در حال حاضر ۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۳۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۲۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۷۲ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، دزفول، دشت آزادگان، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۵۵۰ هزار و ۱۴۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۹ هزار و ۲۶۴ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز پنجشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۶۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۷۸ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۵۵۰ هزار و ۱۴۲ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۹ هزار و ۲۶۴ نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۳۲۴ هزار و ۲۳۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. همچنین سه هزار و ۶۷۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت افزود: تا کنون ۱۰ میلیون و ۲۷۴ هزار و ۵۲۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه شهرستان‌های خرمشهر و رامهرمز در استان خوزستان هم به وضعیت قرمز بیماری تبدیل شدند و تعداد شهرستان‌های قرمز در حال حاضر به ۱۱ شهرستان رسیده است.

وی ادامه داد: شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی ‌و تقارن آن با کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور، زنگ خطری جدی در جهت ورود به خیز چهارم بیماری است و مطمئنا در صورت ورود به خیز جدید، شرایط بسیار سختی در هفته‌های آتی در پیش رو خواهیم داشت.

لاری اظهار کرد: رعایت جدی‌تر پروتکل‌های بهداشتی مهم‌ترین اقدام در جهت مقابله با ویروس جهش یافته است و امیدواریم با تقویت عزم و اراده شما عزیزان در عمل به توصیه‌های بهداشتی، مانع از تکرار تجربه‌های تلخ گذشته و ورود به خیز جدید بیماری شویم.

 

۳۰ بهمن ماه و مهمترین اخبار کرونایی استان ها

بروز موج چهارم بیماری کووید ۱۹ در کشور دور از انتطار نیست چرا که بر اساس گزارش های آماری مبتلایان به ویروس کرونا در مقایسه با شرایط قبل و ورود ویروس جهش یافته انگلیسی به کشور باید انتطار یک‌ فاز خطرناک از این بیماری را داشته باشیم.

نگرانی مسئولان وزارت بهداشت و درمان از موج چهارم کرونا در حالی است که ویروس جهش یافته انگلیسی در برخی نقاط کشور چرخیده است و به باور متخصصان حوزه سلامت؛ شیوع این ویروس جهش ‌یافته در صورت عدم پایبندی مردم به دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند منجر به ایجاد موج خیلی وحشتناکی شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه تاکنون ۲۱ نفر مبتلا به ویروس جهش یافته کرونا در کشور شناسایی شده گفت که این تعداد مبتلایان در استان‌های تهران، البرز، قزوین و خوزستان بوده و از این تعداد، ۴ نفر فوت کرده‌اند.

علی رضا رییسی اظهار داشت : میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور افت قابل توجهی داشته و در میانگین در کل کشور ۱۴ درصد افت رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داریم، اما در برخی استان ها به شدت افت کرده است. مثلا برخی شهرهای خوزستان به زیر ۲۰ درصد رسیده بود. در عین حال در قسمت های مختلف هر استان هم میزان رعایت فرق دارد. مثلا اگر رعایت پروتکل در تهران ۷۰ درصد باشد، اما وقتی در مترو یا بازار می روید، مشاهده می‌کنید که پروتکلی رعایت نمی‌شود.

بر اساس گزارش های آماری ،موارد ابتلابه کووید- ۱۹ طی یک ماه گذشته بیانگر افزایش ملایم مبتلایان به این ویروس همه‌گیر در کشور است و مسئولان بهداشتی ضمن ابراز نگرانی از بروز موچ چهارم کرونا می گویند اینکه مردم فکر کنند که میزان بیماری بسیار کم شده و بیماری عملا از بین رفته، تصوری واقعا خطرناک است.

به گفته مسئولان وزارت بهداشت و درمان ، روند بیماری کرونا و بستری های مربوط به آن در برخی استان ها شیب افزایشی به خود گرفته ولی در ۲ استان بویژه خوزستان این وضعیت نگران کننده است .

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از قرار گرفتن ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی خبر داد.

دکتر فرهاد ابول نژادیان اظهار داشت: شهرستان های اهواز، آبادان، دزفول، شوشتر، خرمشهر، رامهرمز، شادگان، هویزه، کارون، دشت آزادگان و ماهشهر اکنون به لحاظ شیوع کرونا در وضعیت  قرمز قرار دارند که این موضوع بسیار نگران کننده است.

