طبق گزارش امروز وزارت بهداشت در 2 تیر 1400، اکنون ۲۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۷۵ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۵۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

به گزارش جماران؛ مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شناسایی ۱۱ هزار و ۵۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ و مرگ ۱۱۲بیمار خبر داد و اعلام کرد: مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۸۳ هزار و ۳۲۹ نفر رسید.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تا کنون ۴ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۳۸۵  نفر دوز اول واکسن کرونا و یک هزار و ۶۱۹ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۵ میلیون و ۴۲۹ هزار و ۴ دوز رسید.

از دیروز تا امروز ۲ تیر ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۵۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۹۹ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۱۲۸  هزار و ۳۹۵ نفر رسید.

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۳ هزار و ۳۲۹ نفر رسید.

تا کنون دو میلیون و ۷۸۴ هزار و ۱۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

سه هزار و ۲۳۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۲ میلیون و ۸۲۱ هزار و ۲۷۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

اکنون ۲۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۷۵ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۵۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

 

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید-۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده است.

 

دوم تیرماه و تازه‌ترین اخبار کرونایی استان‌ها

تخصیص واکسن ضد کرونا و عملیات واکسیناسیون در استان ها یکی پس از دیگری از سر گرفته شده است، اما افزایش تعداد مبتلایان، ساده انگاری عمومی و خیز جدید کرونا در استان های جنوبی، نگرانی از احتمال موج پنجم شیوع بیماری در کشور را موجب شده است.

ستاد ملی مقابله با کرونا تلاش‌های خود را با دو اولویت هدف‌گذاری کرده است؛ نخست اجرای پروتکل‌ها و مراقبت‌های اجرایی در غربالگری و فاصله‌گذاری هوشمند به عنوان تضمین شده‌ترین راه مقابله و اولویت دوم تامین و تهیه واکسن است.

هم اکنون واکسیناسیون علیه کرونا در کشور پس از یک وقفه کوتاه ازسرگرفته شده است. مسولان تاکید دارند که افراد برای دریافت واکسن نباید در مراکز درمانی تجمع کنند و پس از تزریق هم  نباید رعایت پروتکل ها را نادیده بگیرند.

در همدان، دوشنبه هفته جاری با تحویل بیش از ۱۶ هزار و ۴۰۰ دوز واکسن برای تزریق مرحله دوم،  واکسیناسیون در مراکز تجمیعی و مراکز بهداشت آغاز شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اعلام این خبر یادآر شد: : به منظور پیشگیری از تجمع و ازدحام، رعایت فاصله اجتماعی و پیشگیری از شیوع کرونا و جلوگیری از اتلاف وقت، شهروندان پس از دریافت پیامک و فراخوان به محل های تعیین شده مراجعه کنند.

دکتر محمد طاهری همچنین تاکید کرد: برخی از شهروندان پس از تزریق واکسن کرونا اقدام به برداشتن ماسک و نادیده گرفتن اصول بهداشت فردی و رعایت پروتکل های بهداشتی می کنند که این رویه مورد تایید نیست.

وی اضافه کرد: در بهترین حالت اثر بخشی واکسن ۹۲ درصد است یعنی احتمال هشت درصد ناایمن بودن بدن در برابر ویروس وجود دارد همچنین شهروندان تا زمانی که ۱۰۰ درصد مردم دوز اول و دوم واکسن را تزریق نکردند باید همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

درگیلان هم با رسیدن محموله جدید،  تزریق دوز دوم واکسن برای گروه های هدف چند روز قبل آغاز شد.

دکتر آبتین حیدرزاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این خصوص گفت: گروه های هدف برای تزریق دوز دوم واکسن در مراکز واکسیناسیون تجمع نکنند، هنگام مراجعه به مراکز حتما ماسک بزنند، فاصله فیزیکی را رعایت کرده و مواد ضدعفونی کننده دست به همراه داشته باشند.

