طبق گزارش وزارت بهداشت در روز چهارشنبه 8 دی 1400، در حال حاضر، ۵۳ شهر در وضعیت زرد و ۳۹۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند و هیچ شهری در کشور در وضعیت قرمز و نارنجی نیست.

به گزارش جماران؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد:‌ ۵۳ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند و ۲۷۳۲ مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

از دیروز(سه شنبه) تا امروز چهارشنبه ۸ دی ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۹۰۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳۴۸ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۷۶۲ نفر رسید.

طی ۲۴ ساعت گذشته، ۵۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۱ هزار و ۵۲۷ نفر رسید.

تا کنون ۶ میلیون ۳۲ هزار و ۶۱۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

دو هزار و ۷۳۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۴۱ میلیون و ۷۹۱ هزار و ۴۸۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ نیز در کشور انجام شده است.

همچنین تا کنون ۵۹ میلیون و ۷۱۶ هزار و ۶۶۱ نفر دُز اول، ۵۱ میلیون و ۶۸۳ هزار و ۱۲۰ نفر دُز دوم و ۷ میلیون و ۱۳۵ هزار و ۲۸۳ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۱۸ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۶۴ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته نیز ۵۷۵ هزار و ۳۵ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

تلفات کرونا طی هفته های اخیر و پس از عبور خیز پنجم کرونا از کشور با توجه به رویکرد دولت سیزدهم در افزایش واردات واکسن واکسن و واکسیناسیون حداکثری روندی کاهشی داشته و روز دوشنبه ششم دی ماه پس از ۵۸۰ روز تلفات روزانه کرونا در ایران به ۳۴ نفر رسید.

آخرین بار ۵ خرداد سال گذشته، رکورد ۳۴ فوتی در روز ثبت شده بود. 

واکسیناسیون سراسری از ۲۲ بهمن سال گذشته در کشور آغاز شد.

ویروس کرونا از اوایل اسفند ۹۸ در کشور شیوع یافت و تا کنون پنج خیز را پشت سر گذاشته است.

 خیز پنجم کرونا از ابتدای تیر ماه در کشور آغاز شد و وزارت بهداشت هشتم مهر ماه از عبور این خیز از کشور خبر داد.

این خیز در ۲۸ مرداد و هفتم مهر ماه به ترتیب شمار تلفات از یکصد و ۱۲۰ هزار نفر عبور کرد.

همچنین رکورد تلفات روزانه کرونا در این مدت چندین بار شکسته شد و روز دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ روزانه به بالاترین شمار تلفات از ابتدای شیوع کرونا در کشور رسید.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۸ آذر ماه مشاهده سویه اومیکرون کرونا در ایران را تایید کرد. 

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی روز دوشنبه ششم دی ماه گفت: تا کنون ۳۴ مورد ابتلا به سویه جدید اُمیکرون در کشور شناسایی شده و هشت مورد مشکوک نیز در حال آزمایش و تست‌های تشخیصی هستند.  

محمد هاشمی یادآور شد: تا کنون ۱۵ مورد ابتلا به اُمیکرون در تهران، پنج مورد در مشهد، پنج مورد در هرمزگان، ۲ مورد در بوشهر، ۲ مورد در شیراز و در هر یک از شهرهای بابل، اصفهان، ارومیه، کرج و اراک، یک مورد شناسایی شده است.  

وی افزود: همچنین هشت مورد مشکوک به ابتلا به این سویه در کشور در حال آزمایش است که سه مورد در استان یزد، سه مورد در استان هرمزگان، یک مورد در بوشهر و یک مورد نیز در گلستان است.  

محققان آفریقای جنوبی گونه‌ای جدید از ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است.

سازمان بهداشت جهانی، این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «اومیکرون» نام‌گذاری کرده است.

کرونا تا کنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و اومیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.

 

هشتم دی ماه و  آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها 

اومیکرون سویه جدید ویروس کرونا به ایران رسیده و به دلیل قدرت انتشار بالا نگران‌کننده است، اما کارشناسان بهداشتی از مردم می‌خواهند به جای نگرانی، بی‌درنگ برای تزریق واکسن به ویژه دُز سوم اقدام کنند.

 ویروس مرموز کرونا طی حدود ۲ سال گذشته با موج‌های سهمگین و جهش‌هایی همچون آلفا، بتا، گاما، لامبدا و دلتا در سراسر جهان تعداد بیشماری را مبتلا کرده و جان بسیاری از مبتلایان را گرفته است. 

اومیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته کروناست که محققان آفریقای جنوبی آن را شناسایی کرده اند و دارای جهش‌های چندگانه است؛ ویروسی که به گفته متخصصان، شمار مبتلایان را در مدت ۲ تا سه روز ۲ برابر می‌کند.

کارشناسان حوزه بهداشت و درمان در سراسر کشور ۲ هفته آینده را روزهای سرنوشت سازی در مواجهه با اومیکرون  می دانند و از مردم می خواهند که برای پیشگیری، در تزریق واکسن و به طور خاص دز سوم آن درنگ نکنند و پروتکل های بهداشتی را هم رعایت کنند. 

در حالی که سازمان جهانی بهداشت خطر ناشی از سویه اومیکرون را همچنان بسیار بالا توصیف کرد. در کشورمان ، تلاش گسترده ای برای تامین و تهیه واکسن مورد نیاز به منظور کاهش نگرانی های مردم و حفاظت از آنها جریان دارد که در این راستا، رییس بخش فرمولاسیون فرآورده های نوترکیب انستیتو پاستور ایران امروز گفت: تولید واکسن های پاستوکووک و پاستوکووک پلاس از مرز ۱۰ میلیون دز عبور کرد و در آینده به ۱۵ میلیون دز می‌رسد.

دکتر علیرضا رحیمی با بیان این که تولید پیوسته و مداوم واکسن پاستوکووک محقق شده و این روند با قوت ادامه می یابد، خاطرنشان کرد که نظارت های بسیار سختگیرانه ای هم برای تولید این محصول امن (ایمن)، موثر، کارا و بی خطر در حال انجام است.

آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان‌ها 

هشتم دی ماه و  آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها به مدد واکسیناسیون و رعایت عمومی پروتکل های بهداشتی، موفقیت زیادی در زمینه شیوع سویه های قدیمی تر کرونا در استان ها به دست آمده است، اما سویه اومیکرون تهدید تازه ای است که مقابله با آن و جلوگیری از تکرار تجربه‌های تلخ کرونایی، حساسیت بیشتر مردم و مسوولان را می طلبد. 

در همین ارتباط، براساس مصوبه ستاد ملی کرونا و اعلام وزارت کشور به استانداری‌ها و ابلاغ استانداری‌ها به سازمان‌های مرتبط در امور واردات و صادرات کالا و جابه جایی مسافر در مرزها، ورود اتباع خارجی به ایران به مدت ۱۵ روز محدود شده است که بر این اساس، امروز دیر شبکه بهداشت و درمان تایباد واقع در شرق خراسان رضوی گفت: برای جلوگیری از ورود ویروس اومیکرون و شیوع بیماری کووید ۱۹ به داخل کشور ، ورود مسافران افغانستانی دارای ویزای زیارتی و جهانگردی به گذرگاه زمینی دوغارون و سفر به خاک جمهوری اسلامی ایران به مدت ۱۵ روز ممنوع شده است.

حیدر احسانی با بیان این که سالانه افزون بر یک میلیون مسافر از طریق مرز زمینی دوغارون بین ۲ کشور تردد می کنند، افزود: در اجرای طرح مراقبت بهداشتی، روزانه افزون بر ۶۰۰ مسافر خارجی و ایرانی در پایگاه مراقبت مرزی دوغارون در شرق استان خراسان رضوی تحت آزمایش کووید ۱۹ قرار می‌گیرند.

تازه ترین خبر از وضعیت کرونایی خراسان رضوی نشان می دهد که طی یک هفته گذشته، مراجعان سرپایی با علایم مشکوک به مراکز منتخب کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد  به طور خاص در در شهرستانهای خواف، درگز، مشهد، طرقبه- شاندیز، بردسکن، تایباد و باخرز ۲۲ درصد افزایش داشته اند. 

از بین ۳۳ شهرستان خراسان رضوی هم اکنون فقط گناباد در وضعیت زرد و بقیه شهرستانهای استان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

اما در آذربایجان غربی هم اعلام شد که محدودیت ورود مسافران از مرزهای زمینی و هوایی استان ۱۰ روز دیگر و تا ۱۹ دی ماه جاری ادامه دارد.

به واقع، تنها افرادی که شامل هفت بند استثنای ستاد ملی مقابله باشند، به شرط داشتن کارت واکسیناسیون و همچنین تست پی سی آر منفی امکان عبور را خواهند داشت.

بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا ورود و خروج مسافر از هشت کشور آفریقایی تا مهلت تعیین شده ممنوع است و ورود مسافران غیر ایرانی از کشورهای انگلیس، دانمارک، نروز و فرانسه به صورت مستقیم و غیرمستقیم نیز در این مدت ممنوع خواهد بود.

هم اکنون روند بستری مبتلایان به کرونا در مراکز درمانی و همچنین بخش های مراقیت ویژه این مراکز در آذربایجان غربی کاهشی است به طوری که طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۶ نفر بستری شدند و ۲۹ نفر با دستگاه ونتیلاتور تنفس می کنند.

با این حال، در شبانه روز گذشته چهار بیمار در آذربایجان غربی جان باختند و  کل فوتی های ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان به هفت هزار و ۲۳۰ نفر رسیده است.

هشتم دی ماه و  آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها یکی دیگر از دستورالعملهای ابلاغ شده برای مواجهه با موج جدید احتمالی شیوع کرونا، آماده باش کامل مراکز درمانی است و در همین خصوص، روسای بیمارستان ها، فوریت های پزشکی، مراکز بهداشتی و درمانی، پایگاههای بهداشتی و خانه های بهداشت در شهرستان کهگیلویه با توجه به مشاهده مواردی از اُمیکرون در استان های همجوار و سرعت بالای سرایت این بیماری مکلف شده اند که برای مقابله با بحران آمادگی کامل داشته باشند. 

در استان کهگیلویه و بویر احمد در پنج روز گذشته هیچ فوتی بر اثر کرونا ثبت نشده و هم اکنون ۱۱۶ نفر در بیمارستان‌های معین کرونا در استان بستری هستند که از این تعداد ۴۱ بیمار مبتلای قطعی و هفت بیمار نیز به دلیل  وخامت حالشان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه  خدمات درمانی دریافت می کنند.

کرونا در ایلام هم ۲۰ بیمار جدید را طی شبانه روز گذشته در مراکز درمانی استان بستری کرد، هر چند در این مدت، هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا در استان ثبت نشده است. 

 شهرستان های دهلران، هلیلان، بدره و آبدانان در وضعیت آبی و سایر شهرستان های ایلام نیز در وضعیت زرد هستند.

در لرستان ۳۷ ابتلای جدید به کووید ۱۹طی شبانه روز گذشته  ثبت شد و شمار مبتلایان به ۱۹۷ هزار و ۸۹ نفر رسید اما موردی از مرگ و میر بر اثر ابتلا به این ویروس  طی شبانه روز گذشته ثبت نشد

شهرستان پلدختر لرستان در وضعیت زرد کرونایی است اما دیگر شهرستان های این استان آبی هستند. 

خبری هم از همدان دریافت شده است مبنی بر این که  ۱۲۰ بیمار دیالیزی و ۳۵ بیمار پیوندی کلیه از آغاز شیوع کرونا تاکنون به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند.

به واقع، ۷۱ بیمار پیوندی و دیالیزی در سال گذشته و ۸۴ نفر از ابتدای سالجاری تاکنون بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در کشور جان باختند.

 جزیره کیش در هرمزگان، هم اکنون رنگ آبی کرونایی دارد و روند شناسایی بیماری در آن تا حدودی کنترل شده است که برای تداوم این وضعیت و پیشگیری از شیوع سویه اومیکرون باید رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی کیشوندان و مسافران به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

شورای سلامت کیش نیز پیرو ابلاغیه های ستاد ملی میارزه با کرونا، موظف است  در صورت مشاهده موارد مشکوک یا قطعی ابتلا به سویه اومیکرون، محدودیت های جدید و حتی شدیدتری را به منظور جوگیری از شکستن تاب اوری مراکز درمانی اعمال کند.

کاهش تعداد مراجعات به مراکز نمونه گیری کرونا و بیمارستان‌ها و دور شدن رنگ قرمز و نارنجی کرونایی از نقشه کشور، گواه بر تأثیر بدون تردید واکسیناسیون علیه این ویروس است اما با توجه به ورود اُمیکرون به کشور ، تزریق ۲نوبت واکسن کرونا دیگر کافی نیست و برای ایجاد ایمنی بیشتر باید نوبت سوم تزریق شود.

