سخنگوی وزارت بهداشت امروز اعلام کرد که از نظر شیوع کرونا 12 استان وضعیت قرمز دارند و 13 استان نیز در وضعیت هشدار به سر می برند.

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت بهداشت گفت: «استانهای مازندران، فارس، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند.

همچنین استانهای تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.»

 

 

در استان هرمزگان محدودیت‌های کرونایی وارد چهارمین هفته شد

استاندار هرمزگان در این ارتباط گفت که محدودیت‌های گروه‌های شغلی در راستای مقابله با کرونا در استان برای چهارمین هفته متوالی تمدید و اعمال می‌شود.

فریدون همتی افزود: کارکنان دارای بیماری زمینه‌ای، سن بالای ۵۰ سال و زنان باردار باید به صورت دورکاری فعالیت کنند و مادران دارای کودکان زیر۶ سال نیز با هماهنگی مدیر دستگاه، می‌توانند به صورت شیفتی و دورکاری، فعالیت کنند.

استاندار هرمزگان همچنین گفت که برگزاری مراسم‌های عروسی، عزا و هرگونه تجمع در سراسر استان همچنان ممنوع است و فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها باید رصد و نظارت لازم را در این خصوص داشته باشند.

همتی ادامه داد: نیروی انتظامی نیز با این تجمع و مراسم‌ها برخورد جدی خواهدداشت و پرونده عوامل برگزاری این گونه مراسم‌ها و تجمع‌ها، در دستگاه قضایی مورد بررسی قرار می‌گیرد و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

در استان لرستان نیز محدودیت‌های کرونایی تشدید می‌شود

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با بیان اینکه وضعیت این استان در ارتباط با بیماری کرونا قرمز است و ما مجبور به تشدید اجرای محدودیت‌ها هستیم گفت : فرمانداران باید در برگزاری عزاداری های ماه محرم، مراسم روز عرفه و عید قربان  طبق تصمیم ستاد و با ایجاد محدودیت ها، رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک، محدود کردن زمان عزاداری و فاصله گذاری اجتماعی رعایت کنند.

محمود ثمینی برگزاری کنکور سراسری را از دیگر مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا عنوان کرد و افزود: این آزمون در تاریخ معین شده ضمن افزایش زمان و فضای محل آزمون با رعایت فاصله گذاری در شهرستان های استان برگزار خواهد شد .

ثمینی بیان کرد: با توجه به شرایط استان برگزاری هرگونه مجلس ترحیم و عروسی در تالارهای پذیرایی یا منازل که با ازدحام جمعیت همراه باشد ممنوع است و فرمانداران مکلفند با هماهنگی دستگاه قضایی مانع از انجام آنها شوند .

وی افزود: تالار ها به دلیل تجمع و افزایش خطر شیوع کرونا، طبق مصوبه ستاد تعطیل بوده و فرمانداران نسبت به پلمپ واحدهای متخلف اقدام کنند .

در خوزستان شاخص‌های بیماری کرونا با توجه به شرایط قرمز استان روند کاهشی یافته ‌است

تمامی شاخص‌های بیماری کرونا در استان از ۲۰ روزگذشته با کمک مردم و تلاش مسوولان و کادر درمان روند کاهشی یافته است.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با بیان این مطلب افزود : علت اصلی کاهش شاخص های بیماری کرونا دراستان حضور کمتر مردم در مراسم و گردهمایی ها و استفاده بیش از پیش مردم از ماسک است .

وی اظهار داشت :  استان خوزستان شرایط بهتری را در این بیماری پیدا کرده البته شرایط شکننده است و اگر کمتر دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم مجدداً منحنی کرونا در استان صعودی خواهد شد.

محدودیت های کرونایی در استان بوشهر نیز تمدید شد

استاندار بوشهر با بیان اینکه محدودیت‌های کرونایی در استان این هفته هم تمدید می‌شود گفت : با تلاش‌ها و همکاری‌های مردم، از هفته گذشته استان روند ثابتی در ابتلا به بیماری کرونا دارد اما  این وضعیت شکننده است و اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود باز هم شاهد افزایش موارد ابتلا خواهیم بود.

