سخنگوی وزارت بهداشت امروز اعلام کرد که 10 استان کشور از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز هستند.

به گزارش جماران، سخنگوی وزارت بهداشت امروز دوشنبه 30 تیر ماه 99 گفت: وضعیت استان های قرمز در کشور همانند روزهای گذشته است. یعنی استان های آذربایجان شرقی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، گلستان، مازندران، کرمان و فارس در وضعیت قرمز قرار دارند.

 

وضعیت کرونا 6 شهرستان آذربایجان غربی قرمز شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی از قرمز شدن وضعیت شیوع ویروس کرونا در شش شهرستان استان خبر داد.

به گزارش جماران، جواد آقازاده با بیان اینکه آذربایجان غربی هم اکنون در وضعیت هشدار قرار دارد افزود: وضعیت شش شهرستان ارومیه، خوی، مهاباد، پیرانشهر، سردشت و میاندوآب همچنان در وضعیت قرمز به سر می‌برند و آمار مبتلایان به ویروس بالا است.

وی با اشاره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار تا ۲۹ تیرماه امسال ۶۵۲ نفر مبتلا به بیماری سندرم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری است که از این تعداد ۳۲۸ نفر به طور قطع مبتلا به ویروس و ۳۲۴ نفر نیز مشکوک به بیماری کرونا هستند.

 

خراسان شمالی در مرز وضعیت قرمز کرونا

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: این استان در مرز وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و تشدید محدودیت‌ها و نظارت‌ها تنها راه جلوگیری از گسترش بیشتر بیماری در این منطقه است.

به گزارش جماران، دکتر سیداحمد هاشمی روز دوشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار داشت: اگر روند افزایشی بیماری به همین شکل ادامه یابد تا مردادماه تمامی ظرفیت تخت‌ منظور شده در مراکز درمانی استان اشغال خواهد شد.

وی افزود: از ابتدای تیرماه تاکنون شمار مبتلایان به کرونا در استان سه برابر شده است و شهرهای بجنورد، گرمه و شیروان در وضعیت قرمز و شهرهای فاروج، مانه سملقان و جاجرم نیز نارنجی هستند که بدین ترتیب فاصله چندانی با قرمز شدن وضعیت استان نداریم.

 

یک هزار نفر از کادر درمان مازندران به کرونا مبتلا شدند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که تاکنون یک هزار نفر از کادر درمانی - بهداشتی و دیگر کارکنان خط مقدم مقابله با ویروس کرونا در زیر مجموعه این دانشگاه به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

به گزارش جماران، دکتر سیمین بابایی دلیل ابتلا این تعداد از پرسنل دانشگاه علوم پزشکی مازندران به کووید ۱۹ را حضور طولانی مدتشان در بیمارستان ها برای خدمات رسانی به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ اعلام کرد.

وی افزود : خروج برخی از این نیروها از گردونه خدمت رسانی به بیماران،  درگیری سایر نیروهای خط مقدم مقابله با ویروس کرونا  را در پیک دوم بیشتر  کرده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : قراری گیری طولانی مدت کادر درمانی و بهداشتی و سایر نیروهای پیشتبان در بیمارستان و قرار گرفتن در معرض بیماری ، خستگی را برای این نیروها به دنبال دارد که تا حدودی می تواند عاملی برای ایجاد اختلال در خدمات رسانی نیز باشد.

 

زهرا عبدالهی به شهدای مدافع سلامت پیوست

شهیده زهرا عبداللهی، پرستار خوش‌قلب، فداکار و ایثارگر شاغل در درمانگاه تأمین اجتماعی گناوه، در راه خدمت به مردم و خط مقدم مبارزه، پس از دست و پنجه کردن با ویروس کرونا به خیل شهدای مدافع سلامت پیوست.

 

آمار قربانیان کرونا در فارس به مرز هشدار رسید

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، روند افزایشی مرگ براثر کووید ۱۹ در استان فارس را بسیار هشدار دهنده ارزیابی و خاطرنشان کرد که شمار فوت شدگان از این بیماری در فارس تاکنون به ۳۵۰ نفر رسیده است.

به گزارش جماران، علی اکبری دوشنبه ۳۰ تیر با ارائه آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس، ضمن ابراز تاسف از افزایش فوت شدگان کووید۱۹، اضافه کرد: طی ۴۸ ساعت گذشته متاسفانه ۳۱ نفر از هموطنانمان در فارس، مقابل این بیماری خطرناک تسلیم شده و فوت کرده‌اند.

او با اشاره به اینکه آمار بررسی تست‌ کروناویروس در آزمایشگاه‌های تشخیص ملکولی استان فارس نیز افزایش قابل توجهی داشته است، گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون ۱۹۶ هزار و ۵۹۶ مورد تست مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است.

 

افزایش 10 برابری فوتی های کرونا در کرمانشاه

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از افزایش 10 برابری آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان در تیر ماه امسال نسبت به اسفند سال گذشته خبر داد و تعداد فوتی های کرونا در استان را تا به امروز بیش از 400 نفر اعلام کرد.

به گزارش جماران، دکتر محمودرضا مرادی با اشاره به سیر افزایشی آمار مرگ و میر مبتلایان کرونا در استان گفت: اسفند سال گذشته 17 مورد فوت ناشی از کرونا در استان به ثبت رسید که این تعداد در اردیبهشت ماه به 38 نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه در خرداد ماه با رشد چشمگیر فوتی‌ها مواجه شدیم و رقم قربانیان کرونا در استان به 131 نفر رسید.

مرادی با اشاره به استمرار سیر افزایشی فوتی های کرونا در استان گفت: متاسفانه در تیر ماه تا به امروز 172 مورد فوت ناشی از کرونا در استان به ثبت رسیده که نسبت به اسفندماه و شروع اپیدمی کرونا بیش از 10 برابر شده است.

 

نماینده مردم مشهد به کرونا مبتلا شد

حجت الاسلام دکتر محمدحسین حسین‌زاده بحرینی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی به بیماری کرونا مبتلا شد.

به گزارش جماران، مسئول دفتر حجت‌الاسلام بحرینی با تایید این مطلب گفت: با مشاهده علائم و مثبت ‌شدن آزمایش ویروس کرونای ایشان، این نماینده مجلس هم اکنون در استراحت پزشکی به سر می‌برند.

حسن اکبرپور افزود: دوران قرنطیه استراحت پزشکی ایشان از دیروز شروع شده است و دست کم به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت.

 

شناسایی 110 مادر باردار مشکوک به کرونا در کرمانشاه

مسئول دفتر مامایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از شناسایی 110 مادر باردار مشکوک به کرونا در استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون تنها پنج نوزاد کرونایی داشتیم که همگی هم بهبود پیدا کردند.

به گزارش جماران، شیوا کاظمی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 110 مادر باردار با علائم مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه کرده اند که از این تعداد 55 مورد بصورت قطعی مبتلا به کرونا بوده و بستری شده و مابقی مشکوک بوده و بصورت خانگی قرنطینه شده‌اند.

وی افزود: متاسفانه آمار مادران باردار مبتلا به کرونا در هفته‌های اول تیرماه رشد چشمگیری داشت، البته خوشبختانه چند روزی است وضعیت کمی بهتر شده است.

کاظمی خاطرنشان کرد: طی این مدت تنها پنج نوزاد کرونایی داشتیم که همگی هم بهبود پیدا کردند و خوشبختانه فوتی نوزاد بر اثر کرونا نداشته ایم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.