درباره  روند واکسیناسیون از استان مرکزی خبر رسیده است که در خمین، تاکنون ۱۷۱ هزار و ۱۶۳ دُز واکسن کرونا تزریق شده که ۱۰ هزار و ۹۱۱ دُز آن، نوبت سوم بوده است؛ به واقع  ۹۲ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال این شهرستان نوبت اول واکسن کرونا و ۸۲ درصد نیز نوبت دوم را دریافت کردند.

به بیان رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین، مطالعات نشان می‌دهد واکسیناسیون با واکسن‌هایی که در اختیار داریم، برای سویه اومیکرون اثرگذاری و پیشگیری قابل قبول دارد و یکی از بهترین راهکارهای ایمنی در برابر کرونا، همچنان واکسیناسیون است‌.

همچنین تا کنون ۱۲.۳ درصد از افراد بالای ۱۸ سال در  استان زنجان دُز سوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند و این موضوع مهم به دلیل گسترش سویه جدید اومیکرون امری مهم و ضروری است.

 تزریق نوبت سوم واکسن کرونا برای پیشگیری مطلوب از بیماری کووید- ۱۹ به خصوص ابتلا به سویه اومکیرون بسیار حائز اهمیت است، حتی پس از تزریق نوبت سوم نیز باید مدت زمان حدود ۲ هفته سپری شود، تا ایمنی زایی ناشی از تزریق واکسن به بالاترین میزان برسد و تاخیر در تزریق واکسن بخصوص در نوبت سوم، اثربخشی واکسن را کمتر خواهد کرد.  

از استان گلستان هم خبر رسیده است که استقبال مردم شهرستان مینودشت  از تزریق نوبت سوم واکسن کرونا در حال افزایش است.

جامعه هدف واکسیناسیون کرونا در این شهرستان  ۶۰ هزار و ۳۰۰ نفر است و  تاکنون حدود ۵۹ هزار نفر معادل ۹۷ درصد واجدین شرایط ساکن این شهرستان نوبت اول و بیش از ۵۲ هزار نفر معادل ۸۶ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

اما در چهارمحال و بختیاری، فرماندار بروجن با اشاره به لزوم واکسیناسیون عمومی مقابله با ویروس کرونا گفت: تاکنون ۱۰ درصد جمعیت هدف این شهرستان دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

مسعود ملکی افزود: ۸۴ درصد جمعیت هدف بالای ۱۲ سال شهرستان بروجن برابر ۹۱ هزار و ۱۰۵ نفر دُز نخست و ۷۴ درصد برابر ۸۰ هزار و ۴۱۰ نفر دُز دوم واکسن علیه ویروس کرونا را تزریق و دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به ورود سویه اُمیکرون به کشور گفت: تشدید نظارت بر اجرای طرح مدیریت هوشمند بیماری کووید ۱۹ و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمامی مشاغل، اصناف، دستگاه‌های اجرایی، مدرسه‌ها و مکان‌های عمومی در شهرستان بروجن ضروری است.

در مشهد ، جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از پوشش ۹۵ درصدی واکسیناسیون کرونا برای کادر پرستاری مراکز درمانی زیرپوشش این دانشگاه خبر داد.

به گفته  دکتر ایوب توکلیان، تاکنون واکسیناسیون ۱۰ هزار نفر از کادر پرستاری مراکز زیرپوشش این دانشگاه علیه کرونا انجام شده است.

همچنین در استان اردبیل، تاکنون برای ۹۰ هزار و ۴۸۱ نفر از گروه‌های سنی واجدان شرایط در استان ، دُز سوم واکسن کرونا تزریق شده است.

مجموع مبتلایان بستری کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل طی شبانه روز گذشته ۱۳۲ نفر اعلام شد و  بررسی آمار شیوع کرونا نشان می‌دهد که این میزان بستری همزمان مبتلایان کووید.۱۹ در استان، ۷۶۵ نفر کمتر از بالاترین آمار ثبت شده در ۳.۵ ماه پیش است.

همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته یک بیمار بر اثر کرونا در اردبیل جان باخت و با فوت این بیمار، مجموع شمار جان باختگان پنج موج شیوع کووید.۱۹ در این استان به رقم ۲ هزار و ۶۰۷ نفر رسید.

از ابتدای فرآیند واکسیناسیون افراد تا روز گذشته، در ایلام هم  ۸۲۱ هزار و ۸۲۲ دُز واکسن کرونا تزریق شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام هم امروز گفت که با توجه به ورود سویه جدید امیکرون به کشور هیچ کدام از مراکز واکسیناسیون نباید در شهرستانهای ایلام تعطیل شده و همگی باید فعال باشند.

