به گزارش خبرنگار ایرنا؛ آیت الله مصطفی علما روز پنجشنبه در سی امین همایش وحدت در تالار انتظار کرمانشاه با تبریک هفته وحدت و بسیج، افزود: حضرت امام با نامگذاری 12 تا 17 ربیع الاول به نام هفته وحدت به دنبال وحدت میان مسلمانان در تمام دنیا بود و تنها ایران مدنظر این نامگذاری نبود.
او با اشاره به اینکه اکنون 2 میلیارد نفر مسلمان در دنیا وجود دارد، این جمعیت را چشمگیر دانست و گفت: این جمعیت می تواند دنیا را به زانوی ارزش های اسلامی در آورد.
او با تاکید بر اینکه باید همه مسلمانان یک ید واحده باشیم، اظهار داشت: با محبت و صمیمیت و همدلی میان مسلمانان می توانیم این دین خدا را فراگیرتر کنیم.
او به فتوای حضرت امام که فرمودند واجب است مسلمانان وحدت داشته باشند، افزود: امروز دنیای کفر مقابل اسلام ایستاده و اسلام ستیزی می کنند که باید هوشیار باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، مسلمانان را منادی وحدت دانست و گفت: باید با حفظ و تقویت وحدت اسلام را در جهان فراگیر و عرتمندتر و توانمندتر کنیم.
آیت الله علما با اشاره به اینکه اهل سنت و تشییع 95 درصد اشتراک با هم در اصول دارند، افزود: اگر در جاهایی هم افکار اختلافی وجود دارد مربوط به مدارس دینی و مسائل تخصصی است که عمومیت ندارد.
وی در ادامه ایران اسلامی را ام القرای جهان اسلام به فرموده رهبری دانست و گفت: رهبری فرمودند ایران هسته ای متعلق به همه مسلمانان است و این نشان دهنده وحدت و نزدیکی اهل سنت و تشییع با هم دارد.
آیت الله علما ، این نزدیکی و وحدت مسلمانان را موجب عصبانیت رژیم صهیونیستی و آمریکا دانست و تشریح کرد: این اتحاد و وحدت نقشه های آنان را خنثی کرده است.
او به قدرت اسلام و اتحاد مسلمانان در شکست دادن ارتش رژیم صهیونیستی به دست جوانان مسلمانان در سه جنگ کوتاه اشاره کرد و گفت: ارتش این رژیم جعلی به زانو درآمده و و کابینه اش نیز متزلزل شده است.
او همه این پیروزی ها و موفقیت ها را مرهون اتحاد و وحدت مسلمانان دانست و گفت: اگر با هم نباشیم این موفقیت ها به دست نمی آید.
8066/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.