استاندار مازندران گفت:کاهش نرخ زاد و ولد را یک چالش مهم در جامعه است

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری، محمد اسلامی، استاندار مازندران در جلسه کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی ساماندهی و مدیریت آسیب های اجتماعی استان، سرمایه اجتماعی را مهم ترین سرمایه توصیف کرد و خاطر نشان ساخت: آسیب پذیری این سرمایه موجب خسران است و باید در جهت مصون سازی، ایمن سازی و توانمند سازی جامعه اهتمام ویژه صورت گیرد.

استاندار با اشاره به این که رییس جمهور، سال 97 را سال نشاط اجتماعی قرار دادند، گفت: در سال 97 باید روند دغدغه ها، کاهش یابد و امید و امید افزایی در جامعه، رو به افزایش نهد.

مقام عالی دولت در مازندران، تاکید کرد: باید در جهت افزایش نشاط اجتماعی با اجرای درست و بهنگام برنامه ها اقدام نمود.

اسلامی با اشاره به هجمه های سنگین فرهنگی دشمنان، تاکید کرد: بخش های فرهنگی و آموزشی باید پررنگ تر و قوی تر در مقابله با آسیب های اجتماعی پای کار بیایند.

وی با تاکید بر این که باید سال 97 را با برنامه دقیق و جامع مبارزه با آسیب های اجتماعی آغاز کنیم، تصریح نمود: وضعیت اعتیاد را باید پایش کنیم، راه های نفوذ را ببندیم و هزینه فعالیت افراد در این حوزه را بالا ببریم.

استاندار بر تدوین برنامه جامع مبارزه با آسیب های اجتماعی سال 97 با مشارکت خیرین، ریش سپیدان و معتمدین محلات، نیروی بسیج و مردم تاکید نمود و خاطر نشان ساخت: باید در راستای ایمن سازی و توانمند سازی جامعه با بهره گیری از ظرفیت روحانیون، مبلغان و نهادهای مذهبی تلاش کرد.

نماینده عالی دولت در استان، با اشاره به ضرورت انجام کارهای فرهنگی و اثربخش در حوزه آسیب های اجتماعی، بر بارگذاری فضای مجازی و استفاده از این ظرفیت موثر تاکید کرد.

استاندار، کاهش نرخ زاد و ولد را یک چالش مهم برشمرد و اظهار داشت: باید با اقدامات لازم، تهدید نسل را کنترل کنیم.

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود راه اندازی و گسترش اورژانس اجتماعی برای مراجعه افراد پیش از اقدام به ازدواج، ایجاد ظرفیتی که روی موضوع آشتی زوج ها کار کند و ارایه مشاوره های پیش از ازدواج به عنوان سه اقدام لازم در راستای پایداری زندگی یاد کرد و گفت: از مساجد باید به عنوان کانونی برای حل و فصل اختلافات زناشویی، ارایه راه حل و حل و فصل مشکلات زوجین بهره گیری شود.

 وی پیشگیری از آسیب های اجتماعی را اولویت اقدام در این حوزه برشمرد و افزود: در حوزه آسیب های اجتماعی باید کار واقعی و موثر انجام داد و خیلی به آمارهای صرف اکتفا نکرد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.