سخنگوی وزارت بهداشت امروز اعلام کرد که 10 استان کشور از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز هستند.

به گزارش جماران، سخنگوی وزارت بهداشت امروز شنبه 28 تیر ماه 99 گفت: استان های آذربایجان شرقی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، گلستان، مازندران، کرمان و فارس در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی همچنین گفت: در استان های خوزستان و زنجان با همکاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک شاهد روند نسبتا کاهش در ابتلا و بستری بیماران هستیم.

 

اصفهان در آستانه وضعیت قرمز کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در شبانه روز گذشته، تعداد کل ۷۹۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانها بستری هستند که از این میان ۱۰۵ نفر در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند.

به گزارش جماران، آرش نجیمی با اشاره به افزایش بیماران مبتلا به کرونا در استان اصفهان به غیر از کاشان و آران و بیدگل اظهار داشت: هم اکنون تعداد کل ۷۹۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانها بستری هستند که از این میان ۱۳۵ نفر بدحال هستند و در بخش مراقبت‌های ویژه از آنها پرستاری می‌شود.

وی افزود: تعداد موارد دارای علامت و بستری شده در شبانه روز گذشته در بیمارستان‌های اصفهان ۱۰۵ نفر گزارش شده است که در همین مدت زمان تعداد ۵۵ نفر هم مرخص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با هشدار عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله فیزیکی در سطح جامعه گفت: با نزدیک شدن به وضعیت قرمز استان اصفهان ناگزیر به اعمال محدودیت‌های شدید در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک هستیم.

 

وضعیت شیوع کرونا در البرز قرمز است

استاندار البرز با اشاره به تداوم وضعیت قرمز شیوع کرونا در استان از تمدید اعمال محدودیت‌ها از تاریخ ۲۸ تیرماه به مدت یک هفته دیگر به منظور توقف چرخه شیوع کرونا در استان طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، خبر داد.

به گزارش جماران، عزیزالله شهبازی روز شنبه ۲۸ تیرماه با اعلام این خبر افزود: این محدودیت‌ها برای تمامی شهرستان‌های البرز در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: پس از اینکه روند شیوع کرونا در البرز شتاب گرفت، اعمال محدودیت فعالیت در استان از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا به ستاد ملی درخواست شد و تاکنون برای سه هفته متوالی اجرایی شده است.

استاندار البرز گفت: اگر حمایت‌های همیشگی مردم از مصوبات ستاد مقابله با کرونا کمرنگ شود به طور قطع علی رغم میل باطنی، شاهد محدودیت‌های بیشتری خواهیم بود.

 

وضعیت کرونا ایلام همچنان قرمز است

شمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام به ۴۷۵۰ نفر رسیده و با توجه به وضعیت قرمز استان در این هفته نیز محدودیت‌های کرونایی اعمال خواهد شد.

به گزارش جماران، دکتر محمد کریمیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، اظهار کرد:  طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۰۹ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده و متاسفانه در این مدت زمان، ۱ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان داشته‌ایم و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا این لحظه ۱۴۲ نفر است.

وی با بیان اینکه مورد فوتی 24 ساعت گذشته مربوط به شهرستان مهران بوده است، تاکید کرد: رعایت فاصله گذاری فیزیکی و هوشمند با جدیت بیشتر و استفاده از ماسک، ضرورت اجتناب ناپذیر این روزها و روزهای آینده است.

 

60 درصد شهرهای مازندران در وضعیت قرمز هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: هم اکنون بیش از ۶۰ درصد شهرستان های مازندران در وضعیت قرمز قرار دارند و تعداد بستری در کل استان در حال افزایش است.

به گزارش جماران، سیدعباس موسوی در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان که ظهر امروز در سالن جلسات فرمانداری قائمشهر برگزار شد با بیان اینکه در موج جدید شیوع ویروس کرونا با همان شیوه و پروتکل های بهداشتی گذشته انجام شد، گفت: مردم نسبت به بیماری کرونا اطلاعات مناسبی دارند و با روند درمانی آن به صورت کامل آشنا هستند و کادر درمانی هم برای درمان این بیماری به مهارت و تجربه لازم رسیده است.

وی با اشاره به اینکه فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی نسبت به گذاشته رعایت نمی شود، گفت: با این روند و سیر صعودی که بیماری کرونا در مازندران دارد بسیار نگران کننده است و این بیماری با سایر بیماری ها متفاوت است و ویروس خود را در مدت زمان بسیار کوتاهی به جمعیت زیادی انتقال می دهد.

 

وضعیت کرونا کرمانشاه همچنان قرمز است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: آمار تعداد بستری شدگان ناشی از بیماری کرونا نسبت به هفته‌های گذشته رو به بهبود است اما همچنان در وضعیت قرمز قرار داریم.

به گزارش جماران، دکتر محمودرضا مرادی روز شنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه توضیح داد: نوع تشخیص وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا بر اساس آمار بستری ها به نسبت جمعیت هر شهرستان محاسبه می شود.

وی افزود: آمار بستری بیماران مبتلا به کرونا در استان نسبت به هفته های گذشته روند کاهشی به خود گرفته اما این به معنی خارج شدن از وضعیت قرمز نیست.

او در ادامه گفت: اگر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، کمتر از یک نفر بستری شود وضعیت سفید، بین یک تا سه نفر وضعیت زرد و بیشتر از سه نفر وضعیت قرمز است.

 

اغلب شهرهای استان زنجان در وضعیت قرمز قرار دارند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: در زمان حاضر اغلب شهرهای این استان به ویژه شهر زنجان در وضعیت قرمز به سر می‌برند که ترسیم آینده این بیماری به طور کامل به رفتار مردم بستگی دارد.

به گزارش جماران، دکتر علیرضا آرمانی کیان افزود: در زمان حاضر اغلب شهرستان‌های استان به ویژه شهر زنجان در شرایط قرمز کورنایی قرار گرفته که توجه و حساسیت قشرهای مختلف به رعایت نکات بهداشتی بسیار ضروری است.

وی اضافه کرد: افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این استان نتیجه بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و افزایش تعاملات اجتماعی افراد است و بروز همین مساله شمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از این بیماری را به مراتب افزایش داده است.

این مسئول ادامه داد: طی روزهای گذشته زنجان بالاترین میزان بستری را ثبت کرد که بر این اساس آخرین آمار ارائه شده بستری روزانه به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در زنجان به پنج و نیم نفر رسیده است.

 

تولید روزانه 300 هزار ماسک در مازندران

مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت مازندران گفت: هم اکنون روزانه حدود ۳۰۰ هزار عدد ماسک پزشکی در واحدهای صنعتی استان تولید می‌شود.

به گزارش جماران، حسینعلی قوانلو با تأکید بر این که مشکلی برای تامین ماسک در استان وجود ندارد ، گفت: حتی روز گذشته نیز حدود ۱۰۰ هزار عدد ماسک پزشکی در سطح استان توزیع شد.

وی مشکل فعلی برخی واحدهای تولید ماسک در مازندران را کمبود مواد اولیه به خصوص پارچه ها پزشکی اعلام کرد و اظهار داشت : بر اساس وعده وزارت بهداشت ، به زودی این مواد اولیه نیز تأمین خواهد شد و مشکلی در راه تولید ایجاد نمی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.