به گزارش ایرنا در واقع اگر امروز امنیت ایران در منطقه و جهان مثال زدنی است مطمئنا قسمت عمده ای از این توفیق مدیون جانفشانی های سربازان گمنام امام زمان(عج) است سربازانی که گوش به فرمان رهبر خود در اوج گمنامی برگ های زرینی را در تاریخ جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسانده اند.
با اندکی بصیرت می توان دریافت که شهادت طلبی و ایثار، هوش و ذکاوت، ایمان و تقوا، ولایت مداری و دوری از جریان های انحرافی، سربازان گمنام امام زمان را به عنوان نهادی امنیتی- انقلابی و یکی از پایه های استحکام بخش نظام و مایه آسودگی خاطر مردم تبدیل کرده است.
سربازان گمنام امام زمان(عج) تبعیت از ولایت فقیه و مقام شامخ ولایت را نصب العین قرار داده و با دخالت ندادن سلیقه های سیاسی همواره رهرو راه ولایت بوده و هستند و در تایید این مساله همین بس که رهبر معظم انقلاب تلاش های این بزرگ مردان را ستودند و بیان داشتند: وزارت اطلاعات به همت نیروهای با ایمان، متعهد، متخصص، دلسوز و انقلابی، خدمات بزرگی برای انقلاب انجام داده است و اکنون پایگاه عظیم مبارزه و جهاد در عرصه جنگ اطلاعاتی است.
مجاهدان خاموش این نهاد در مبارزه با قاچاقچیان، اشرار، خراب کاران، برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه و افرادی که با خط گرفتن از دولت های متخاصم قصد ضربه زدن به نظام و مردم شریف ایران را دارند، از هیچ تلاشی دریغ نکرده و نمی کنند و به پاسداری از ارزش ها و دستاوردهای بی بدیلی اشتغال دارند که با 2 مولفه شهادت طلبی و هوشیاری همه جانبه و مهارت محور، موفقیت در ماموریت های متعدد و پرخطر را ضمانت می کنند.
اتصال اعتقادی مدیران وزارت اطلاعات ایران به ولایت امام زمان(عج) و ولایت مطلقه ولی فقیه سبب تفاوت اساسی این نهاد با نهادهای امنیتی دیگر کشورها شده و پایگاه مردمی خاصی را نیز ایجاد کرده است.
علاوه بر پایگاه مردمی، توکل به خدا نیز منبع بزرگی است که مجاهدان خاموش فی سبیل الله در پیکار و مجاهدت با دشمنان از آن بهره جسته اند و کار خود را نه یک کار امنیتی بلکه انجام تکالیف شرعی و جلب رضایت الهی می دانند.
تداوم انقلاب و صحبت کردن از میراث حرکت مردم ایران در فجر 1357 مطمئنا مرهون اشراف اطلاعاتی و اقدامات به موقع ماموران وزارت اطلاعات است، مامورانی که در فرهنگ خود تنها انجام تکلیف الهی را نشانه موفقیت و پیروزی خود می دانند و شکست در قاموس شان راهی و یا جایی ندارد و همانند فرهنگی که در دفاع مقدس تجربه شد، در هر دو حالت پیروزی و یا شکست ظاهری، خود را پیروز واقعی می دانند.
اگر توفیقات اخیر در ناکام ماندن تکفیری ها در خاک پاک ایران، خنثی شدن تصمیم های دولت های متخاصم و افراد کوردل وابسته به آنان، جلوگیری از فعالیت جریان های انحرافی، انهدام باندهای بزرگ قاچاق کالا و مواد مخدر و افزایش ضریب امنیت کشور را بنگریم متوجه می شویم که همراهی ها و پا به پا آمدن های سربازان مخلص و پا در رکاب حضرت بقیه الله الاعظم(عج) زیبنده ترین ها را برای انقلاب به ارمغان آورده و آسایش امروز مرهون دلدادگانی است که گرچه گمنامند اما نام آن ها در طول تاریخ جاودانه خواهد ماند.
همه ناظران سیاسی و کارشناسان اطلاعاتی و امنیتی دنیا معترفند که ایران اسلامی با توجه به ماهیت حکومتش و بیرون بودن از جرگه وابستگی به نظام های استکباری جهان، همواره در معرض تهاجمات امنیتی است و در این شرایط امن نگه داشتن جامعه و حفاظت از جان و مال و ناموس مردم و جلوگیری از شکل گیری حتی یک انفجار و یا استمرار بخشی به برخی از سریال های هدفمند، بی تردید از اعجازهای بزرگ قرن ماست که به واسطه همین حلقه همکاری و همدلی و انجام درست ماموریت های ذاتی و پرهیز هوشمندانه از موازی کاری ها محقق شده و ما امروز امن ترین کشور جهانیم.
تولید احساس امنیت برای مردم بسیار با ارزش تر از اصل ایجاد امنیت است چرا که نه تنها آرامش خاطر آنان را تامین می کند بلکه زمینه های سرمایه گذاری خارجی را نیز به وجود می آورد.
اگر امروز در شرایط پسا برجام قرار داریم و سرمایه گذاران خارجی به سرمایه گذاری در ایران رغبت پیدا کرده اند این مساله تنها مرهون دیپلماسی سیاسی ما نیست بلکه این توفیق تا حد زیادی به تلاش های سربازان گمنام امام زمان(عج) به امن تر کردن کشور وابسته است.
در یک کلام باید بگوییم که هیچ توسعه ای بدون در نظر گرفتن بسته های امنیتی محقق نمی شود و امروز ما نیازمند هر پیشرفتی و امکاناتی که باشیم، نخستین نیاز ما امنیت است.
در پایان ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته مجاهدان خاموش و گمنام امام زمان(عج) برای ادامه توفیقات روز افزون آنها دعا می کنیم و استمرار همین منش انقلابی و ولایی را از خداوند مسئلت داریم.
7348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.