طبق آخرین گزارش های منتشر شده وزارت بهداشت، هم اکنون ۵۳ شهر در وضعیت زرد و ۳۹۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند و هیچ شهری در کشور در وضعیت قرمز و نارنجی نیست.

به گزارش جماران؛ چند وقتی است که با ورود سویه اومیکرون به کشور تمامی توجهات به این سمت معطوف و تلاش شده با واکسیناسیون گسترده و رعایت موارد بهداشتی از شیوع بیشتر این ویروس جلوگیری شود، روشی که تاکنون موفق‌آمیز بوده اما باید توجه داشت که همچنان خطر موج ششم وجود دارد.

سویه اومیکرون از آنجا که نوع جهش یافته ویروس اصلی کرونا است براساس مطالعات کارشناسان، جمعیت مبتلا به آن در هر سه روز می‌تواند به ۲ برابر افزایش یابد به همین دلیل بهترین راهکار برای پیشگیری از شیوع آن، استفاده از ماسک، انجام واکسیناسیون کامل، حفظ فاصله اجتماعی و اجتناب از دورهمی ها اعلام شده است.

متخصصان بیماری های عفونی هم اعلام کرده اند که ۳۲ جهش رخ داده در ژن s ویروس کرونا باعث اتصال قابل توجه ویروس به سلول‌های میزبان شده و با توجه به سرایت بسیار بالای آن، پیش بینی می‌شود که سویه اومیکرون زودتر از دلتا به قله خیز برسد.

بر اساس اعلام معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۹۴ مورد مبتلا به اومیکرون تا روز (دوشنبه ۱۳ دی ماه) جاری در کشور شناسایی شده‌ است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین امروز اعلام کرد: ۳۴ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند و در این بازه زمانی ۱۷۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند.

از دیروز(دوشنبه) تا امروز سه شنبه ۱۴ دی ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۷۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳۵۸ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۲۹۶ نفر رسید.

همچنین تا کنون ۶ میلیون ۴۴ هزار و ۲۴۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند و دو هزار و ۴۷۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۵۹ میلیون و ۹۵۸ هزار و ۹۵۰ نفر دُز اول، ۵۲ میلیون و ۲۶۰ هزار و ۲۷۶ نفر دُز دوم و ۸ میلیون و ۷۵۲ هزار و ۱۸ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۲۰ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۲۴۴ دُز رسیده است.

۱۴ دی‌ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

اکنون با ورود سویه اومیکرون، کشور وضعیت ناپایداری را به لحاظ شیوع این ویروس طی می کند و شاید سهل انگاری و کم توجهی ها باعث شود تا در روزهای آینده شاهد افزایش شمار مبتلایان باشیم.

نگاهی به شرایط کرونایی در استان های مختلف حکایت از آن دارد که هر چند آمار فوتی ها و ابتلا کاهش یافته اما نمی توان به این وضعیت دلخوش بود. در ادامه به مهمترین مطالب در این زمینه بر اساس آمار دانشگاه های علوم پزشکی اشاره می شود:

حال ۴ مبتلا به کرونا در هرمزگان وخیم است

هم اکنون ۱۷ نفر مبتلا به کرونا با شرایط ناپایدار در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های استان هرمزگان بستری هستند که متاسفانه حال چهار نفر از آنها وخیم گزارش شده است، در شبانه روز گذشته با بستری شدن ۲۴ نفر دیگر در بیمارستان های هرمزگان، شمار کل بستری های کرونا در این استان به ۷۰ نفر رسیده و از ابتدای دی‌ماه تاکنون، ۱۰ روز بدون فوتی کرونا بوده است.

تاکنون ۲ میلیون و ۷۹۷ هزار و ۵۲ دز واکسن برای مردم این استان تزریق شده است.

آمادگی خوزستان برای مقابله با سویه جدید کرونا

دانشگاه علوم پزشکی اهواز اعلام کرده است که هر آن چیزی که در راستای پیشگیری از شیوع مجدد کرونا لازم بوده انجام شده و آمادگی لازم برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ در خوزستان وجود دارد.

اکنون بین ۱۰ تا ۱۱ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال خوزستان دُز سوم واکسن را دریافت کرده اند و تمامی شهرهای خوزستان در وضعیت آبی کرونایی قرار داشته و تاکنون بیش از ۶ میلیون دُز واکسن در این استان تزریق شده است.