وی اضافه کرد: پرهیز از دورهمی، رعایت فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک تاکیدات همیشگی برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا است.

هرمزگانی ها هم محموله جدید سهمیه استان را دریافت کرده اندو از روز سه شنبه با توزیع شهرستانی آن، تزریق دوز دوم واکسن به سالمندان بالای هفتاد سال که پیشتر دوز اول را دریافت کرده بودند در بندرعباس آغاز می‌شود.

در قم هم معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: تاکنون ۱۲ هزار و ۳۰۹ تَن در این استان دوز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

سیامک محبی افزود:تاکنون به‌ ۴۲ هزار و۵۸۳ تَن نیز دوز اول کرونا تزریق شده‌است.

اما در آذربایجان شرقی،  رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: با تامین واکسن کرونا از طریق وزارت بهداشت و درمان، تزریق دوز دوم آن برای گروه‌های هدف و سالمندان شهرستان از سرگرفته شد.

اصغر تنومند افزود: سالمندانی که دوز اول واکسن کرونا را در این شهرستان دریافت کرده‌اند بر اساس نوبت‌بندی و طی روزهای آینده دوز دوم را دریافت خواهند کرد تا چرخه واکسیناسیون این گروه تکمیل شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه با بیان اینکه در روزهای اخیر میزان بستری مبتلایان به کرونا در این شهرستان افزایش یافته است، بیان کرد: حتی افرادی که دوز دوم واکسن را نیز دریافت کرده‌اند باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

در کرمانشاه هم رییس دانشگاه علوم پزشکی گفت: براساس پروتکل‌های وزارت بهداشت در زمینه تزریق واکسن کرونا، تاکنون ۱۷ هزار و ۷۸۹ نفر از جانبازان استان شامل جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد و جانبازان شیمیایی حاد واکسن کووید ۱۹ را دریافت کرده‌اند.

دکتر «محمودرضا مرادی» افزود: در مراحل بعدی نیز جانبازان شیمیایی ۲۵ درصد به بالا، جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد جامانده در مرحله اول و همسران جانبازان ۷۰ درصد واکسن کرونا را دریافت می کنند.

دوم تیرماه و تازه‌ترین اخبار کرونایی استان‌ها 

رصد تازه ترین وضعیت کرونایی اسان ها نشان می دهد در حالی که برخی مناطق کشور سیر کاهشی ابتلا به کووید ۱۹ را طی می کنند، برخی استان ها همچون سیستان و بلوچستان وضعیت متفاوتی را تجربه می کنند.

در چهارمحال و بختیاری،  با بستری شدن ۲۵ بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته مجموع مبتلایان بستری در استان به ۱۴۹ مورد رسید و با فوت یک بیمار دیگر، تعداد فوتی‌های ناشی از این ویروس در استان به یک هزار و ۱۳۴ مورد رسید.

مجید شیرانی رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری وضعیت استان را  در خصوص روند شیوع کرونا، کاهشی اعلام و تصریح کرد: این موضوع سبب شده تا در هفته جاری ۲ شهرستان استان از وضعیت نارنجی خارج و به زرد تغییر رنگ دهد اما این موضوع نباید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در سطح جامعه کمرنگ کند.

شیرانی با اشاره به تزریق واکسن نوبت دوم گروه‌های سنی بالای ۷۰ سال سن، خاطرنشان کرد: امید می‌رود واکسیناسیون این گروه سنی تا اوایل هفته آینده به پایان برسد و سپس بتوان واکسیناسیون یک گروه سنی دیگر را آغاز کرد.

در شبانه روز گذشته، ۳۰ هموطن  دیگر بابت ابتلا به کرونا در  مراکز درمانی ایلام بستری شدند که با این احتساب مجموع بستری های استان به ۶۶ نفر افزایش یافت.

محمد کریمیان رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: با توجه به روند افزایشی بستری های استان، شهرستان مهران با ۹ بستری جدید دارای بیشترین آمار بستری ها است.

