طبق گزارش وزارت بهداشت در روز یکشنبه 11 مهر 1400، در حال حاضر ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۹۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۷۶ شهر در وضعیت زرد و ۵۸ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

به گزارش جماران؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد:‌ طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۹ نفر دیگر بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند و در همین بازه زمانی یک میلیون و ۸۰ هزار دُز واکسن در کشور در تزریق شده است.

از دیروز(شنبه) تا امروز (یکشنبه) ۱۱ مهر ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۴۲۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۶۷ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۶۲۴ هزار و ۱۲۸ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۵ میلیون ۹۵ هزار و ۶۲۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۵ هزار و ۷۵۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۳۲ میلیون و ۵۱۷ هزار و ۳۱۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

تزریق یک میلیون و ۸۰ هزار دُز واکسن کرونا در شبانه روز گذشته 

تا کنون ۴۰ میلیون و ۹۶۱ هزار و ۳۹۵ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۶ میلیون و ۷۱۵ هزار و ۶۱۹ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۵۷ میلیون و ۶۷۷ هزار و ۱۴ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته یک میلیون و ۸۰ هزار و ۸۹۰ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

در حال حاضر ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۹۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۷۶ شهر در وضعیت زرد و ۵۸ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

تلفات کرونا در پی روند افزایشی واردات واکسن و تسریع واکسیناسیون، طی روزهای اخیر کاهشی شده و روز گذشته (شنبه) و پس از دو روز از اعلام عبور خیز پنجم کرونا از کشور، به ۲۱۷ مورد و کمترین آمار مرگ طی حدود ۷۰ روز گذشته رسید.     

خیز پنجم و مرگبار کرونا از ابتدای تیر ماه در کشور آغاز شد. در این خیز در ۲۸ مرداد و و هفتم مهر ماه به ترتیب شمار تلفات از یکصد و ۱۲۰ هزار نفر عبور کرد.

همچنین رکورد تلفات روزانه کرونا در این مدت چندین بار شکسته شد و روز دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ روزانه به بالاترین شمار تلفات از ابتدای شیوع کرونا(اسفند ۹۸) در کشور رسید.           

البته ناگفته نماند در همین مدت به مدد رویکرد دولت سیزدهم در افزایش واردات واکسن و تسریع واکسیناسیون رکورد تزریق روزانه چندین بار شکسته شد و روز دوشنبه به رکورد یک میلیون و ۵۹۰ هزار و ۲۰۵ دز رسید.

به هر حال واردات واکسن همچنان ادامه دارد و امروز نیز شصت ودومین محموله وارداتی واکسن کرونا با برند آسترازنکا از اتریش وارد کشور شد.

این محموله شامل ۳۵۰ هزار دُز واکسن آسترازنکا صبح امروز(یکشنبه) وارد کشور شده است.

شصت ویکمین محموله واکسن کرونا شامل ۱۵۰ هزار دز آسترازنکا نیز روز جمعه ۹ مهر ماه به کشور وارد شد.  

مهرداد جمال ارونقی معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران پیشتر گفته بود، روز پنجشنبه هشتم مهر ماه با ورود شصتمین محموله واکسن کرونا شامل ۶ میلیون دز از نوع سینوفارم، میزان واکسن‌های وارداتی از مرز ۷۹ میلیون دز گذشت.

 

یازدهم مهرماه و آخرین خبرهای کرونایی استان ها

آمارهای چند روز اخیر از موارد مرگ و میر و بستری بیماران کووید ۱۹ در اغلب نقاط کشور بیانگر این نکته است که پیک پنجم کرونا در مدار نزولی قرار گرفته است اما هرگونه سهل انگاری در زمینه رعایت دستورالعمل های بهداشتی می تواند باعث ایجاد موج دیگری از شیوع بیماری باشد.

مسئولان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هم هشدار داده اند که در صورت عادی انگاری و بی توجهی به واکسیناسیون، آبان ماه شاهد بروز پیک ششم کرونا که گفته می‌شود مخوف تر از سایر پیک ها است، خواهیم بود.