افزایش شمار مبتلایان در کهگیلویه و بویراحمد

طی ۲۴ ساعت گذشته ۹ بیمار کرونایی به مبتلایان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد افزوده شده و به ۱۱۸ بیمار رسیده است که از این تعداد  ۳۳ بیمار مبتلای قطعی ۶  بیمار نیز به علت وخامت حالشان در بخش مراقبت های ویژه خدمات درمانی دریافت می کنند.

در این مدت مورد فوتی کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد گزارش نشده و مجموع قربانیان این بیماری در این استان  یک هزار و ۴۲ نفر است.

اسلام‌آباد غرب و گیلانغرب در وضعیت زرد کرونایی

براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان‌های اسلام‌آبادغرب و گیلانغرب از ۱۴ دی ماه در وضعیت زرد کرونایی و کرمانشاه، قصرشیرین، دالاهو، روانسر، صحنه، ثلاث باباجانی، هرسین، سنقروکلیایی، پاوه، جوانرود، سرپل‌ذهاب و کنگاور در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفت.

آمار بستری‌های کرونا در مراکز درمانی استان کرمانشاه اکنون به ۱۳۹ نفر رسیده که از این تعداد ۴۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و حال هفت نفر آنها وخیم است.

علائمی از شکل‌گیری موج ششم در چهارمحال و بختیاری مشاهده نشده است

هنوز علائمی از شکل‌گیری موج ششم در استان چهارمحال و بختیاری مشاهده نشده است اما در عین حال میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان تنها ۵۸ درصد است.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۸۷ هزار و ۱۵۶ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که بیش از ۹۰ درصد این بیماران بهبود یافته و تنها ۲ درصد منجر به فوت شده است.

براساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تمامی شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری به جز شهرستان بروجن در وضعیت آبی (کم‌خطر) شیوع ویروس کرونا قرار دارند و شهرستان بروجن در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارد.

۹۲.۸ درصد ساکنان قشم واکسینه شدند

از ۱۷۵ هزار و ۱۴۰ نفر جمعیت این شهرستان ، ۱۲۲ هزار و ۹۲۲ نفر واجد شرایط دریافت واکسن بودند که ۹۲.۸ درصد از این تعداد واکسینه شده‌اند و تاکنون ۹ هزار و ۴۶۳ نفر نیز واکسن نوبت سوم خود را تزریق کرده‌اند.

سویه جدید موسوم به اومیکرون هم دراین شهرستان شناسایی شده است که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با توجه به ایام سفر به جزیره قشم لازم و ضروری است.

به صدادرآمدن زنگ خطر موج ششم کرونا در مازندران

باتوجه به افزایش آمار مبتلایان در روزهای گذشته زنگ خطر شیوع موج ششم کرونا در این استان به صدا درآمده است که یکی از دلایل عمده افزایش ابتلا به این ویروس خطرناک، عادی‌انگاری و کاهش چشمگیر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

بر اساس آخرین آمار حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در استان مازندران جامعه هدف ۱۸ سال به بالا برای تزریق دز سوم واکسن کرونا هستند و اگر تا پایان ماه جاری این افراد نسبت به تزریق این واکسن تکمیلی اقدام نکنند در آینده خسارت‌های جبران ناپذیری را در بحث افزایش افسار گسیخته کرونا در استان شاهد خواهیم بود.

استقبال مردم اردبیل از تزریق دز سوم واکسن کرونا

بنابر اعلام مسوولان استان اردبیل پس از هشدار در خصوص احتمال شیوع سویه جدید اومیکرون ویروس کرونا و بروز موج ششم، همزمان با اختصاص محموله‌های پرتعداد واکسن کرونا و امکان واکسیناسیون بیشتر، استقبال مردمی از واکسیناسیون طی روزهای اخیر افزایش یافته است.

تاکنون یک میلیون و ۸۰۸ هزار و ۵۰۴ دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در استان اردبیل تزریق شده است و امید است با ادامه همین روند، قبل از شیوع احتمالی موج ششم تمام افراد واجد شرایط دُز اول تا سوم واکسن کرونا را دریافت کنند.

طی شبانه روز گذشته یک نفر در این استان فوت کرده و ۲۴ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند که این میزان بستری روزانه، ۱۶۵ نفر کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده در استان اردبیل است.

هم‌اکنون به جز شهرستان پارس‌آباد که در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارد، بقیه شهرستان‌های استان شامل بیله‌سوار، نیر، کوثر، گرمی، سرعین، خلخال، اصلاندوز، نمین، مشگین‌شهر و اردبیل در وضعیت آبی شیوع قرار دارد.