وی با بیان این که در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از کرونا در استان ثبت نشده ، افزود: تعداد فوتی ها تا این لحظه ۸۰۳ نفر است.

دکتر کریمیان یادآور شد: شهرستان های ایلام ، آبدانان ، مهران و چوار در وضعیت نارنجی  و شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره، ملکشاهی، سیروان، چرداول، هلیلان و ایوان در وضعیت زرد قرار دارند.

در سیستان و بلوچستان،  با فوت ۱۶مورد جدید شمار فوتی‌های کرونا در استان  به یکهزار و ۴۸۶نفر رسید.همچنین ۸۳۰ مورد جدید ابتلا در استان ثبت شده که براساس آن، آمارمبتلایان  به ۴۷ هزار و ۷۸۰ نفر رسید.

نگرانی از روند رو به افزایش تعداد شهرهای دارای وضعیت قرمز کرونایی در سیستان و بلوچستان مسوولان این استان را بر آن داشت که به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس مشاغل پرخطر را در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز به صورت موقت تعطیل کنند.  

علیرضا شهرکی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان اظهارداشت: هم‌اینک شهرهای زاهدان، چابهار، ایرانشهر، بمپور، دشتیاری و نیکشهر به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در وضعیت قرمز کرونا و سه شهر زابل، خاش و تفتان در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

وی افزود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان تجمع‌های خانوادگی و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی را از دلایل افزایش ابتلا به کرونا در این استان عنوان کرد.

در لرستان هم ۱۴۶ شهروند طی شبانه روز گذشته به کرونا مبتلا شدند و مجموع مبتلایان به ۱۲۰ هزار و ۳۴۰ نفر رسید.

 همچنین در شبانه روز گذشته یک لرستانی دیگر بر اثر ابتلا به کرونا جان باخت و با این احتساب در مجموع یکهزار و ۹۰۶ نفر در استان قربانی این ویروس شده اند.

کرونا در همدان هم ظی شبانه روز گذشته خانواده های چهار بیمار را سوگوار عزیزانشان کرد و آمار متوفیان کرونایی استان از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون به ۲ هزار و ۲۴۷ نفر رسید.همچنین با شناسایی ۱۰۱ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در این استان، مجموع بیماران بستری مثبت به ۱۸ هزار و ۸۸  رسید.

سایر اخبار کرونایی

تب سنجی مسافران خارجی به عنوان یکی ازراهکارهای غربالگری برای مقابله با کرونا در کشور اجرا می شود.

در این زمینه، معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی اعلام کرد که تاکنون ۸۳ هزار و ۶۶۱ مسافر خارجی در ورودی‌های استان تب‌سنجی شده‌اند.

غلامرضا صیادی افزود: این تعداد مسافر در قالب طرح مراقبت بهداشتی از مسافران مشکوک به ابتلا به کرونا در مبادی مرزی استان از ۲۵ اسفند پارسال تا اول تیر ماه پایش شدند و از این تعداد، سه هزار و ۷۹۴ نفر مشکوک به کرونا تشخیص داده شدند که تست تشخیصی از آنان گرفته شد و برای پیگیری‌های بعدی به دانشگاه علوم پزشکی معرفی شدند.

صیادی افزود: این طرح در ۲ قرارگاه مرزی شامل مرز هوایی در بخش پروازهای خارجی فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد و مرز زمینی در دوغارون شهرستان تایباد با استقرار نیروهای هلال احمر اجرا می شود. 

در خوزستان هم رئیس جمعیت هلال احمر خرمشهر گفت: ۱۱ هزار و ۸۹۷ مسافر ورودی از مرز شلمچه از سوی هلال احمر این شهرستان غربالگری کرونایی شدند.