با گسترده شدن دامنه واکسیناسیون کرونا در تمامی استان های کشور شاهد کمتر شدن آمار جان باختگان و بیماران بستری در بیمارستان های  هستیم ، اما بیم آن می رود که این ویروس وحشی چون آتش زیر خاکستر دوباره زبانه کشد ، از این رو همچنان توصیه ها بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی است.

واکسن به عنوان نوشداروی درمان کرونا، نخستین و بهترین ابزار مقابله با این ویروس کشنده معرفی شده که با ایجاد ایمنی، ریسک پیشرفت بیماری کووید- ۱۹ و عواقب جدی ناشی از این بیماری را به طور قابل توجهی کاهش داده و میلیون ها نفر در سراسر جهان را از زندگی قرنطینه ای به زندگی عادی و انجام فعالیت های روزمره بازگردانده است.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه واکسن کووایران برکت به عنوان خاطره ای خوش در تاریخ کشور ماندگار می شود، افزود: این واکسن از موفق‌ترین واکسن‌های کشور و حتی دنیا است.

وی روز یکشنبه در آیین بهره برداری از ۵۰ طرح بیمارستانی، بهداشتی و درمانی برکت در سراسر کشور افزود: بهره برداری از ۵۰ طرح بیمارستانی، بهداشتی و درمانی برکت در کشور، نمایانگر توزیع عادلانه مراکز بهداشتی و درمانی در مناطق محروم است و یکی از شعارهای مهم دولت سیزدهم نیز تحقق عدالت و محرومیت زدایی است.

عین اللهی ادامه داد: علت موفقیت ساخت واکسن کووایران برکت، تلاش ها و مجاهدت های دانشمندان ارزشمند ایرانی بود آن هم در شرایطی که سلامت با سیاست گره خورده بود و امکانات زیادی در کشور نداشتیم اما دانشمندان مجاهد کاری که باید در ۵ تا ۶ سال انجام می شد را در مدت کوتاهی به ثمر رساندند که به عنوان وزیر بهداشت از آنها تشکر می کنم البته نجات بیماران، اجر الهی دارد.  

طرح کنترل هوشمند برای رفع محدودیت ها و جاری شدن زندگی و رونق کسب و کار

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طرح کنترل هوشمند را یکی از طرح هایی ذکر کرد که برای واکسیناسیون صددرصدی هموطنان اجرایی می شود و گفت که با برنامه ریزی‌های انجام شده ظرف چند هفته آینده تحولی در بحث قرنطینه ایجاد خواهد شد و قرنطینه عادی به قرنطینه هوشمند تبدیل می‌شود؛ بدین معنا که افرادی که واکسینه می‌شوند می‌توانند از مزایای واکسیناسیون استفاده ببرند.  

وی ادامه داد: به دنبال برداشتن بسیاری از محدودیت‌ها هستیم. با شیوع کرونا مردم مجبور به ماندن در منازل خود شدند. شرایطی را ایجاد خواهیم کرد که افراد واکسینه شده دارای محدودیتی برای مسافرت و کسب‌وکار نباشند، و به امید خدا شاهد شکوفایی کشور پس از اتمام واکسیناسیون خواهیم بود.

آخرین اخبار کرونایی استان‌ها

براساس آخرین آمار در حال حاضر ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۹۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۷۶ شهر در وضعیت زرد و ۵۸ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

آذربایجان غربی / طی ۲۴ ساعت گذشته هزار و ۶۶ نفر به کرونا مبتلا شده و ۳۰۲ نفر هم در مراکز درمانی بستری شدند./ فوت ۱۲ نفر در آذربایجان غربی 

خراسان رضوی / ۳۰۰ بیمار بد حال کرونایی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان خراسان‌ رضوی بستری هستند./ تعداد بیماران کرونایی بستری‌ شده در این استان به ۱۸۰ نفر در روز رسیده‌ است که این تعداد در ابتدای مهر ماه روزانه ۲۶۰ نفر بود. /فوت ناشی از کرونا در بیمارستان قائم مشهد ۹۰ درصد کاهش یافت./

اردبیل / طی شبانه‌روز گذشته مجموع مبتلایان بستری در مراکز درمانی این استان به ۲۲۲ نفر کاهش یافته است.