ثبت نهمین روز بدون فوتی کرونا در ایلام

استان ایلام نهمین روز بدون فوت کرونایی را سپری کرد، هشت ابتلای جدید کرونا در شبانه روز گذشته شناسایی شده و مجموع مبتلایان استان به ۶۷ هزار و ۱۰۹ نفر رسیده است.

شهرستان های دهلران، هلیلان، بدره و آبدانان در وضعیت آبی و سایر شهرستان ها نیز در وضعیت زرد هستند.

شناسایی ۲۳ بیمار جدید کرونایی در لرستان

۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹طی شبانه روز گذشته در این استان شناسایی شد و شمار مبتلایان به ۱۹۷ هزار و ۲۴۸ نفر رسید، موردی از مرگ و میر کرونا طی هشت روز گذشته در این استان ثبت نشده و شمار جانباختگان همچنان ۲ هزار و ۶۸۲ نفر است.

اکنون تنها شهرستان پلدختر در وضعیت زرد است و شهرستان های خرم آباد، رومشکان، بروجرد، کوهدشت، دورود، سلسله، الیگودرز، چگنی، دلفان و ازنا در شرایط آبی کرونایی قرار دارند.

موارد بستری و ابتلا در آذربایجان شرقی افزایشی نیست

بنابر آخرین اطلاعات موارد بستری و ابتلا به کرونا نیز در آذربایجان شرقی در شرایط افزایشی قرار ندارد و اکنون ۲۹۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند و در چند روز گذشته افزایش ابتلا به این سویه جدید در استان گزارش نشده است.

روزانه آزمایش کرونای ۵۰ تا ۶۰ نفر در آذربایجان شرقی مثبت اعلام و روزانه چهار تا ۶ فوتی کرونایی در این استان ثبت می شود. 

بستری ۲۶ بیمار بدحال در البرز طی ۲۴ ساعت

۲۶ بیمار بدحال کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های استان بستری و تحت مراقبت های پزشکی قرار گرفتند و ۲ بیمار بدحال کووید ۱۹ در این مدت جان باختند و تمام  هفت شهرستان تابعه استان البرز اکنون در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

۱۶ شهرستان گیلان در وضعیت آبی و یک شهرستان در وضعیت زرد

طبق اعلام سامانه ماسک و نقشه جدید رنگ‌بندی کرونایی که از دوازدهم دی ماه محاسبه و بروزرسانی شده، رنگ کرونای شهرستان های استان گیلان بدون تغییر ماند که بر این اساس ۱۶ شهرستان در وضعیت آبی و یک شهرستان در شرایط زرد کرونایی قرار دارد.

بر اساس ارزیابی جدید نرم افزار ماسک شهرستان‌های املش، لنگرود، لاهیجان، سیاهکل، رشت، خمام، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، شفت، فومن، صومعه سرا، ماسال، رضوانشهر، تالش، رودسر و آستارا که پیش از این در وضعیت آبی قرار داشتند بعد از ۱۸ روز بدون تغییر باقی ماندند.

تنها شهرستان رودبار در استان گیلان نیز که پیش از این بر اساس ارزیابی نرم افزار ماسک در ۲۶ آذرماه، در وضعیت زرد کرونایی قرار داشت در نقشه جدید به همین رنگ باقی ماند.

بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی گیلان در زمان حاضر ۱۴۸ بیمار مبتلا به کووید- ١٩ در بیمارستان های استان بستری بوده، ۳۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته بستری شدند و ۳۰ بیمار بدحال بخش مراقبت ویژه نگهداری می‌شوند.

 

۹۲ بیمار کرونایی در قم بستری هستند

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم اعلام کرد: ۹۲ تَن بیمار به علت بیماری کووید-۱۹ در مرکزهای درمانی این استان بستری هستند که ۹ تن از آن‌ها بَدحال هستند.

در گزارش عصر سه‌شنبه این روابط‌عمومی آمده است:  در ۲۴ ساعت منتهی به ۱۴ دی‌ماه جاری، ۲۸ تَن بیمار با علایم کرونا مثبت به صورت سرپایی پذیرش شدند. در این مدت ۲۳ تن بیمار جدید در زمینه مذکور در مرکزهای درمانی استان قم بستری و همچنین ۱۲ تن بیمار در این رابطه از مراکز درمانی این استان ترخیص شدند.

این گزارش حاکیست: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته، هیچ کس به علت کرونا در استان قم فوت نشده‌است.   