امید اسکندری با بیان اینکه از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تاکنون نیروهای هلال احمر خرمشهر در مرز شلمچه برای انجام غربالگری مسافران ورودی در این مرز حضور داشتند افزود: علاوه بر آن اعضای جوانان و امداد و نجات جمعیت هلال احمر خرمشهر در پایانه مسافربری هجرت، ایستگاه راه‌آهن انجام تست کرونا و تب سنجی از مسافران را برعهده دارند.

همچنین در خراسان رضوی، مالکان ٢٠٠ دستگاه خودروی غیربومی طی ٢٤ ساعت گذشته در ورودی شهرهای با وضعیت نارنجی کرونایی جریمه شدند و

و رانندگان ٧٠٣ دستگاه خودروی غیربومی از پلیس تذکر گرفتند.

 

افزایش شمار مسافران مشکوک به کرونا در مرزها

رئیس سازمان امداد ونجات هلال‌احمر از افزایش شمار مسافران مشکوک به کرونا در مرزها خبر داد و گفت: ۸۵ نفر قرنطینه شدند.

مهدی ولی‌پور با اعلام این خبر یادآور شد: همزمان با تداوم طرح مراقبت بهداشتی پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در مبادی مرزی رسمی کشور، تعداد افراد مشکوک به کرونا هم افزایش یافته و نسبت به روز گذشته ۸ مسافر دیگر هم به قرنطینه منتقل شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع تا امروز (چهارشنبه) دومین روز از تیر ماه، ۳۸۷ هزار و ۸۳۳ نفر در مبادی مرزی کشور پایش شده که از این تعداد ۸۵ فرد مشکوک به قرنطینه منتقل شده است.

به گفته رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر، این طرح با مشارکت ۴۷۱ نیروی عملیاتی در ١۶ استان در حال اجراست.

 

خطر مواجهه با موج پنجم کرونا در استان فارس

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به آمارهای اخیر کرونا در استان فارس، نسبت به اوج گیری دوباره کرونا و شیوع موج پنجم بیماری کووید۱۹ در استان هشدار داد.

مهرزاد لطفی در سیصد و چهل و هشتمین نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه با اعلام شرایط موجود و افزایش تدریجی موارد ابتلا و بستری بیماران کووید ۱۹ در استان، این را نشان دهنده اوج گیری دوباره کرونا و مواجهه با موج پنجم کرونا دانست و از آمادگی بیمارستان های فارس برای مقابله با شیوع احتمالی موج جدید کرونا خبر داد.

وی با ابراز نگرانی از افزایش موارد ابتلا به کرونا در شهرهای جنوبی استان و همچنین آمار مراجعه بیماران به مراکز ۱۶ ساعته و بیمارستان ها، بر اهمیت توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مکرر دست ها و پرهیز از حضور در اجتماعات و دورهمی های خانوادگی برای جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس در سطح جامعه، تاکید کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: ساده انگاری در برابر کرونا و سهل انگاری در رعایت دستورالعمل های بهداشتی، نتیجه ای جز چرخش مرگبار بیماری در خانواده ها و از دست دادن عزیزانمان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا، نخواهد داشت.

 لطفی در ادامه ضمن بررسی آخرین وضعیت کرونا در استان، مشارکت و همکاری بیش از پیش مردم در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی را عاملی موثر در مقابله با این ویروس منحوس برشمرد و بر تداوم این مشارکت تا پایان اجرای واکسیناسیون سراسری تاکید کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز ، مجموع قربانیان بیماری کرونا از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ تا امروز چهارشنبه دوم خرداد را چهار هزار و ۷۶۱ مورد اعلام کرد. 

عبدالرسول همتی گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۹۵۴ هزار و ۱۸۸ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۷۲ هزار و ۷۶۶ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۱۰ هزار و ۶۳۰ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۷ هزار و ۱۹۴ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۸۹ هزار و ۹۶۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز هزار و ۹۵ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۳۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

همتی همچنین از بهبودی ۲۶۴ هزار و ۱۸۵ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

این مقام مسوول در دانشگاه در ادامه با اعلام جان باختن هفت هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را چهار هزار و ۷۶۱ نفر اعلام کرد.