چهار محال و بختیاری / شناسایی ۲۴۱ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته/ فوت ۲ بیمار مبتلا به کرونا در شبانه‌روز گذشته

کهگیلویه و بویراحمد/ با فوت ۲ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته به ۹۴۹نفر رسید./از ۲۲۰ بیمار بستری شده در  بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد  ۱۱۳ بیمار کرونای قطعی و ۲۱ نفر هم در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

سیستان و بلوچستان/ ۱۰۳سیستان و بلوچستانی دیگر به کرونا مبتلا شدند./ در شبانه‌روز گذشته با فوت ۲ نفر دیگر/

سمنان / بستری ۳۱ کرونایی شبانه‌روز گذشته در مراکز درمانی این دانشگاه با تشخیص مثبت کووید۱۹

ایلام / پنج فوتی در شبانه روز گذشته در ایلام /در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۶ ابتلای جدید کرونا شناسایی شد و مجموع مبتلایان استان به ۶۰ هزار و ۲۳۶ نفر افزایش یافت.

کرمانشاه/ در شبانه‌ روز گذشته ۱۴۰ نفر شامل ۷۱ بیمار مثبت بستری و ۶۹ بیمار مثبت سرپایی مبتلا به کرونا در سطح استان شناسایی شدند که در مقایسه با روز گذشته ۱۱۸ نفر کمتر است./ ۹ نفر فوتی بر اثر ابتلای قطعی به کرونا 

البرز/ فوت ۱۲ نفر و بستری شدن ۹۸ بیمار کووید۱۹ در البرز/ اکنون۸۱۷ بیمار کووید۱۹ در بیمارستان های البرز تحت مراقبت پزشکی قرار دارند.

لرستان / ۲۴۹ بیمار جدید کووید ۱۹ در لرستان شناسایی شد./ فوت پنج بیمار مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته

همدان / با فوت هشت بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان به ۲ هزار و ۸۹۴ مورد رسیده است.

آخرین خبرهای واکسیناسیون در کشور

تا کنون ۴۰ میلیون و ۹۶۱ هزار و ۳۹۵ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۶ میلیون و ۷۱۵ هزار و ۶۱۹ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۵۷ میلیون و ۶۷۷ هزار و ۱۴ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته یک میلیون و ۸۰ هزار و ۸۹۰ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

تهران / در حال حاضر بیش از هزار پایگاه واکسیناسیون در استان تهران فعال است و در طول روز در این مراکز بین ۱۸۰ هزار تا ۲۷۰ هزار دز واکسن به مراجعان تزریق می‌شود.

آذربایجان غربی / بیش از ۴۰هزار دُز دیگر واکسن کرونا در آذربایجان‌غربی تزریق شد./ تاکنون حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دز واکسن کرونا در آذربایجان غربی تزریق شده است. تاکنون ۱۶۰ هزار و ۶۷۵ دُز واکسن به گروه های هدف در این شهرستان بوکان تزریق شده است./ بیش از ۶۵ درصد جمعیت این شهرستان علیه این بیماری واکسینه شده اند./ 

همدان/ تاکنون بیش از ۹۵ درصد معلمان این استان علیه ویروس کرونا واکسینه شدند./واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال استان نیز با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال اجرا است.

زنجان / بیش از ۸۷۰ هزار دُز واکسن در زنجان تزریق شد./ بیش از ۷۱ درصد جمعیت استان تزریق شده است.

چهار محال و بختیاری /در حال حاضر در برخی شهرستان‌های از جمله بن و کوهرنگ بیش از ۸۰ درصد مردم دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و میانگین تزریق واکسن در استان به ۷۰ درصد رسیده است.

اردبیل/ تاکنون ۶۴۴ هزار و ۶۲۴ دُز واکسن نوبت اول و ۲۵۱ هزار و ۲۹۴ دُز واکسن نوبت دوم در این استان تزریق شده است./۱۲ تا ۱۷ ساله‌های استان اردبیل علیه کرونا واکسینه می‌شوند./

قم/ از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون کرونا درقم بالغ بر ۷۷۰ هزار دُز واکسن به جامعه هدف تزریق شده است.

بوشهر / تاکنون ۶۴.۶ درصد افراد ۱۸ سال به بالا،در شهرستان گناوه نوبت اول را تزریق کرده‌اند.