 فرماندار خلخال نیز با بیان اینکه سیر صعودی و افزایش آمار بستری بیماران کرونا در بیمارستان این شهرستان نگران‌کننده است  گفت : بستری بیماران کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان این شهر افزایش یافته که جای سوال دارد.

 سخنگوی ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در اصفهان نیز گفت: عادی انگاری و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در زمینه استفاده از ماسک و فاصله گذاری در بسیاری از شهرستان‌ها، روند نزولی شیوع کرونا را در این استان متوقف کرده است.

حجت‌اله غلامی اظهار داشت: هم اینک شیوع کرونا و بیماری کووید ۱۹ در برخی شهرهای استان اصفهان صعودی یا ثابت است.

وی ادامه داد: ادامه این روند بیانگر این است که بطور قطع در صورتی که حساسیت ویژه و خاص در زمینه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نداشته باشیم به سمت شهرهایی با وضعیت نارنجی پیش خواهیم رفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به وضعیت نارنجی پنج شهرستان استان گفت: با وجود تبدیل وضعیت ۲ شهرستان بوکان و سلماس از نارنجی به زرد، شهرستان های ارومیه و اشنویه وضعیت بدتری نسبت به هفته گذشته پیدا کرده اند.

علی مصطفوی افزود: نارنجی شدن وضعیت شهرستان های ارومیه، خوی، میاندوآّب، نقده و اشنویه نشان دهنده کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان است.

 

۹۰۲ بیمار کرونایی در بیمارستان های خوزستان بستری هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از بستری شدن ۹۰۲ بیمار کرونایی در بیمارستان های خوزستان خبر داد.

دکتر فرهاد ابول نژادیان پنجشنبه در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: از این تعداد ۶۷۵ بیمار در بخش های عادی و ۲۲۷ بیمار در بخش مراقبت های ویژه ما بستری هستند که از این افراد ۳۹ بیمار اینتوبه ای هستند.

وی افزود: هر چقدر آمار مبتلایان ما در بخش های ویژه بیشتر شود تعداد بیماران اینتوبه ای بالاتر خواهد رفت لذا از هم استانی های عزیز خواهش می کنم که با حوزه بهداشت و درمان بیشتر همکاری کنند تا با لطف خداوند بتوانیم هر چه سریعتر این روزها را سپری کنیم.

مردم دید و بازدیدها را کمتر کنند

فرمانده عملیات مدیریت کرونا در استان گفت: انتظار داریم که هم استانی های عزیز دید و بازدیدهای خود را کمتر کنند و هر گونه علائم بیماری را کرونا محسوب کرده و به مراکز درمانی مراجعه کنند تا آمار مبتلایان ما کاهش پیدا کند.

متاسفانه برخی از هم استانی های ما در مراسم شلوغ عروسی و عزا شرکت می کنند که بسیار خطرناک است.

وی با بیان اینکه در شهرستان کارون بیماریابی خوبی انجام دادیم و امیدواریم مردم این منطقه نکات بهداشتی را به طور جدی رعایت کنند افزود: قطعا اگر مردم یک یا ۲ هفته محدودیت‌ها را تحمل کنند می توانیم پیک سوم بیماری را کنترل کنیم. 

در شهرستان هویزه روزانه ۶۰ تا ۷۰ بیمار شناسایی می‌شود

ابول نژادیان گفت: در شهرستان کارون ۳۸ درصد موارد ابتلا در خانواده‌ها اتفاق می‌افتد و ۲۶ درصد موارد انتقال بیماری از طریق ترددهای مکرر درون شهری است لذا مردم باید از خریدهای غیرضروری بپرهیزند و از حمل و نقل عمومی کمتر استفاده کنند همچنین تا جایی که امکان دارد کارهای خود را به صورت الکترونیکی و غیرحضوری انجام دهند.

وی بیان کزد: در شهرستان هویزه روزانه ۶۰ تا ۷۰ بیمار شناسایی می‌شود و این آمار روند افزایشی دارد. همچنین در شهرستان خرمشهر از بیستم بهمن ماه روزانه ۴۰ بیمار شناسایی می شود که در حال حاضر روند صعودی دارد.

