طبق توضیحات سخنگوی وزارت بهداشت 15 استان کشور از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز به سر می برند و 11 استان نیز در وضعیت هشدار هستند.

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت بهداشت گفت: «استانهای تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند.

همچنین استانهای آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم  هم در وضعیت هشدار قرار دارند.»

 

خوزستان از پیک کرونا عبور کرده است

استاندار خوزستان درخصوص وضعیت کرونا در این استان گفت: خوزستان از پیک کرونا عبور کرده و آمار افراد بستری در این استان همچنان رو به کاهش است.

غلامرضا شریعتی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از فاز دوم مجتمع فولاد روهینا دزفول در محل این کارخانه افزود: ۲۷ روز است که تعداد بیماران ترخیص شده بیشتر از بیماران بستری بوده و از یکهزار و ۶۰۰ نفر به ۴۰۰ بیمار رسیده است.

وی از کاهش آمار بیماران کرونایی بستری در آی سی یو خبر داد و بیان کرد: امیدواریم در پاییز امسال وضعیت کرونا بهتر شود.

 

افزایش جان‌ باختگان کرونا در سبزوار نگران‌کننده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: افزایش تعداد جان‌باختگان مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان نگران‌کننده است بطوریکه میزان مرگ و میر ناشی از این ویروس نسبت به ماه‌های گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.

دکتر علیرضا مسلم روز پنجشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا در سبزوار افزود: شیوع کرونا در این شهرستان از ابتدای هفته جاری به علت رعایت نکردن پروتکل‌ها و الزامات بهداشتی روند صعودی داشته و این شهرستان در وضعیت هشدار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: هم اکنون وضعیت تخت‌های آی.سی.یو در سبزوار  نگران کننده است و تعداد بیماران بستری افزایش یافته است.   

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان، فعالیت تمامی مراکز و سالن‌های ورزشی، استخرها و باشگاه‌های بدنسازی ممنوع است.

وی افزود: همچنین کتابخانه‌ها، سالن‌های مطالعه، آموزشگاه‌های زبان، آموزشگاه‌های آزاد و آموزشگاه‌های هنری تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

دکتر مسلم ادامه داد: فعالیت آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی نیز ممنوع شده و به متصدیان میدان دام سبزوار یک هفته فرصت داده شده است نسبت به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اقدام نمایند و در غیر این صورت تصمیمات دیگری در باره نحوه فعالیت این مرکز گرفته می‌شود.

 

ورامین از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفت

فرماندار ورامین گفت: این شهرستان در پی افزایش میزان شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفت و محدودیت‌هایی برای برخی از فعالیت‌ها در سطح شهرستان اجرایی می‌شود.

حسین کاغذلو روز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در طول پنج ماه گذشته هیچ‌گاه وضعیت ورامین از لحاظ شیوع این بیماری قرمز نشده بود ولی در هفته‌های اخیر و با موج دوم این بیماری، تعداد افراد مبتلا به این بیماری افزایش یافت و بر اساس اعلام وزارت بهداشت از روز گذشته وضعیت ورامین به حالت قرمز در آمد.

وی گفت: وضعیت قرمز ورامین در شیوع ویروس کرونا وظیفه مردم را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک سنگین‌تر کرده تا بتوان در کنار تلاشی که مسوولان و به ویژه کادر درمانی انجام می‌دهند، شرایط مناسبی را در سطح شهرستان ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از افزایش شیوع این بیماری و بر اساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا و استان تهران، از امروز محدودیت‌های در برخی از فعالیت‌ها اعمال می‌شود که لغو برگزاری مراسم دعای عرفه و اقامه نماز عید قربان در این راستا انجام شد.

کاغذلو تأکید کرد: سرعت بالای انتقال ویروس کرونا در سطح شهرستان به این معنی نیست که مردم یا مسوولان نسبت به مقابله با این بیماری کوتاهی کرده‌ یا نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بی تفاوت بوده‌اند ولی پروتکل‌های بهداشتی باید با جدیت بیشتری رعایت شود.