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین آورده است:‌ تاکنون  یک میلیون و ۵۵۳ هزار و ۲۲۴ دُز واکسن کرونا در استان قم تزریق شده است،  همچنین در ۲۴ گذشته ۱۷۲ مورد آزمایش (تست) در زمینه کرونا در این استان انجام شده که هشت مورد آن مثبت بوده است.

وضعیت کرونایی استان قم از روز پنجم آذرماه جاری «آبی» شده است.    

 

۱۵۲ فرد مشکوک به کرونا شبانه‌روز گذشته به مراکز درمانی سمنان مراجعه کردند

طبق اعلام کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا استان سمنان طی ۲۴ ساعت گذشته از ۱۲ تا ۱۳ دی۱۴۰۰، تعداد ۱۵۲ فرد مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۸ نفر بستری شدند.

طبق اعلام روز سه شنبه کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا استان سمنان در ۲۴ ساعت گذشته از ۱۲ تا ۱۳ دی، آزمایش کرونای ۴۴ نفر در استان مثبت اعلام شد. 

براساس گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا استان سمنان، در این مدت، هیچ مورد فوتی در استان ثبت نشد و ۲۶ نفر به عنوان مورد مثبت سرپایی اعلام شد. 

در این مدت، هفت بیمار کووید۱۹ با بهبودی نسبی از بیمارستان مرخص شدند.

طبق جدیدترین رنگ بندی سامانه ماسک، سمنان تنها شهرستان در وضعیت زرد و شهرستان‌های دامغان، شاهرود، گرمسار، سرخه، مهدیشهر، آرادان و میامی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۳۴ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند و در این بازه زمانی ۱۷۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند.

از دیروز(دوشنبه) تا امروز سه شنبه ۱۴ دی ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یکهزار و ۷۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳۵۸ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۲۹۶ نفر رسید.

 

کرونا جان ۲ نفر دیگر را در استان همدان گرفت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت که با فوت ۲ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته آمار مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در استان از ابتدای اپیدمی این ویروس تاکنون به سه هزار و ۱۶۱ نفر رسیده است.

دکتر «محمد طاهری» روز سه شنبه افزود: همچنین با شناسایی ۲۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در این استان، مجموع بیماران بستری مثبت به ۳۱ هزار و ۱۵۶ و بیماران سرپایی مثبت به ۱۰۰ هزار و ۵۶ نفر رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های این استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۳۷۱ نفر بود که ۴۴  نفر از مراجعان به بیمارستان ها در بخش عادی بستری شدند.

طاهری خاطرنشان کرد: همچنین ۹ بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی. سی. یو مراکز درمانی این استان بستری هستند و در مجموع وضعیت جسمی ۲۷ بیمار بستری در بیمارستان های استان وخیم گزارش شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان نیز افزود: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد یک هزار و ۶۵۱، بهار یک هزار و ۵۶۹، تویسرکان یک هزار و ۵۹۴، رزن یک هزار و ۲۴۲، درگزین ۴۲۰، فامنین ۴۱۴ و کبودراهنگ یک هزار و ۵۴۶ نفر است.

طاهری اظهار داشت: همچنین تاکنون پنج هزار و ۸۰۴ نفر در ملایر، چهار هزار و ۱۷۰ نفر در نهاوند و ۱۲ هزار و ۶۲ نفر نیز در شهرستان همدان به ویروس کرونا مبتلا و بستری شده اند.

طبق آخرین رنگ بندی مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان در وضعیت آبی کرونایی هستند.

 

زنگ خطر موج ششم کرونا در مازندران به صدا درآمد

جانشین رییس ستاد مدیریت مقابله با کرونای مازندران گفت که در روزهای گذشته با افزایش مبتلایان زنگ خطر شیوع موج ششم کرونا در این استان به صدا درآمده است.

علی شیرازی روز سه‌شنبه افزود : بر اساس آمارهایی که دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل ارائه دادند، روند شیوع اومیکرون در مازندران شتاب گرفته و یکی از دلایل عمده افزایش ابتلا به این ویروس خطرناک، عادی‌انگاری و کاهش چشمگیر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

وی خاطر نشان کرد: با رعایت کمتر از ۴۵ درصدی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی نمی‌توانیم به جنگ اومیکرون برویم و بازرسان اصناف و رابطان کرونایی در دستگاه‌های خدماتی و اجرایی نظارت‌های خود را برای لزوم اجرای قوانین کرونایی تقویت کنند.