این مقام مسوول در دانشگاه اعلام کرد که تاکنون ۲۸۱ هزار و ۶۲۱ مورد واکسن دوز اول و ۱۰۲ هزار و ۲۴۶ مورد واکسن دوز دوم به مردم استان تزریق شده است و در مجموع تا به امروز ۳۸۴ هزار و ۷۶۷ دوز واکسن به مردم استان فارس تزریق شده است. 

 همتی اضافه کرد: با توجه به اینکه واکسیناسیون دوز دوم در استان تقریباً به پایان رسیده است، منتظر دریافت محموله جدید واکسن هستیم و از هفته آینده طبق گروه های سنی اعلام شده، نام نویسی دوز اول واکسیناسیون در سامانه انجام خواهد شد.

 این مقام مسوول در دانشگاه تاکید کرد: ضروری است که همچنان پایبندی به رعایت شیوه نامه های بهداشتی را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

 

۴۷ بیمار کرونایی در مراکز درمانی قم بستری شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، با اعلام آمار روزانه کرونا در این استان گفت: در ۲۴ ساعت منتهی به دوم تیرماه جاری، ۴۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی قم بستری شدند.

به گزارش عصر چهارشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر در گفت و گویی افزود: در این مدت ۵۱ بیمار به صورت سرپایی پذیرش و ۴۷ بیمار نیز با بهبود شرایط از مراکز درمانی قم ترخیص شدند.

وی ادامه داد: هم اکنون ۲۰۲ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی قم بستری هستند که حال ۳۱ تن از آنها وخیم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته، یک بیمار مبتلا به کرونا در این استان جان خود را از دست داد.

وی ادامه داد: همچنین در شبانه روز گذشته ۵۵۲ تست کرونا در این استان انجام شده است که از این تعداد جواب ۱۴۲ تست مثبت بوده است.

قدیر با اشاره به آخرین آمار واکسیناسیون در این استان گفت: از ابتدای شروع طرح واکسیناسیون تاکنون ۵۷ هزار و ۲۲۷ دز واکسن به گروه های هدف در قم تزریق شده است.

 طبق رنگ‌بندی جدید نقشه کرونایی کشور، قم از ۲۹ خردادماه از منطقه نارنجی وارد منطقه زرد شد.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

 

کرونا جان چهار نفر دیگر را در استان همدان گرفت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت که با فوت چهار بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، آمار متوفیان کرونایی استان از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون به ۲ هزار و ۲۴۷ نفر رسید.

دکتر «محمد طاهری» روز چهارشنبه افزود: همچنین با شناسایی ۱۰۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در این استان، مجموع بیماران بستری مثبت به ۱۸ هزار و ۸۸ و بیماران سرپایی مثبت به ۴۴ هزار و ۷۲۰ نفر رسید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های این استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۳۷۰ مورد بود که ۶۹ نفر از مراجعان به بیمارستان ها در بخش عادی بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: ۱۴ بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی.سی.یو مراکز درمانی این استان بستری هستند و در مجموع وضعیت جسمی ۳۵ بیمار بستری در بیمارستان های استان وخیم گزارش شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد ۸۰۱، بهار ۹۷۶، تویسرکان یک هزار و ۱۹، رزن ۷۶۵، درگزین ۲۸۶، فامنین ۳۱۶ و کبودراهنگ یک هزار و ۲۲ نفر است.

وی افزود: همچنین تاکنون سه هزار و ۲۶۶ نفر در ملایر، ۲ هزار و ۲۹۷ نفر در نهاوند و ۶ هزار و ۹۱۴ نفر نیز در شهرستان همدان به ویروس کرونا مبتلا و بستری شده اند.