تردد در هسته مرکزی اهواز همچنان ادامه دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: با وجود اینکه در هسته مرکزی شهر اهواز محدودیت ها شدیدی اعمال شده است اما مردم خودرو خود را در فاصله دورتری قرار می دهند و پیاده به سمت مرکز شهر می روند.

وی گفت: ما نگران سلامتی مردم هستیم و از آنها خواهش می کنم به خاطر حفظ جان خود با  حوزه بهداشت و درمان استان همکاری کنند. همچنین تا حد امکان به بازار نرفته و در خانه بمانند تا وضعیت بهتر شود.

وی عنوان کرد: پیک سوم بیماری در شادگان نسبت به پیک اول و دوم به مراتب بیشتر است. در پیک دوم روزانه ۱۰ تا ۱۵ بیمار در شادگان داشتیم اما در پیک سوم تعداد بیماران با شیب تندی در حال افزایش است و شرایط بسیار سختی در این منطقه وجود دارد.

وضعیت شهرستان باوی در روزهای آینده قرمز می شود

ابول نژادیان با اشاره به اینکه احتمال قرمز شدن شهر باوی در روزهای آینده وجود دارد گفت: پیک سوم بیماری در این منطقه از روز دهم بهمن ماه شروع شده و با شیب تندی در حرکت است که از مردم این منطقه خواهش می‌کنم در خانه‌های خود مانده و کمتر در خیابان ها تردد کنند.

وی گفت: در این شهرستان ۲۴ درصد موارد ابتلا به بیماری در دید و بازدیدها شکل گرفته، ۲۲ درصد موارد بیماری تز ترددهای درون شهری و ۱۸ درصد عامل بیماری از تجمعات خانوادگی و دورهمی ها است.

وی افزود: عمده مشکلات ما در شهرستان باغملک، برگزاری مجالس تحریم با تعداد زیاد است که انتظار داریم این تجمعات مدیریت شود.

۵۵ درصد بیماران کرونایی در استان مرد و ۴۵ درصد زن هستند

فرمانده عملیات مدیریت کرونا در استان بیان کرد: ۵۵ درصد بیماران کرونایی در استان مرد و ۴۵ درصد زن هستند همچنین ۷۸ درصد از مبتلایان بیماری زمینه ای ندارند.

ابول نژادیان افزود: ۳۰ درصد از مبتلایان استان زنان خانه دار، ۱۴ درصد کارمند یا کارگر، پنج درصد معلم، دانش آموز و دانشجو و ۹ درصد پرسنل بهداشت و درمان می باشند.

وی ادامه داد: در اواسط دی ماه در برخی از روزها آمار فوتی در استان نداشتیم اما با بالا رفتن آمار مبتلایان از یازدهم بهمن، روند فوتی ها نیز افزایش یافت.

به گفته وی ۶۰ درصد موارد فوت استان مرد و ۴۰ درصد دیگر را زنان تشکیل می دهند همچنین میانگین سنی فوت شده‌ های  استان ۶۷ سال بوده و بیشترین فوتی ها در سنین ۶۰ تا ۷۴ سال اتفاق افتاده است.

در شبانه روز گذشته یک هزار و ۱۰۴ بیمار شناسایی شدند

ابول نژادیان گفت: در شبانه روز گذشته حدود ۶ هزار تست انجام دادیم و یک هزار و ۱۰۴ بیمار شناسایی شدند که ۱۹ درصد از نمونه ها مثبت بودند.

وی اظهار داشت: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۷۸۲ مراجعه کننده به بیمارستان های استان داشتیم که ۲۰۲ نفر در بیمارستان‌ها بستری شدند و در مجموع ۱۱ درصد از مراجعه کنندگان به بیمارستان ها بستری شده‌اند.

قدرت کشندگی ویروس جهش یافته انگلیسی ۵۰ درصد بیشتر است

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: سرعت انتشار ویروس جهش یافته انگلیسی ۵۰ تا ۷۰ درصد بالاتر از ویروس قبلی است و قدرت کشندگی آن ۵۰ درصد بیشتر است لذا انتظار داریم که مردم دستورالعمل های بهداشتی را به خوبی رعایت کنند و با ستاد مدیریت کرونا در استان همکاری کنند.

در حال حاضر ۱۱ شهرستان استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

 

۹۵ بیمار کرونایی در قم بستری هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی از بستری بودن ۹۵ بیمار کرونایی در این استان خبر داد و گفت: ۱۲ تن از مبتلایان در وضعیت وخیم بیماری قرار دارند.