قزوین / تاکنون ۷۳ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان قزوین علیه کرونا واکسینه شده اند./در حال حاضر تمامی گروه‌های سنی ۱۲ سال به بالا و دانش‌آموزان و مادران باردار در استان قزوین در حال واکسیناسیون هستند.

خراسان رضوی / ۳۵ هزار کارگر بخش صنعتی خراسان رضوی واکسینه شدند

کرمانشاه/ ۱۸ هزار دُز واکسن کرونا در قصرشیرین تزریق شد.

فوت ۱۲ نفر و بستری شدن ۹۸ بیمار کووید۱۹ در البرز

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که ۱۲ بیمار کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در البرز جان باختند و ۹۸ بیمار دیگر به تخت های بستری انتقال یافتند.

دکتر محمد فتحی روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: اکنون۸۱۷ بیمار کووید۱۹ در بیمارستان های البرز تحت مراقبت پزشکی قرار دارند.

وی افزود: ۷۲ هزار و ۲۹۸ بیمار کووید۱۹ از ابتدای شیوع کرونا در بیمارستان های البرز بستری شده اند که ۶۵ هزارو۴۲۳ بیمار آنان بهبود یافته اند.

فتحی بیان داشت : با مرگ ۱۲ بیمار کووید ۱۹ شمار کل  جانباختگان این بیماری در استان به  ۶ هزارو ۵۵ نفر رسید.

اکنون پنج شهرستان تابعه البرز نارنجی ، یک شهرستان زرد و یک شهرستان آبی کرونایی است.

استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده و رعایت فاصله اجتماعی مهمترین اقدام برای پیشگیری از کرونا است.  

 

یازده بیمار کرونایی درقم جان خود را از دست دادند

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به بستری بودن ۱۲۶ بیمار بدحال کرونایی، گفت: در ۲۴ ساعت منتهی به یازدهم مهرماه سالجاری ۱۱ بیمار جان خود را از دست دادند.

محمدرضا قدیر در گفت و گویی اضافه کرد: در این مدت ۸۴ بیمار با علائم مشکوک به کرونا پذیرش و ۷۳ نفر بستری شدند.

وی با بیان اینکه ۷۱ بیمار طی شبانه روز گذشته از مراکز درمانی قم ترخیص شدند، ادامه داد: هم اکنون ۴۷۰ بیمار کرونایی در این استان بستری هستند.

قدیر عنوان کرد: در این مدت ۵۰۳ تست کرونا انجام شد که ۲۰۳ مورد مثبت گزارش  و  همچنین تاکنون ۷۸۶ هزار و ۳۶۸ دُز واکسن کرونا در استان قم تزریق شده است.

وضعیت کرونایی قم که از ۲۳ تیرماه امسال در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفته بود، براساس رنگ‌بندی اپلیکیشن ماسک، از بیستم شهریورماه جاری وارد مناطق پرخطر و نارنجی کرونایی شده ‌است.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

۶ بیمار مبتلا به کرونا در استان قزوین جان باختند

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین گفت: در شبانه روز گذشته ۶ بیمار مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست دادند.

دکتر پیمان نامدار روز یکشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: در مدت یاد شده ۲۰۹ مبتلا به کرونا در استان قزوین مورد شناسایی قرار گرفت که از این تعداد ۹۸ بیمار در بیمارستان ها بستری شدند.

این مسوول گفت: در حال حاضر ۴۳۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان قزوین بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان قزوین گفت: ۴۰ تن از بیماران بستری وضعیت نامناسبی دارند و با استفاده از ونتیلاتور تنفس می کنند.

وی یادآور شد: در شبانه روز گذشته ۱۱۱ بیمار مبتلا به کرونا نیز پس از بهبودی از بیمارستان ها مرخص شدند.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۴۰ هزار و ۷۵۲ بیمار در بیمارستان های استان قزوین بستری شده و خدمات درمانی دریافت کرده اند.

کرونا تاکنون جان ۲ هزار و ۴۵۶ نفر را در استان قزوین گرفته است.

