حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز سه شنبه در جشن وحدت مسلمانان شیعه و سنی که به مناسبت هفته وحدت و با حضور استاندار آذربایجان غربی و مسوولان استانی در مسجد امام شافعی ارومیه برگزار شد، افزود: طبق نص صریح قرآن کریم، وحدت جماعت اسلامی موجبات یاری خداوند را در همه موارد فراهم می کند.
وی اضافه کرد: امت اسلامی در جای جای جهان باید انسجام و اتحاد خود را در راستای بهره مندی بیشتر از عنایت های خداوند متعال حفظ کرده و همواره در راستای ارتقای آن حرکت کنند.
وی بیان کرد: وعده الهی در این خصوص قطعی است و باید با اعتقاد راسخ به نصرت الهی، در راستای اتحاد مسلمانان حرکت کنیم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه وحدت بین مسلمانان باید در تمام طول سال تقویت شود، ادامه داد: هفته وحدت نیز بهترین فرصت برای نشان دادن این اتحاد است.
امام جمعه اهل سنت ارومیه نیز در این آیین، گفت: مسلمانان اعم از اهل تشیع و اهل تسنن باید وحدت خود را روز به روز تقویت کنند تا توطئه های دشمنان خنثی شود.
ماموستا عبدالقادر بیضاوی افزود: ایجاد گسست در بین امت اسلام، توطئه سازمان یافته دشمنان این دین مقدس است و همه ما باید با هوشیاری در مقابل این خواسته دشمنان بایستیم.
به گزارش ایرنا، در این آیین برنامه های ویژه جشن هفته وحدت برگزار شد؛ هفته وحدت از سه شنبه /12 ربیع الاول/ آغاز و تا یکشنبه هفته آینده /17 ربیع الاول/ ادامه می یابد.
12 و 17 ربیع الاول به ترتیب سالروز میلاد پیامبر بزرگوار اسلام (ص) طبق نظر اهل سنت و اهل تشیع است؛ امام خمینی (ره) بازه زمانی این 2 روز را به نام هفته وحدت نامگذاری کرده اند.
8137/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.