محمدرضا قدیر آخرین وضعیت مبتلایان به کووید۱۹ در قم را مورد اشاره قرار داد و افزود:  در ۲۴ ساعت منتهی به سی بهمن ماه ۹۹، ۱۹ تن با علائم مشکوک به کرونا پذیرش شدند.

وی ادامه داد: از این بین ۱۸ تن بستری و ۱۵ تن از بیماران کرونایی نیز با بهبودی کامل از بیماران مرخض شدند، همچنین در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوت کرونا مثبت در این استان ثبت نشده است.

«با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان قم از ۱۵ دی از وضعیت قرمز به نارنجی، در ۶ دی‌ از نارنجی به زرد و در ۲۰ دی‌ماه جاری از زرد به «آبی» تغییر کرده است».

 

۷۰ بیمار کرونایی در بخش مراقبت های ویژه گیلان بستری هستند

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی برای پیشگیری از خیز چهارم بیماری کرونا گفت: هم اکنون ۷۰ بیمار کرونایی در بخش مراقبت های ویژه استان بستری هستند.

دکتر مسعود نوروزی روز پنجشنبه اظهار داشت: هم اکنون ۴۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان گیلان بستری بوده و تحت درمان قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید برای حفظ سلامت خود و خانواده شان به پروتکل های بهداشتی توجه داشته و عمل کنند، اضافه کرد: عادی انگاری نسبت به رعایت توصیه های بهداشتی خیز دیگری از بیماری کووید ۱۹ را موجب می شود.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان خاطر نشان کرد: با توجه به مشاهده ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور، حساسیت ها در رعایت پروتکل های بهداشتی باید بیشتر شود.

وی بیان داشت: تاکنون موردی از ابتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی در گیلان مشاهده نشده اما خیلی بعید نیست با توجه به اینکه در استان های دیگر مشاهده شده در آینده شاهد آن در این استان نباشیم.

دکتر نوروزی اظهار داشت: شدت سرایت ویروس کرونا جهش یافته انگلیسی بسیار بیشتر است، علائم آن نیز شدیدتر بروز می کند، ضمن اینکه افراد را در سن پایین شامل کودکان، نوجوانان و جوانان بیشتر مبتلا می کند.

بر اساس آخرین اطلاعات واصله تا نیم روز ۲۹ بهمن مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۵۴۲ هزار و ۷۶ نفر و جانباختگان این بیماری به ۵۹ هزار و ۱۸۴ نفر رسید، تاکنون یک میلیون و ۳۱۷ هزار و ۶۱۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

تاکنون ۱۰ میلیون و ۲۱۸ هزار و ۳۱۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

۸۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی به ثبت رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: ۸۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در استان مرکزی به ثبت رسید.

دکتر«محمد جمالیان» روز پنجشنبه افزود: در این مدت یک بیمار کرونایی در این استان بر اثر کرونا جان خود را از دست داده است که با احتساب این مورد مرگ، شمار قربانیان کرونا در این استان به یک‌هزار و ۴۵۰ نفرذ رسید.

وی بیان کرد:  هشت نفر از مبتلایان شبانه روز اخیر به کرونا در این استان به دلیل شدت بیماری در مراکز بیمارستانی بستری شدند و خدمات تخصصی درمانی دریافت می‌کنند.

دکتر جمالیان افزود:  ۷۴ نفر از بیماران کرونایی شناسایی شده در شبانه روز اخیر نیز به صورت سرپایی درمان گرفتند و تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه شدند.

وی اظهار داشت: ۳۶ هزار و ۶۴۵ نفر در استان مرکزی از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در استان مرکزی به این بیماری  مبتلا شده‌اند.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه پارسال آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

 

روند نزولی کرونا در استان اصفهان متوقف شد

سخنگوی ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در اصفهان گفت: عادی انگاری و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در زمینه استفاده از ماسک و فاصله گذاری در بسیاری از شهرستان‌ها، روند نزولی شیوع کرونا را در این استان متوقف کرده است.

حجت‌اله غلامی روز پنجشنبه اظهار داشت: هم اینک شیوع کرونا و بیماری کووید ۱۹ در برخی شهرهای استان اصفهان صعودی یا ثابت است.