۱۰۳ سیستان و بلوچستانی دیگر به کرونا مبتلا شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با افزوده شدن ۱۰۳مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان طی ۲۴ ساعت گذشته شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۲۴ هزار و ۴۹۲ نفر رسید.

دکتر سید محمد هاشمی شهری روز یکشنبه اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته با فوت ۲ نفر دیگر شمار درگذشتگان ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲ هزار و ۵۴۰ نفر رسید.

وی با بیان اینکه هم‌اینک ۱۵۲ بیمار حاد تنفسی و ۵۳ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: از مردم عزیز درخواست می‌شود در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس براساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروریست شهروندان‌ تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد:‌ کمبودی در داروهای ضد ویروس و تجهیزات موردنیاز بیماران کرونایی در سیستان و بلوچستان وجود ندارد.

هاشمی شهری بیان کرد: براساس مطالعات انجام شده واکسیناسیون از میزان مبتلایان، بستری و فوت‌شدگان ناشی از کرونا به شدت کاسته و روند فعلی کاهشی موارد مبتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان نیز ارتباط مستقیمی با انجام واکسیناسیون داشته است.

آمار روزانه مبتلایان کرونا در کرمانشاه کاهش یافت

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه گفت: در شبانه‌ روز گذشته ۱۴۰ نفر شامل ۷۱ بیمار مثبت بستری و ۶۹ بیمار مثبت سرپایی مبتلا به کرونا در سطح استان شناسایی شدند که در مقایسه با روز گذشته ۱۱۸ نفر کمتر است.

«مهدی محمدی» روز یکشنبه با اشاره به اینکه در شبانه‌ روز گذشته ۹ نفر دیگر بر اثر ابتلای قطعی به کرونا فوت کردند، گفت: مجموع جان‌باختگان استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۵۶۲ نفر رسیده است.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون یک هزار و ۲۰ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند که نسبت به روز گذشته ۷۴ نفر کمتر شده است.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: از این تعداد ۲۱۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند و حال ۴۱ نفر هم وخیم است.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۸ نفر در مراکز درمانی استان با علایم بیماری کرونا بستری و ۲۴۳ نفر هم پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

محمدی ادامه داد: در شبانه روز گذشته ۴۰۴ بیمار هم در مراکز درمانی استان کرمانشاه برای تزریق رمدسیویر بستری موقت شدند که نسبت به روز قبل ۸۷ نفر کمتر است.

براساس رنگ بندی جدید وزارت بهداشت، شهرستان های سرپل ذهاب، پاوه، کرمانشاه، جوانرود، گیلانغرب و هرسین همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

شهرستان های سنقر و کلیایی، کنگاور، گیلانغرب، روانسر و صحنه هم در وضعیت نارنجی و شهرستان های قصرشیرین، ثلاث باباجانی و دالاهو در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

شمار آزمایش مثبت کرونا در منطقه کاشان از ۴۹ هزار نفر گذشت

معاون بهداشت و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: شمار آزمایش مثبت کرونا از آغاز شیوع این ویروس (اسفند ۹۸) تاکنون در این منطقه با ثبت ۱۳۱ مورد جدید به ۴۹ هزار و ۶۰۲ رسید.

مهدی دلاوری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: ۲۶۰ هزار و ۸۵۳ نفر از ابتدا شیوع کرونا  تاکنون به مرکزهای بستری و سرپایی تشخیصی و درمانی کاشان و آران و بیدگل مراجعه کرده‌اند و ۱۶ هزار و ۹۷۴ بیمار حاد تنفسی نیز از بیمارستان‌های این شهرستان‌ها مرخص شده‌اند.

وی اظهار داشت: ۴۰۲ بیمار مبتلا به کرونا در مرکزهای درمانی این منطقه بستری هستند که از این تعداد، ۳۱۵ بیمار در کاشان و ۸۷ نفر در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به بستری موقت ۱۰۷ بیمار در مرکزهای درمانی این منطقه، ادامه داد: ۲ مرد ۷۲ و ۸۱ و یک زن ۴۷ ساله بیمار مبتلا به کرونا در مرکزهای درمانی کاشان و یک مرد ۶۵ ساله طی ۲۴ ساعت گذشته در آران و بیدگل فوت کردند.

