براساس اعلام روز چهارشنبه دفتر نمایندگی ولی ‌فقیه در امور اهل‌ سنت شمال کشور، حجت الاسلام والسلمین سید رضا قلمکار اصفهانی در نشست ستاد استهلال مناطق قومی گلستان با بیان اینکه ملاک ما نظر رهبر معظم انقلاب است، اظهار کرد: با احتمال زیاد غروب پنجشنبه ماه شوال در یک ارتفاع 5 درجه ای رویت خواهد شد.
وی افزود: امسال بسیاری از کشورهای اسلامی ماه رمضان را در یک روز شروع کردند و براین اساس عید فطر واحدی نیز خواهیم داشت.
به گفته وی؛ بسیاری از کشورهای اسلامی در رویت هلال ماه با هم اتفاق نظر دارند و در معیار اعلام روز عید اختلاف نظر وجود دارد که با جمع بندی صحیح می توان به اتحاد در آن زمینه هم دست یافت.
وی با بیان اینکه 160 گروه رصد هلال ماه در کشور فعالیت دارند، تصریح کرد: مسلمانان در رویت هلال ماه و اعلام روز عید فطر وحدت داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان نیز گفت: وحدت و همدلی مسلمین در روز عید فطر می تواند شکوه و عظمت دین اسلام و حضرت محمد (س) را متجلی کند.
آیت الله سید کاظم نورمفیدی تصریح کرد: ضروری است همه بلاد اسلامی در تعیین روز عید فطر واحد به وحدت نظر برسند.
امام جمعه گرگان با اذعان بر اینکه دشمن همواره به فکر تضعیف ملت های مسلمان است، افزود:علما و فرهیختگان جوامع اسلامی در یک مرکز متمرکز شوند و در رویت هلال ماه و اعلام روز عید به نتیجه واحدی برسند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور نیز گفت: پایان ماه رمضان در یک روز واحد و اعلام روز عید فطر برای همه مسلمانان باعث اقتدار امت اسلامی می شود.
حجت الاسلام علی خیرخواه اظهار کرد: ماه رمضان و برگزاری عید سعید فطر همدلی و اتحاد مسلمین را به همراه دارد.
در آستانه عید سعید فطر نشست ستاد استهلال مناطق قومی گلستان با شرکت جمعی از روحانیون و ائمه جمعه و جماعات اهل سنت استان در کانون طه گرگان برگزار شد.
استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که از اقوام و مذاهب مختلف هستند.
3014/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.