وی ادامه داد: ادامه این روند بیانگر این است که بطور قطع در صورتی که حساسیت ویژه و خاص در زمینه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نداشته باشیم به سمت شهرهایی با وضعیت نارنجی پیش خواهیم رفت.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در اصفهان افزود: در صورت ادامه این وضعیت باید به‌طور مجدد فعالیت‌ مشاغل و ترددها را کاهش دهیم که بطور قطع این امر در ادامه فعالیت مراکز تفریحی و رفاهی موثر خواهد و بسیاری از این مراکز تعطیل خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به در پیش بودن عید و ایام استقبال از نوروز از همه هم استانی‌ها تقاضا داریم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، همچنین استفاده از ماسک از تکرار شرایط ابتدای سال جلوگیری کنند تا مجبور به تکرار شرایط خاص نوروز امسال برای سال بعد نشویم.

غلامی ابراز امیدواری کرد که با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم، شرایط و وضعیت کرونا هر روز بهتر از قبل شود و بتوانیم به استقبال نوروز با شهرهای آبی در استان اصفهان برویم.

استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت ۲۴ شهرستان دارد و در زمان حاضر در همه‌گیری کرونا، ۲ شهرستان در وضعیت نارنجی(پُرخطر)، ۱۴ شهرستان در وضعیت زرد(خطر متوسط) و هشت شهرستان در وضعیت آبی(کم خطر) قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در زمینه آخرین آمار کرونا در این استان اعلام کرد :  در شبانه روز گذشته از هزار و ۸۹۳ فرد مشکوک به کرونا نمونه گیری شد؛  تست کرونای ۲۱۲بیمار در استان (به جز کاشان و آران و بیدگل) مثبت شد که از این تعداد ۸۳نفر بستری شدند.

وی تعداد کل بیماران بستری در بیمارستان‌های استان را ۴۲۰ اعلام کرد که از این تعداد ۶۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند. 

 

تعداد مبتلایان کرونا در لرستان به ۶۵ هزار و ۹۲۲ نفر رسید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تعداد مبتلایان کرونا در استان از ابتدای شیوع این ویروس تا ۲۸ بهمن، با شناسایی ۱۶۷ مبتلای جدید به ۶۵ هزار و ۹۲۲ نفر رسید.

" مریم کوشکی" روز پنجشنبه به رسانه ها اعلام کرد: تا این تاریخ، ۲۰۷ هزار و۹۳۳ نمونه مشکوک تست مخاطی کرونا به آزمایشگاه های تشخیص استان ارسال و از این تعداد پاسخ ۲۰۶ هزار و۶۹۲ مورد اعلام شده است.

وی بیان کرد: از این تعداد نمونه ارسالی به آزمایشگاه های مرجع استان ۱۳۹ هزار و ۴۳۱ مورد منفی بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت: تاکنون یک هزار و ۳۳۹ نفر از مردم این استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

کوشکی گفت: بر همین اساس از تمامی مردم لرستان تقاضا می شود در خصوص رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و استفاده مداوم از ماسک، کاهش ترددهای غیر ضروری، مسافرت های بین شهری و حذف تجمعات خطر آفرین از جمله حضور در آرامستان‌ها اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی افزود: با ادامه روند موجود، احتمال بازگشت استان به شرایط نارنجی طی هفته های آینده محتمل است که افزایش تعداد مبتلایان و مرگ و میر را به دنبال خواهد داشت.

براساس اعلام معاونت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد استانی شهرستان های خرم آباد، بروجرد، الیگودرز، کوهدشت، پلدختر،دلفان و سلسله در وضعیت زرد و شهرستان های  دورود، ازنا، رومشکان و چگنی در وضعیت آبی قرار دارند.

 

آمار بستری‌های مبتلا به کرونا در کرمانشاه به ۱۵۵ نفر افزایش یافت

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه آمار بستری‌های کرونایی در استان رو به افزایش است، گفت: ‌اکنون ۱۵۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند.