همچنین  رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از استقبال خوب مردم از تزریق واکسن کرونا خبر داد و گفت: روزانه بیش از پنج‌هزار دُز نوبت سوم واکسن کرونا در این استان تزریق می‌شود و هم اکنون مجموع افرادی که هر سه دُز را دریافت کردند حدود ۷۰ هزار تَن است.

هشتم دی ماه و  آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها محمدرضا قدیر افزود: واکسن زدن اجباری نیست، ولی در قبال بیماری‌های مسری که ممکن است، افراد مبتلا شوند، مسئول هستیم، اگر کسی دیابت دارد، انسولین تزریق نکند فقط به خودش آسیب می‌زند، اما کسی که اچ‌.آی‌.وی یا کرونا دارد، در صورت واکسن نزدن و حضور در جمع، دیگران را نیز بیمار می‌کند که این جُرم است.

۶ هزار و ۷۳۷ نفر در خرمشهر دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: ۶هزار و ۷۳۷ نفر از گروه هدف ۱۸ سال به بالا در خرمشهر تاکنون دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

ساسان قربانی روز چهارشنبه بیان کرد: از این تعداد پنج هزار و ۸۷۹ نفر شهری و ۸۵۸ روستایی دُز سوم را تزریق کرده‌اند که به ترتیب ۷.۳۱ درصد و ۲.۴۶ درصد جمعیت هدف را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: از ۱۳۲ هزار و ۸۱۶ نفر جمعیت گروه هدف بالای۱۲ سال جمعیت شهری و روستایی خرمشهر تاکنون ۸۰.۳۴ درصد جمعیت شهری و ۶۲.۴۳ درصد جمعیت روستایی دُز اول واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

قربانی جمعیت هدف ۱۲ تا ۱۸ سال شهرستان خرمشهر را ۱۹ هزار و ۲۳۲ هزار نفر اعلام و بیان کرد: از ابتدای طرح واکسیناسیون تاکنون ۷۰.۱۸درصد شهری و ۶۶.۴۷ درصد روستایی خرمشهر دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به واکسیناسیون دانش آموزی گفت: از ابتدای طرح واکسیناسیون از تعداد ۱۵ هزار و ۶۴۱ دانش‌آموز خرمشهری ۱۳ هزار ۲۶۲ دانش آموز نسبت به تزیق دُز اول واکسن اقدام کرده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اشاره به ترزیق واکسن دُز دوم جمعیت هدف ۱۲ سال به بالا در خرمشهر افزود: تاکنون از ۴۰ هزار و ۷۳۵ جمعیت هدف روستایی ۴۳ درصد و ۹۲ هزار و ۸۱ جمعیت شهری خرمشهر۶۷ درصد دُز دوم را تزریق کرده‌اند.

مرکز درمانی امام علی(ع) در جزیره مینو و مرکز روستای کفیشه، شهید ستون گر در منطقه عباره، امام حسین(ع) در مرکز بهداشت سرحانیه، امام جعفر الصادق(ع)، طالقانی، شهید موسوی و منیخ مراکز تزریق واکسن در خرمشهر هستند.

شهرستان خرمشهر با حدود ۱۶۵ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب خوزستان زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان قرار دارد.

شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان زیرمجموعه خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان هستند.

 

آمار روزانه فوتی کرونا در استان همدان صفر شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت که آمار روزانه مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در استان به صفر رسید به نحوی که در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا گزارش و ثبت نشده است.

دکتر «محمد طاهری» روز چهارشنبه افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون سه هزار و ۱۵۶ نفر در استان همدان به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: همچنین با شناسایی ۱۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در این استان، مجموع بیماران بستری مثبت به ۳۱ هزار و ۱۳۶ و بیماران سرپایی مثبت به ۹۹ هزار و ۹۸۴ نفر رسید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های این استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۳۵۶ نفر بود که ۳۶ نفر از مراجعان به بیمارستان ها در بخش عادی بستری شدند.

طاهری خاطرنشان کرد: همچنین ۱۱ بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی. سی. یو مراکز درمانی این استان بستری هستند و در مجموع وضعیت جسمی ۲۷ بیمار بستری در بیمارستان های استان وخیم گزارش شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد یک هزار و ۶۵۱، بهار یک هزار و ۵۶۹، تویسرکان یک هزار و ۵۸۸، رزن یک هزار و ۲۴۲، درگزین ۴۲۰، فامنین ۴۱۴ و کبودراهنگ یک هزار و ۵۴۵ نفر است.