 

۳۰ بستری جدید کرونایی در ایلام ثبت شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام بر رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی توسط مردم تاکید کرد و گفت: در شبانه روز گذشته ۳۰ بستری جدید کرونایی در مراکز درمانی بستری شدند که با این احتساب مجموع بستری های استان به ۶۶ نفر افزایش یافت.

دکتر محمد کریمیان روز چهارشنبه اظهار داشت: با توجه به روند افزایشی بستری های استان شهرستان مهران با ۹ بستری جدید دارای بیشترین آمار بستری ها است.

وی افزود: همچنین از بستری های جدید ۶ نفر مربوط مهران، پنج نفر ایلام، پنج نفر ایوان، ۲ نفر آبدانان، ۲ نفر دره شهر  و یک نفر نیز چرداول است.

دکتر کریمیان یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۹ ابتلای جدید کرونا ثبت شد و تعداد مبتلایان در استان به ۳۹ هزار و ۸۶۱ نفر رسید.

به گفته وی مجموع بهبود یافتگان کرونا در استان تا کنون نیز ۳۲۸ هزار و ۶۳۰ نفر بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از کرونا در استان ثبت نشده و تعداد فوتی های تا این لحظه ۸۰۳ نفر است.

دکتر کریمیان یادآور شد: شهرستان های ایلام با مجموع ۱۶ هزار و ۲۳۶ ابتلا، آبدانان با چهار هزار و ۲۵۶ ابتلا، مهران با هزار و ۹۲۸ ابتلا و چوار با ۴۲۳ ابتلا در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی اضافه کرد: شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره، ملکشاهی، سیروان، چرداول، هلیلان و ایوان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

 

کردستان سومین روز بدون فوتی کرونا را پشت سر گذاشت

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: برای سومین روز متوالی در یک هفته اخیر، در استان روز بدون فوتی ناشی از ابتلای به کرونا ثبت کرد.

دکتر فرزین رضاعی روز چهارشنبه اظهار داشت: در شبانه روز گذشته ۷۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد که ۳۶ نفر کمتر از تعداد بیماران شناسایی شده ۲۴ ساعت ماقبل آن است.

وی با بیان اینکه روند ابتلا و بستری در استان رو به کاهش است، افزود: ۲۲۳ بیمار همچنان در مرکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۲۸ نفر به علت شدت بیماری، در بخش ای سی یو تحت مراقبتهای ویژه قرار دارند.

وی با اشاره به شمار بیماران بستری در مراکز درمانی استان گفت: ۱۴۰ بیمار در سنندج، ۲۴ بیمار در مریوان، ۱۷ بیمار در کامیاران، ۱۵ بیمار در بانه، ۱۲ بیمار در سقز، پنج بیمار در دیواندره ، چهار بیمار در قروه، چهار بیمار در بیجار و ۲ بیمار در دهگلان بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: دورهمی خانوادگی و حضور بدون ماسک در اماکن عمومی ۲ عامل مهم و قابل توجه از دلایل اصلی انتقال بیماری کرونا است.

رضاعی یکی از مهمترین اقدامات دانشگاه در بحران کرونا برای پیشگیری از این ویروس را  انجام واکسیناسیون کرونا اعلام کرد و افزود:  تاکنون ۹۸ هزار و ۶۶۶ دوز واکسن کرونا به استان اختصاص یافته که از این تعداد، ۸۰ درصد آن به گروه‌های هدف تزریق شده است.

وی افزود: تاکنون ۱۲ پارت واکسن علیه این ویروس به استان اختصاص یافته و برای گروه‌های در معرض خطر تزریق شده است.

رضاعی درصد پوشش واکسیناسیون پرسنل بهداشت و درمان را ۹۱ درصد اعلام کرد و گفت: تا کنون ۵۹ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال در مقابل کرونا واکسینه شده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: تاکنون ۹۸ هزار و ۶۶۶ دوز واکسن کرونا به استان اختصاص یافته که از این مقدار ۸۰ درصد آن به گروه‌های هدف تزریق شده است.