عبدالکریم گراوند با بیان اینکه استان بوشهر روزهای سختی را برای مقابله با کرونا سپری کرده و عزیزان زیادی را از دست داده‌ است، افزود: تنها وسیله و داروی بیماری کرونا، رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک است و با این روش می‌توان کرونا را مدیریت کرد و از وضعیت قرمز خارج شد.

 

نگرانی از افزایش شمار فوتی‌ها به علت کرونا در خراسان شمالی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از افزایش میانگین تعداد موارد فوتی به علت ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان خبر داد و گفت: این وضعیت بسیار نگران کننده است.

دکتر سیداحمد هاشمی روز یکشنبه اظهار داشت: با شیوع این ویروس از اسفند ماه، چند باری فراز و فرود میزان مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در استان را داشتیم که با تلاش های انجام شده برای پیشگیری و درمان، این بیماری کنترل شد اما از ابتدای تیرماه شاهد افزایش میزان ابتلا، بستری و فوت در اثر این بیماری هستیم.

وی با بیان اینکه در ابتدای تیرماه تنها ۲۰ درصد از مردم از ماسک استفاده می کردند خاطرنشان کرد: حضور در تجمعاتی از قبیل عروسی، تشییع جنازه، مراسم عزاداری، دورهمی های خانوادگی، تفرجگاه ها و پارک ها از علل اصلی گسترش این بیماری در سطح استان است.

وی اظهار داشت: هم اکنون شمار فوتی ها در این استان به سه برابر پیش از خردادماه رسیده که در چند روز اخیر حتی شاهد مرگ و میر در بین جوانان هم بوده‌ایم.

هاشمی با تاکید بر اینکه باید از رفتن به مسافرت های غیرضروری پرهیز کرد بیان داشت: در روزهای اخیر تمامی اعضای خانواده ای که به مسافرت تفریحی رفته بودند به این بیماری مبتلا شدند و شاهد مرگ در بین اعضای این خانواده هم بودیم.

این متخصص بیماری های عفونی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری از مردم خواست تا با تشدید فاصله گذاری اجتماعی، زدن ماسک به محض خروج از منزل تا بازگشت، عدم جابجایی ماسک بر روی صورت، شست وشوی مکرر دست ها و رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی صادر شده، با شیوع این ویروس مقابله کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به در پیش بودن عید قربان گفت: توصیه می شود که بجای ذبح و قربانی کردن، افراد از دیگر نذورات استفاده کنند.

وی افزود: در صورتی که نوع نذر افراد صرفا قربانی کردن است این عمل را با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی از قبیل پرهیز از تجمع و مهمانی دادن، رعایت شرایط بهداشتی و زیست محیطی در ذبح و استفاده از امکانات پیش بینی شده توسط شهرداری ها و ادارات دامپزشکی انجام دهند.

هاشمی ابراز امیدواری کرد که با همکاری، همدلی و همراهی مردم و مسئولین و توکل بر خداوند بتوان از این دوران عبور کرد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استان خراسان شمالی از اوایل تیرماه از نظر همه گیری کرونا، در شمار استانهای در وضعیت هشدار قرار گرفته است و نیمی از هشت شهرستان این استان وضعیت قرمز دارند.  

آمار بستری بیماران کرونایی در دزفول ۳۸ درصد کاهش یافت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: آمار بستری و مراجعه بیماران کرونایی در بیمارستان بزرگ دزفول ۳۸درصد کاهش یافته اما وضعیت همچنان قرمز است.

مهدیه توکلی روز یکشنبه به رسانه‌های دزفول اعلام کرد: طی هفته‌های اخیر به دنبال رعایت نسبی پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و تلاش شبانه روزی کادر بهداشت و درمان، تعداد مراجعان به بیمارستان و موارد بستری سیر نزولی داشته و در حال حاضر نسبت به زمان اوج حدود ۳۸ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: این کاهش می‌تواند شکننده باشد و درصورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی ممکن است دوباره شاهد افزایش تعداد موارد بستری و فوت باشیم. 

توکلی بر استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی تاکید کرد.

دزفول پس از اهواز بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در استان خوزستان را دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.