«مهدی محمدی» روز پنجشنبه از بستری‌ شدن ۴۷ نفر در شبانه‌روز گذشته با علایم ویروس کرونا خبر داد و افزود: در این مدت ۴۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ هم بعد از بهبودی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

وی اظهار داشت: با فوت یک نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان سرپل‌ذهاب، مجموع جانباختگان مربوط به بیماری کووید ۱۹ در استان به هزار و ۴۷۴ نفر رسید.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ بیمار مثبت بستری و ۶۴ بیمار مثبت سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ در سطح استان کرمانشاه شناسایی شدند.

تعداد بستری های بیماران کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان کرمانشاه در آبان ماه به هزار و ۲۶۰ نفر رسید و در ۲۴ آبان ۲۴ فوتی داشتیم که بیشترین آمار در یک روز از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بوده است.

محمدی همچنین گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت شهرستان پاوه هم اکنون در وضعیت نارنجی،  شهرستان های جوانرود، سرپل ذهاب، کنگاور، سنقر و کلیایی و روانسر اکنون در وضعیت زرد و شهرستان های اسلام آباد غرب، ثلاث باباجانی، دالاهو، صحنه، قصرشیرین، کرمانشاه، گیلانغرب و هرسین در وضعیت آبی قرار دارند. 

 

۸۸ کرونایی در کاشان و آران و بیدگل بستری هستند

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: اکنون ۸۸ بیمار کووید ۱۹ در مرکزهای درمانی کاشان و آران و بیدگل تحت درمان قرار دارند که ۱۸ نفر آنان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان روز پنجشنبه به نقل از مریم امیدی با اشاره به ثبت ۳۵ مورد جدید ویروس کرونا در کاشان و آران و بیدگل افزود : شمار آزمایش مثبت کرونا در این منطقه به ۱۴ هزار و ۴۱ نفر رسید.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۹ نفر با  سن ۱۰ ماه تا ۸۴ سال با علایم ویروس کرونا در مرکزهای درمانی منطقه کاشان پذیرش شدند، افزود: هفت از این بیماران در مرکزهای درمانی کاشان و ۲ بیمار نیز در آران و بیدگل تحت درمان قرار گرفتند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته یک مرد ۹۳ ساله با علایم بیماری کووید ۱۹ در کاشان جان باخت.

به گفته وی، از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون ۱۳۳ هزار و ۴۲۶ نفر به مرکزهای بستری، تشخیص سرپایی و درمانی شهرستان‌های آران و بیدگل و کاشان مراجعه کردند.

امیدی یادآور شد: در این مدت هشت هزار و ۵۳۱ بیمار حاد تنفسی از بیمارستان‌های کاشان و آران و بیدگل ترخیص شدند.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

وضعیت کرونایی کاشان و آران و بیدگل زرد است.

 کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

 

سه بیمار کرونایی استان اردبیل جان باخته و ۲۶ مبتلای جدید بستری شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: در ادامه وضعیت پایدار شیوع کرونا در استان اردبیل، سه بیمار مبتلا به کووید.۱۹ در این استان جان باخته و ۲۶ مبتلای جدید بستری شدند.

دکتر شهرام حبیب‌زاده روز پنجشنبه با اشاره به آغاز خیز آرام شیوع کرونا در استان اردبیل گفت: هم‌اینک ۱۶۷ بیمار مبتلا به کووید.۱۹ در مراکز درمانی این استان بستری بوده و تحت مداوا قرار دارند.

وی افزود: هم‌اکنون کل استان اردبیل در زمینه شیوع کرونا در وضعیت آبی قرار دارد و هشت شهرستان بیله‌سوار، سرعین، اصلاندوز، کوثر، نیر، نمین، انگوت و گرمی در وضعیت آبی (وضعیتی بین سفید و زرد) و چهار شهرستان اردبیل، خلخال و مشگین‌شهر و پارس‌آباد در این استان در وضعیت زرد قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: آمار بیماران بدحال مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان نیز در شرایط ثابت ۴۴ فرد بستری قرار دارد.

وی با هشدار نسبت به احتمال شیوع کرونای انگلیسی و ضرورت همکاری مردم در رعایت مقررات مقابله با این بیماری اظهار کرد: وضعیت شیوع کرونا در استان اردبیل همچنان شکننده است و در صورت بی‌توجهی شهروندان به رعایت مقررات مقابله با کرونا، تبعات خطرناکی را به دنبال خواهد داشت و مردم نباید گرفتار عادی‌انگاری بیماری شوند.

