سخنگوی وزارت بهداشت امروز اعلام کرد که 12 استان کشور از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز هستند و 13 استان نیز در وضعیت هشدار به سر می برند.

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت بهداشت امروز چهارشنبه 25 تیر ماه گفت: مانند روز گذشته استان های آذربایجان های شرقی و غربی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، مازندران و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند.

استان های تهران، فارس، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، همدان، یزد و خراسان شمالی نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

 

وضعیت وحشتناک کرونا در ایلام

استاندار ایلام از وضعیت کرونا در استان به شدت ابراز نگرانی کرد و گفت: کرونا در استان یکه‌تازی می‌کند تا جایی که امروز تعداد بالای مبتلایان و فوتی‌ها وضعیت وحشتناکی را به تصویر کشید.

به گزارش جماران، قاسم سلیمانی‌ دشتکی روز چهارشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان ایلام اظهار داشت: ضمن انتقاد از برگزاری جلسات اداری با جمعیت بالا، بار دیگر تذکر داد که نشست‌ها نباید بالاتر از 10 نفر باشد و ادارات تا جایی که می‌توانند از طریق فضای مجازی جلسات‌ خود را تشکیل دهند.

 

زالی: محدودیت‌های یک هفته‌ای تهران کافی نیست

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: شرایط تهران بسیار پیچیده و غامض است و به هیچ وجه نمی‌توانیم فرصت را در مقابله با کرونا از دست بدهیم.

به گزارش جماران، علی رضا زالی، در ارتباط با وضعیت بیماری کرونا در تهران، اظهار داشت: محدودیت‌های یک هفته‌ای تهران کافی نیست، ستاد تهران درخواست تمدید این محدودیت‌ها را دارد. اگر دستورالعمل‌ها رعایت نشود در بازگشایی مشاغل دیگر هم تجدید نظر خواهد شد.

 

کارمندان استان تهران می توانند تا پایان کرونا دورکاری کنند

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران گفت: کارمندان ارگان ها و دستگاه های دولتی تا عادی شدن شرایط کشور و تولید واکسن ویروس کرونا می توانند به استفاده از ظرفیت دورکاری وظایف و تکالیف خود را انجام دهند.

به گزارش جماران، غلامرضا عباس پاشا افزود: دورکاری در ادارات براساس بخشنامه و اپیدمی ویروس کرونا دوباره احصا شده است و دستگاه های دولتی براساس مصوبه ستاد ملی کرونا مکلف هستند بخشی از خدمات خود را از طریق خدمات الکترونیکی به مردم ارائه دهند.

 

80 درصد از مردم زنجان ماسک استفاده می کنند

استاندار زنجان گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد با اقدامات انجام گرفته در این استان 80 درصد عموم مردم از ماسک استفاده می‌کنند که باید 20 درصد باقیمانده نیز به این کار اهتمام داشته باشند تا مشکلات کمتری در خصوص بیماری خطرناک کرونا رخ دهد.

به گزارش جماران، فتح الله حقیقی شامگاه سه‌شنبه در جلسه ستاد  پیشگیری از کرونای استان با اشاره به وضعیت کنونی این بیماری در استان افزود: هر چند اغلب مردم استان پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده را در زمینه پیشگیری از بیماری کرونا رعایت می کنند اما  برخی ها همچنان به این موضوع بی توجه هستند.

وی اضافه کرد: هرچند بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان شمار بستری ها و سرپایی بیماران کرونایی نسبت به روزهای گذشته قدری کاهش یافته است اما به معنای عادی سازی  نیست، بلکه همگان ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ارائه شده و استفاده از ماسک هستند.

 

دادستان انزلی: اماکن عمومی که پروتکل های بهداشت را رعایت نمی کنند پلمپ موقت شوند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندرانزلی گفت: قهوه خانه ها و اماکن عمومی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند پلمب موقت شوند.

به گزارش جماران، سید رحمان سید زاده صبح چهارشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونای بندرانزلی اظهار کرد: خوشبختانه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در شهرستان بندرانزلی از سوی همه مردم و مسئولان مربوطه و سمن ها و گروه های مردمی تلاش های بسیار خوبی صورت گرفت.

وی افزود: متاسفانه شروع پیک دوم شیوع ویروس کرونا در حالی است که مردم و خصوصا کادر درمان خسته هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.