وی گفت: روز عید قربان فقط کشتارگاه خورین ورامین مجاز به کشتار دام است و مراکزی برای عرضه در سطح شهرستان ایجاد نمی‌شود.

فرماندار ورامین افزود: فعالیت تالارهای پذیرایی، قلیان‌سراها، برپایی کلیه اجتماعات و همایش‌ها، برگزاری مراسم عروسی و سایر مراسمی که منجر به اجتماع مردمی شود، تا اطلاع ثانوی و رسیدن به نقطه مطلوب ممنوع است.

وی تصریح کرد: فعالیت باشگاه‌های ورزشی پربرخورد نیز تا اطلاع ثانونی ممنوع است.

 

رکورد بیماران کرونایی در قزوین شکسته شد

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در قزوین گفت: آمار بیماران مبتلا و بستری در کرونا در استان طی پنج ماهه گذشته در روز جاری رکورد زده است.

منوچهر حبیبی روز پنجشنبه در نشست ستاد مقابله و پیشگیری کرونا استان قزوین با بیان اینکه کرونا در استان و کشور در حال زبانه کشیدن است، افزود: آماری که امروز در استان از حیث مبتلایان و بستری ها در استان داشتیم ظرف پنج ماه گذشته آنرا به یاد نداشته ایم و این آمار باید همه ما را تکان بدهد.

وی با بیان اینکه باید بار دیگر بیمارستان صحرایی و نقاهتگاه های بیماران کرونایی در نقاط مختلف استان برپا شود، افزود: نمی خواهیم مردم را بترسانیم اما آمار کرونا در این روزها طی پنج ماهه گذشته بی سابقه بوده است.

این مسوول با اشاره به لزوم توجه بیشتر به پروتکل های بهداشتی در کارخانجات قزوین، گفت: در یک شرکت تولیدی در استان قزوین یک نفر، ۲۴ نفر را مبتلا کرده است و باید به مدیران کارخانه ها تذکر داد کسانی که مبتلا هستند به سرکار نیایند و همچنین این موضوع باید مورد توجه ادارات قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: وضعیت استان و کشور به لحاظ شیوع و انتقال کرونا بسیار خطرناک و نگران کننده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: در چند روز گذشته مراسم های عروسی در برخی روستاها با هزار میهمان داشته ایم که بدون شک این گونه مراسم ها می تواند صدها نفر را آلوده به کرونا بکند.

وی افزود: باید با کسانی که موجب تجعمات در هر قالب از جمله عروسی و عزا می شوند باید برخورد جدی شود چرا که با جان مردم بازی می کنند.

حبیبی گفت: از امروز نباید اجازه تجعات در بوستان ها را داد و حتی اگر لازم است شهرداری ها باید چراغ پارک ها را خاموش کنند چرا که این موضوع با حفظ جان مردم سروکار دارد.

 

وضعیت قرچک در ابتلا به کرونا قرمز شد

فرماندار شهرستان قرچک گفت: با توجه به افزایش میزان شیوع ویروس کووید ۱۹ و ابتلای افراد به بیماری کرونا، وضعیت قرچک قرمز شده و از امروز محدودیت‌هایی در شهرستان اعمال می‌شود.

بهمن خطیبی روز پنج‌شنبه در جلسه ستاد کرونا که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: با وجود تمامی تلاش‌های صورت گرفته از سوی مردم و مسوولان در مقابله با شیوع ویروس کرونا، در موج دوم شیوع بیماری متأسفانه شرایط قرچک قرمز و خطرناک شده و این امر باعث شده تا محدودیت‌های مجددی در سطح شهرستان اعمال شود.

وی افزود: رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی برخی از شهروندان بار دیگر آژیر قرمز کرونا را در این شهرستان به صدا در آورد و باعث اعمال برخی از محدودیت‌ها از جمله تعطیلی مراکز آموزشی، تفریحی، باشگاه‌های ورزشی و آرایشگاه‌ها شد.

