر ذکر کرد و افزود: باید مسلمانان در برابر مشکلات مختلف صبر داشته و در برابر نعمت های بی کران خداوند همیشه شاکر باشند.
این آیین به مناسبت 12 ربیع الاول سالروز ولادت حضرت محمد (ص) به روایت اهل سنت و آغاز هفته وحدت با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، جمعی از مسئولان و مردم برگزار شد.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.