به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان کریم ‌الله شعبانی شامگاه چهارشنبه در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان، با اشاره به اینکه ترامپ با عهدشکنی و نقض پیمان در مقابل برجام، اعتبار بین‌المللی و آبروی خود را در جهان از بین بُرد و بی ‌اعتباری و نقض پیمان آمریکا را برای دنیا روشن کرد، افزود: با توجه سخنان رئیس جمهوری، مشاهده شد که ایران، کشوری است که به تعهدات خود پایبند بوده، اما آمریکا، کشوری است که هیچ‌ گاه به تعهدات خود پایبند نبوده و جمهوری اسلامی با مدیریت خود این موضوع را نشان داد.
وی ادامه داد: ملت ایران، شرایطی سخت ‌تر را با سربلندی و موفقیت، پشت سر گذاشته و بی شک شرایط کنونی را نیز با شجاعت، صبر، تدبیر و وحدت ملی، سپری کرده و با وحدت و انسجام بر مشکلات، فائق می ‌آید.
شعبانی با بیان اینکه نباید اجازه داد تا هیچ حاشیه ‌ای به وظیفه اساسی مسئولان در خدمت به مردم خدشه وارد کند، افزود: همه مسئولان و دستگاه‌ ها باید به ادای کامل وظایف خود در این شرایط حساس، بیش از گذشته پرداخته و با آمادگی بیشتر به تلاش خود ادمه دهند.
وی با بیان اینکه همه دستگاه ‌ها باید با ابزار و امکانات موجود خود در جهت کنترل و کاهش آسیب ‌های اجتماعی تلاش کنند، تصریح کرد: همه موضوعات اجتماعی در جایگاه خود، ارزشمند و با اهمیت هستند؛ به طوری که با وجود اینکه ایجاد اشتغال، اولویت اول کشور است، اما کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز در کنار آن مهم بوده و در واقع، این دو مقوله لازم و ملزوم یکدیگرند.
این مقام مسئول، ضمن تقدیر از راه‌اندازی گرمخانه توسط شهرداری جهت نگهداری از متکدیان، خاطر نشان کرد: باید کمیته‌ای برای رفع معایب، نواقص و ضعف ‌های گرمخانه تشکیل شود.
شعبانی به لزوم تشکیل بانک اطلاعاتی متکدیان بومی برای ساماندهی و کنترل آنها اشاره و خاطرنشان کرد: باید به ‌گونه ‌ای سختگیرانه و با دقت نظر پیشگیرانه با متکدیان غیر بومی، رفتار شود تا این افراد جرات ورود به استان را نداشته باشند.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه وجود حتی یک متکدی نیز جامعه را نازیبا جلوه می دهد، ابراز کرد: بخشی از وظایف جمع‌ آوری متکدیان بر عهده شهرداری است و شهرداری باید همانند رسیدگی به نظم و آراستگی شهرها برای جمع‌آوری متکدیان نیز تلاش کرده و در این مسیر از نهادهای متولی دیگر کمک بگیرد.
وی با بیان اینکه راه‌اندازی مرکز پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی را یک اقدام ابتکاری توسط اداره کل بهزیستی استان توصیف کرد و گفت: متاسفانه گاهی پیشگیری نکردن منجر به بروز مشکلات عدیده ‌ای می ‌شود که کار کنترل را سخت می ‌کند. لذا پیشگیری که جزء وظایف ذاتی دستگاه ‌ها بوده و بسیار کم‌ هزینه است، باید به ‌گونه ‌ای انجام شود تا انعکاس مشکلی از یک نقطه در برخی رسانه‌ ها و فضای مجازی، چهره نظام را زیر سوال نبرد.
7312/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.