رضاعی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۸ هزار دوز واکسن در نوبت اول و دوم به جامعه هدف تزریق شده است افزود: از این تعداد ۶۵ هزار و ۸۹ نفر در مرحله اول و ۱۳ هزار و ۳۰۸ نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کرده‌اند.

وی یکی از دلایل فوت بیماران مبتلا به کرونا را ترس و تاخیر در مراجعه آنها به مراکز درمانی بدلیل توجه به شایعات فضای مجازی دانست و افزود: بیماران در وضعیت حاد به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند که در این شرایط نجات جان آنان با مخاطره همراه می‌شود.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون در کردستان یک هزار و ۳۶۳ قربانی داشته است.

 

کردستان سومین روز بدون فوتی کرونا را پشت سر گذاشت

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: برای سومین روز متوالی در یک هفته اخیر، در استان روز بدون فوتی ناشی از ابتلای به کرونا ثبت کرد.

دکتر فرزین رضاعی روز چهارشنبه اظهار داشت: در شبانه روز گذشته ۷۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد که ۳۶ نفر کمتر از تعداد بیماران شناسایی شده ۲۴ ساعت ماقبل آن است.

وی با بیان اینکه روند ابتلا و بستری در استان رو به کاهش است، افزود: ۲۲۳ بیمار همچنان در مرکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۲۸ نفر به علت شدت بیماری، در بخش ای سی یو تحت مراقبتهای ویژه قرار دارند.

وی با اشاره به شمار بیماران بستری در مراکز درمانی استان گفت: ۱۴۰ بیمار در سنندج، ۲۴ بیمار در مریوان، ۱۷ بیمار در کامیاران، ۱۵ بیمار در بانه، ۱۲ بیمار در سقز، پنج بیمار در دیواندره ، چهار بیمار در قروه، چهار بیمار در بیجار و ۲ بیمار در دهگلان بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: دورهمی خانوادگی و حضور بدون ماسک در اماکن عمومی ۲ عامل مهم و قابل توجه از دلایل اصلی انتقال بیماری کرونا است.

رضاعی یکی از مهمترین اقدامات دانشگاه در بحران کرونا برای پیشگیری از این ویروس را  انجام واکسیناسیون کرونا اعلام کرد و افزود:  تاکنون ۹۸ هزار و ۶۶۶ دوز واکسن کرونا به استان اختصاص یافته که از این تعداد، ۸۰ درصد آن به گروه‌های هدف تزریق شده است.

وی افزود: تاکنون ۱۲ پارت واکسن علیه این ویروس به استان اختصاص یافته و برای گروه‌های در معرض خطر تزریق شده است.

رضاعی درصد پوشش واکسیناسیون پرسنل بهداشت و درمان را ۹۱ درصد اعلام کرد و گفت: تا کنون ۵۹ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال در مقابل کرونا واکسینه شده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: تاکنون ۹۸ هزار و ۶۶۶ دوز واکسن کرونا به استان اختصاص یافته که از این مقدار ۸۰ درصد آن به گروه‌های هدف تزریق شده است.

رضاعی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۸ هزار دوز واکسن در نوبت اول و دوم به جامعه هدف تزریق شده است افزود: از این تعداد ۶۵ هزار و ۸۹ نفر در مرحله اول و ۱۳ هزار و ۳۰۸ نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کرده‌اند.

وی یکی از دلایل فوت بیماران مبتلا به کرونا را ترس و تاخیر در مراجعه آنها به مراکز درمانی بدلیل توجه به شایعات فضای مجازی دانست و افزود: بیماران در وضعیت حاد به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند که در این شرایط نجات جان آنان با مخاطره همراه می‌شود.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون در کردستان یک هزار و ۳۶۳ قربانی داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.