وی با اشاره به بستری موقت ۲۰ بیمار جدید از ۲۴ ساعت گذشته در مرکزهای درمانی این منطقه گفت: ۱۵ بیمار در کاشان و  پنج نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

دلاوری شمار بیماران کووید ۱۹ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی منطقه کاشان را ۴۸ نفر اعلام و اضافه کرد: ۴۶ نفر از بیماران در کاشان و ۲ نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

به گفته وی، در ۲۴ ساعت گذشته ۴۷ بیمار جدید حاد تنفسی در منطقه کاشان بستری شدند که از این تعداد ۳۲ بیمار با سن پنج تا ۸۸ سال در مرکزهای درمانی کاشان و ۱۵ نفر با سن ۳۱ تا ۶۸ سال در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند.

وی با اشاره به مراجعه ۳۹۳ نفر به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: پنج هزار و  ۸۸۳ نفر نیز شمار پذیرش بستری موقت در مرکزهای ریفرال (زیر مجموعه) دانشگاه است.

تزریق ۳۲۰ هزار و ۴۸۷ دُز واکسن کرونا

معاون بهداشت و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به تزریق  ۳۲۰ هزار و ۴۸۷ دُز واکسن کرونا از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل گفت: ۲۲۳ هزار  و ۸۹۸ دز از این تعداد مربوط به نوبت نخست و ۹۶ هزار و ۵۸۹ دز مربوط به نوبت دوم بوده است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

فوت ۱۲ نفر و بستری شدن ۹۸ بیمار کووید۱۹ در البرز

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که ۱۲ بیمار کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در البرز جان باختند و ۹۸ بیمار دیگر به تخت های بستری انتقال یافتند.

دکتر محمد فتحی روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: اکنون۸۱۷ بیمار کووید۱۹ در بیمارستان های البرز تحت مراقبت پزشکی قرار دارند.

وی افزود: ۷۲ هزار و ۲۹۸ بیمار کووید۱۹ از ابتدای شیوع کرونا در بیمارستان های البرز بستری شده اند که ۶۵ هزارو۴۲۳ بیمار آنان بهبود یافته اند.

فتحی بیان داشت : با مرگ ۱۲ بیمار کووید ۱۹ شمار کل  جانباختگان این بیماری در استان به  ۶ هزارو ۵۵ نفر رسید.

اکنون پنج شهرستان تابعه البرز نارنجی ، یک شهرستان زرد و یک شهرستان آبی کرونایی است.

استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده و رعایت فاصله اجتماعی مهمترین اقدام برای پیشگیری از کرونا است.  

 

کرونا هشت خانواده دیگر را در استان همدان داغدار کرد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت که با فوت هشت بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان از ابتدای اپیدمی ویروس تاکنون به ۲ هزار و ۸۹۴ مورد رسیده است.

دکتر «محمد طاهری» روز یکشنبه افزود: همچنین با شناسایی ۳۰۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در این استان، مجموع بیماران بستری مثبت به ۲۸ هزار و ۲۷۸ و بیماران سرپایی مثبت به ۸۸ هزار و ۱۵۹ نفر رسید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۹۷۸ نفر بود که ۱۶۲ نفر از مراجعان به بیمارستان ها در بخش عادی بستری شدند.

طاهری افزود: ۱۴ بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی.سی.یو مراکز درمانی استان بستری هستند و در مجموع وضعیت جسمی ۳۶ بیمار بستری در بیمارستان های استان وخیم گزارش شده است.

طاهری درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد یک هزار و ۴۵۳، بهار یک هزار و ۴۳۱، تویسرکان یک هزار و ۴۴۳، رزن یک هزار و ۱۲۸، درگزین ۳۷۹، فامنین ۳۸۷ و کبودراهنگ یک هزار و ۴۱۷ نفر است.

وی افزود: همچنین تاکنون پنج هزار و ۳۴۵ نفر در ملایر، سه هزار و ۶۵۶ نفر در نهاوند و ۱۱ هزار ۲۹ نفر نیز در شهرستان همدان به ویروس کرونا مبتلا و بستری شده اند.

از ۱۰ شهرستان تابعه استان همدان، فامنین در وضعیت زرد و مابقی شهرستان ها در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.