طاهری افزود: همچنین تاکنون پنج هزار و ۸۰۰ نفر در ملایر،  چهارهزار و ۱۷۰ نفر در نهاوند و ۱۲ هزار و ۵۴ نفر نیز در شهرستان همدان به ویروس کرونا مبتلا و بستری شده اند.

از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان، ۹ شهرستان «همدان، تویسرکان، ملایر، بهار، فامنین، درگزین، اسدآباد،  رزن و نهاوند» در وضعیت آبی و شهرستان «کبودراهنگ» در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

 

۲۰ بیمار جدید کرونایی در ایلام بستری شدند 

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۲۰ بیمار جدید کرونایی شبانه روز گذشته در مراکز درمانی استان بستری شدند و مجموع بستری ها با احتساب موارد جدید به ۵۳ نفر افزایش یافت.

دکتر محمد کریمیان روز چهارشنبه اظهار داشت: از بستری های جدید چهار نفر مربوط به ایلام، ۱۴ نفر ایوان، یک نفر آبدانان و یک نیز مربوط به ملکشاهی است.

وی افزود: مورد فوتی ناشی از کرونا در ایلام در شبانه روز گذشته ثبت نشده و مجموع فوتی های استان تا این لحظه یک هزار و ۱۷۴ نفر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: ۲۰ ابتلای جدید کرونایی در شبانه روز گذشته شناسایی شدند و مجموع مبتلایان استان به ۶۷ هزار و ۳۹ نفر افزایش یافت.

دکتر کریمیان با بیان اینکه مجموع بهبودیافتگان استان نیز ۶۶ هزار و ۷۹۷ نفر است، گفت: شهرستان های دهلران، هلیلان، بدره و آبدانان در وضعیت آبی و سایر شهرستان ها نیز در وضعیت زرد هستند.

سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت:

 

۳ مورد اٌمیکرون در قم شناسایی شد

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم به نقل از سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از شناسایی سه مورد ویروس جهش یافته کرونا به نام اٌمیکرون در قم خبر داد.

محمد هاشمی در این زمینه افزود: پس از بررسی‌های صورت گرفته و انجام تست‌های مخصوص، سه مورد اومیکرون در قم شناسایی شده است.

وی اضافه کرد: تیم‌های بهداشتی اقدامات لازم را در راستای خدمات‌رسانی انجام داده و از مردم قم درخواست می‌کنیم که همواره مسایل بهداشتی را رعایت و با استفاده از ماسک در راستای سلامت خود بکوشند.

وضعیت کرونایی قم که از ۲۳ تیرماه امسال به رنگ قرمز، از ۲۰ شهریورماه به رنگ نارنجی و از ۳۰ مهرماه به رنگ زرد درآمده بود، از روز ۵ آذرماه جاری به رنگ آبی درآمد.

 

 بیش از ۸۵ هزار بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد بهبود یافتند

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: بیش از ۸۵ هزار و ۱۸۴ بیمار کرونایی از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در کهگیلویه و بویراحمد بهبود یافته اند.

پرویز یزدان عصر سه شنبه اظهار داشت: در پنج روز گذشته فوتی کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد نبوده و  شمار قربانیان این بیماری در کهگیلویه و بویراحمد همچنان یک هزار و ۴۱ نفر است.

وی افزود: هم اکنون ۱۱۶ نفر در بیمارستان‌های معین کرونا در کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند که از این تعداد ۴۱ بیمار مبتلای قطعی و هفت بیمار نیز به دلیل  وخامت حالشان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه  خدمات درمانی دریافت می کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: از ۴۸۲ نمونه تست ‌PCR دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی در شهرهای یاسوج و دهدشت ۲۴ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد و کهگیلویه بوده است.

یزدان پناه عنوان کرد:تاکنون یک میلیون و سی هزار دُز انواع واکسن در نوبت‌های اول، دوم، سوم و یادآوری علیه بیماری کرونا به مردم کهگیلویه و بویراحمد تزریق شده است.

وی با اشاره به شیوع سویه امیکرون ویروس نوع جدید بیماری کرونا در کشور گفت: مردم هر چه سریعتر برای تکمیل واکسیناسیون خود به مراکز منتخب واکسیناسیون مراجعه کنند تا بتوانیم به پوشش همگانی برسیم تا موارد شدید بیماری و فوت در استان رخ ندهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.