وی تأکید کرد: تا اطلاع ثانوی دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه علمیه، آموزشگاه‌ها، کتابخانه‌ها، استخرهای سرپوشیده، تالارهای پذیرایی، سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌های زنانه، باشگاه‌های ورزشی پربرخورد و بدن‌سازی، مراکز تفریحی، قهوه‌خانه‌ها، نماز جمعه و جماعات و هرگونه مراسم اجتماعی، مذهبی، فرهنگی و همایش تعطیل است.

خطیبی گفت: با توجه به تشدید شیوع کرونا در این شهرستان، محدودیت‌ها اعمال و نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی بیشتر می‌شود تا بار دیگر شرایط شهرستان عادی شود.

 

ورود به برخی بوستانها در مشهد ممنوع ‌شد

فرماندار مشهد گفت: بر اساس اعلام ستاد استانی مقابله با کرونا در خراسان رضوی، از فردا جمعه ۱۰ مرداد ماه ورود به برخی بوستانهای سلام در سطح کلانشهر مشهد ممنوع شده است.

محمدرضا هاشمی شامگاه پنجشنبه افزود: بر این اساس ورود به دیگر از بوستانهای مشهد نیز با محدودیتهایی همراه خواهد بود. متعاقبا زمان اتمام این ممنوعیتها و محدودیتهای اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: این تصمیم با توجه به اینکه مشهد در وضعیت قرمز از نظر شیوع ویروس همه گیر کرونا قرار دارد، تنها برای همین کلانشهر اتخاذ شده است.

مدیر گروه اطلاع رسانی بیماری کووید- ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در خصوص وضعیت شیوع همه گیر کرونا در نواحی زیرپوشش این دانشگاه گفت: تعداد بیماران بستری بر اثر کرونا در بیمارستانها ظرف روزهای اخیر به نسبت ثابت بوده و روزانه حدود ۲۰۰ بیمار را شامل می شود.

دکتر حمیدرضا رحیمی افزود: هم اکنون هزار بیمار مبتلا به کووید- ۱۹ در بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند که ۷۰ درصد آنها مربوط به شهر مشهد است.

وضعیت ابتلا به کرونا درخراسان رضوی ظرف هفته‌های اخیر تا حدی پیش رفته که هم اکنون فقط شهرستان خوشاب وضعیت سفید دارد و ۳۱ شهرستان دیگر خراسان رضوی در شرایط قرمز، نارنجی و زرد به سر می‌برند.

بنا بر اعلام مسوولان بهداشت و درمان خراسان رضوی، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا بستری در بیمارستانهای زیر پوشش شش دانشگاه پزشکی استان به ویژه علوم پزشکی مشهد که ۸۰ درصد جمعیت خراسان رضوی را در خود جای داده ظرف روزهای اخیر تغییر محسوسی نداشته است.

هم اینک به جز خوشاب که در وضعیت سفید قرار دارد، هشت شهرستان وضعیت نارنجی یا زرد داشته و ۲۳ شهرستان دیگر استان خراسان رضوی از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز به سر می برند.

بر این اساس شهرستانهای "مه ولات، تربت‌جام، کاشمر و بینالود" در وضعیت نارنجی و شهرستانهای "جوین،  جغتای،  داورزن و خلیل آباد" در وضعیت زرد هستند.

 

هیچ شهرستانی در خراسان جنوبی در وضعیت سفید نیست

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: اکنون ۱۵۷ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

 محمد دهقانی پنجشنبه شب در خصوص آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی اظهار داشت: از این تعداد ۶۴ نفر دارای تست کرونای مثبت بوده‌اند و ۱۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال چهار نفر وخیم اعلام شده است.

وی بیان کرد: آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در استان با ثبت ۲ مورد فوت جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۱۰۰ نفر افزایش یافت.

خراسان جنوبی که از اواسط خرداد امسال با افزایش مجدد موارد مثبت کرونا مواجه شد، براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از وضعیت هشدار خارج شده است.

با این وجود از ۱۱ شهرستان استان هیچ شهرستانی در وضعیت سفید (کم‌خطر) نیست و پنج شهرستان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، چهار شهرستان وضعیت نارنجی (پرخطر) و ۲ شهرستان در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.