مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه روحانیت با در اختیار داشتن تریبون های فرهنگی و مساجد می توانند محور توسعه فرهنگی و اجتماعی منطقه باشند، افزود: نقش علمای روحانی در توسعه فرهنگی و اجتماعی این منطقه انکارناپذیر است .

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، غلامرضا سلیمانی در  دیدار با امام جمعه و جمعی از روحانیون شهرستان ماکو  با اشاره به اینکه زندگی ما با مکتب اهل بیت و روحانیت معزز گره خورده و همیشه از راهنمایی ها و هدایت های راهگشای روحانیت بهره مند شده ایم ادامه داد: توسعه همه جانبه و پایداری  منطقه، مرهون توسعه فرهنگی و آمادگی بسترهای اجتماعی جامعه است و هوشیاری جامعه نیز با حمایت و یاری علما اتفاق می افتد .

وی تصریح کرد: قبل از ورود تکنولوژی به منطقه باید بسترهای اجتماعی و فرهنگی آن آماده شود تا مردم در بهره مندی از آن تکنولوژی همراه و همگام شوند .

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با توصیف ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه گفت: مزیت های خدادادی این منطقه باید تقویت شود و این تقویت ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم موجبات رونق و توسعه منطقه را فراهم خواهد آورد .

سلیمانی با اشاره به مشکلات مردم مرزنشین و مشکلات ناشی از افزایش عوارض خروجی گمرک اظهار کرد: از مسیر قانونی در حال پیگیری و حل این مشکل هستیم و مردم منطقه با آرامش منتظر نتایج آن باشند .

وی در پایان، خروج آمریکا از برجام را به ضرر آمریکا خواند و گفت: خروج این کشور از برجام به نفع آن نخواهد بود، آمریکا ۴۰ سال است که سیاستهای خصمانه و زیانباری در قبال ایران اتخاذ کرده است.

حجت الاسلام ایوب رنجبری  امام جمعه ماکو نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت فرهنگ دینی در جامعه گفت: هزاران شهید در این مرز و بوم برای حفظ فرهنگ دینی جان خود را فدا کرده اند و وظیفه ما ادامه راه مقدس این شهیدان است .

وی  مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو را از نظر فرهنگی شخصیتی بسیار ارزشی عنوان کرد و افزود: دکتر سلیمانی از نظر علمی نیز  شخصیتی عالم و آگاه به مسائل است و این مسئله موجب خرسندی علماست .

امام جمعه ماکو افزود: موفقیت سازمان به معنی موفقیت نظام مقدس جمهوری اسلامی است و موفقیت نظام به منزله موفقیت امام زمان (عج) است و علما در این راه به شما با تمام قوا یاری خواهند رساند .

این استاد دانشگاه هر گونه حواشی بر علیه سازمان و منطقه را مانع پیشرفت منطقه خواند و تصریح کرد: علما با درایت و آگاهی در مقابل هرگونه حواشی خواهند ایستاد و اجازه سودجویی به افراد مغرض را نخواهند داد .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.