دکتر حبیب‌زاده با اشاره به ترخیص ۱۹ نفر از افراد بستری مبتلا به کرونا در مرکز درمانی استان اردبیل بیان کرد: با توجه به روند شکننده شیوع کرونا، همراهی مردم و رعایت پروتکل‌های کنترل این بیماری بسیار ضروری است.

وی با اشاره به نوسان آرام تعداد مبتلایان کرونا در استان اردبیل طی روزهای اخیر، علت این امر را کاهش رعایت عمومی و عادی‌انگاری این بیماری مهلک از سوی مردم عنوان کرد و گفت: نگرانی در مورد شیوع موج چهارم این بیماری همچنان وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین مجموع فوتی‌های کرونا در این استان طی ۱۱ ماه گذشته را یک‌هزار و ۳۸۶ نفر اعلام کرد.

وی افزود: مردم برای کنترل بیماری کرونا باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری و نیز پرهیز از حضور در اجتماعات را رعایت کنند.

دکتر حبیب‌زاده همچنین با اشاره به شروع واکسیناسیون کارکنان درمان بخش‌های مربوط به بستری بیماران کرونایی استان اردبیل اظهار کرد: در مرحله نخست، ۱۲۰ نفر از کارکنان بخش درمان واکسن روسی اسپوتنیک.وی را دریافت کردند.

۲ ماه پیش تعداد فوتی‌های کووید.۱۹ در استان اردبیل در رکودی کم‌سابقه به ۲۲ نفر فوتی در یک شبانه‌روز رسیده بود ولی طی ۲ ماه گذشته پنج بار فوتی‌های کرونا در این استان به صفر رسید.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با ۲۲ فوتی، بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در ۲۵ آبان ماه با ۱۱۳ نفر و نیز بالاترین رکورد بستری همزمان بیماران کرونا با ۵۰۳ نفر در روز ۲ آذرماه به ثبت رسیده است.

 

۲۸۲ بیمار کووید ۱۹ در البرز بستری هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام کرد که ۲۸۲ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های این استان تحت مراقبت درمانی قرار دارند که ۳۳ نفر آنان در ۲۴ ساعت گذشته پذیرش شدند.

دکتر محمد فتحی روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: ۳۱ هزارو ۳۰۹ بیمار کووید ۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در بیمارستان های البرز بستری شده که ۲۸ هزارو۳۰۳ بیمار آنان بهبود یافته اند.

وی بیان داشت : با مرگ سه بیمار کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته شمار جانباختگان این بیماری در البرز به ۲ هزارو۷۲۲ نفر رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز از مردم خواست توصیه های پزشکی را درخصوص رعایت فاصله اجتماعی ، استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در مکان های پرازدحام را جدی بگیرند.

از مجموع هفت شهرستان البرز ۲ شهرستان زرد و هفت شهرستان آبی کرونایی است. 

 

کرونا جان یک نفر دیگر را در استان همدان گرفت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت که با فوت یک نفر دیگر از مبتلایان قطعی کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، شمار متوفیان کرونا در این استان به یک هزار و ۵۰۶ نفر رسید.

دکتر «محمد طاهری» روز پنجشنبه افزود: همچنین با شناسایی ۱۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع موارد مثبت بستری از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در استان به ۱۰ هزار و ۳۵۷ نفر افزایش یافته است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، از افزایش شمار بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی استان خبر داد و اظهار داشت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان همدان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۲۸۱ مورد بود که از این تعداد ۲۹ نفر در بخش عادی بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: همچنین در حال حاضر ۱۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بخش آی.سی.یو مراکز درمانی این استان بستری هستند و وضعیت جسمی ۲۰ بیمار وخیم گزارش شده است.

دکتر طاهری درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان همدان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد ۳۷۳ ، بهار ۵۹۸، تویسرکان ۶۶۱، رزن ۴۴۸، درگزین ۱۹۶، فامنین ۱۸۲ و کبودراهنگ ۶۶۱ نفر بوده است.

وی افزود: همچنین یک هزار و ۹۰۹ نفر در ملایر، یک هزار و ۱۳۹ نفر در نهاوند و سه هزار و ۹۱۳ نفر نیز در شهرستان همدان به این ویروس مبتلا و بستری شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.