جانشین رییس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا تصریح کرد: بسیاری از مردم استان در مناطق شهری و روستایی دیگر مانند گذشته به مقوله کرونا حساسیت به خرج نمی‌دهند و نسبت به استفاده از ماسک در اماکن عمومی بی‌تفاوت شدند که ادامه این روند به طور حتم در ماه‌های آینده افزایش ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا ویروس در استان را محتمل می‌سازد.

شیرازی اضافه کرد: حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در استان مازندران جامعه هدف ۱۸ سال به بالا برای تزریق دز سوم واکسن کرونا هستند و اگر تا پایان ماه جاری این افراد نسبت به تزریق این واکسن تکمیلی اقدام نکنند در آینده خسارت‌های جبران ناپذیری را در بحث افزایش افسار گسیخته کرونا در استان شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: با تلاش کادر درمان و مسوولان دانشگاه های علوم پزشکی در بحث ذخیره‌سازی واکسن کرونا در استان اقدامات خوبی انجام شده و مشکلی در این ارتباط وجود ندارد و از مردم می‌خواهیم برای در امان ماندن از اومیکرون به طور حتم در کمترین زمان ممکن نسبت به تزریق دز سوم واکسن خود اقدام کنند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با بیان اینکه در تزریق واکسن برای جامعه هدف ۱۲ تا ۱۸ سال در استان اقدامات خوبی در هفته‌های گذشته انجام شده است، گفت: حدود ۹۹ درصد این جامعه هدف دز اول و ۹۵.۵ درصد هم دز دوم واکسن کرونای خود را تزریق کردند.

شیرازی افزود: همچنین حدود ۹۷ درصد افراد واجد شرایط ۱۸ سال به بالا در استان دز اول و ۸۸ درصد هم دز دوم واکسن کرونای خود را دریافت کردند که از مردم شریف استان در واکسیناسیون به موقع دزهای اول و دوم علیه این ویروس خطرناک نهایت قدردانی را داریم.

بر اساس اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در شبانه روز گذشته آمار مجموع بستری‌های کرونایی استان با ۸۱ بیمار جدید به ۲۸۶ نفر رسید. طی ۲۴ ساعت گذشته چهار نفر دیگر از شهروندان مازندرانی هم به خاطر ابتلا به کرونا جان باختند.

جانشین رییس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا با بیان اینکه، در طرح مدیریت هوشمند مقابله با کرونا با واکسن‌گریزان برخورد جدی صورت خواهد گرفت، خاطر نشان کرد: به هیچ عنوان جامعه هدف در نظر گرفته شده در بخش اصناف، تاکسی‌های درون شهری و برون شهری، کارکنان دانشگاه‌های و مراکز علمی و کارکنان دستگاه‌های اجرایی حق فعالیت بدون ارایه کارت هوشمند واکسن را ندارند.

شیرازی تصریح کرد: تنها راه موثر برای عبور از سویه اومیکرون در استان اتخاذ برنامه‌های جامع و عملیاتی در تزریق واکسن است و آسان‌نگری در این حوزه می‌تواند مراکز دولتی و خصوصی و همچنین اماکن عمومی استان را به کانون شیوع کرونا ویروس تبدیل کند.

وی روند اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا در استان را در زمان حاضر مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: در مازندران از هر طرحی که به واکسن گریزی پایان دهد، استقبال می‌کنیم.

جانشین رییس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا گفت : در مرحله دوم اجرای مدیریت هوشمند مقابله با کرونا ویروس، بزودی اقشار مردم که به عنوان خدمات گیرندگان به شمار می‌روند، در زمان ورود به دستگاه‌های اجرایی و خدماتی می‌بایست کارت هوشمند واکسن خود را ارایه دهند در غیر این صورت امکان اعطای خدمات به آنان وجود نخواهد داشت.

سامانه امید در راستای هوشمندسازی کنترل ویروس کرونا با همکاری وزارت کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برنامه‌ریزی شده که طبق ضوابط، محدودیت‌هایی برای افراد واکسن‌نزده اعمال خواهد کرد. این طرح مطابق با ماده ۲ قانون مدیریت بحران در پنج گام شامل دستگاه‌های اجرایی دولتی و خصوصی، ناوگان حمل و نقل درون شهری، واحدهای صنفی، ناوگان حمل و نقل برون‌شهری و مراکز علمی و تحقیقاتی اجرا و با عملیاتی‌سازی آن، از خدمات‌دهی به افراد واکسن‌نزده جلوگیری می‌شود و با افراد ناقض قوانین کرونایی هم برخورد خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.