به گزارش ایرنا، علیار اسکندری روز پنجشنبه در دیدار با رئیس خبرگزاری ایرنا استان کرمان در محل فرمانداری رفسنجان افزود: محموله های 10 و 20 تنی مس قبل از برجام بدون پشتوانه بیمه ای به ترکیه ارسال می شد و امروز شاهدیم که شرکت ملی صنایع مس ایران با انعقاد قراردادهای مستقیم محموله های مس با تناژ بالا را به کشورهای اروپایی صادر می کند.
وی ادامه داد: با راه اندازی بورس پسته و انجام فعالیتهای اقتصادی در این زمینه، پسته نیز به عنوان یک محصول ارزآور در بازارهای جهانی با قیمت خوب به فروش می رسد.
اسکندری نسب، رونق اقتصادی در زمینه مس و پسته را بعد از برجام از بسیار مهم و مفید دانست و افزود: اگر بازار برای هر محصول فراهم باشد کشاورزان با کمترین دغدغه محصولات با کیفیت و بیشتری تولید می کنند و به فروش می رسانند.
فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه برجام یکی از دستاوردهای مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی است گفت: برجام در رونق اقتصادی کشور نقش مهمی را ایفا می کند.
وی با اشاره به اینکه بیان اقدامات خوب انجام شده در حوزه اقتصاد مقاومتی توسط رسانه ها به نشاط و امید اجتماعی می افزاید تصریح کرد: باید سعی کنیم بوسیله برجام در جامعه رفاه نسبی خانواده ها را فراهم کنیم زیرا اگر مردم وضعیت اقتصادی مناسبی داشته باشند و رفاه نسبی در جامعه حاکم باشد فساد و بزهکاریها کمرنگ می شود.
وی با بیان اینکه یکی از ابعاد مهم برجام رونق بخشی در حوزه اقتصاد است گفت: در رفسنجان طی چند سال گذشته با اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی و جذب سرمایه های داخلی و خارجی تفاهم نامه های اقتصادی زیادی منعقد و اجرا شده و برخی هم در حال اجرا است که می توان گفت نشاط اقتصادی در این منطقه رو به شکوفایی است.
وی ادامه داد: در حال حاضر چهار سرمایه گذار خارجی برای سرمایه گذاری در رفسنجان اعلام آمادگی کرده اند که یکی از آنها در زمینه ایجاد صنایع تولید لوازم پزشکی جراحی قلب، چشم و غیره با برند ایران و دیگری تولید هواپیماهای مسافربری در رفسنجان است.
شروع فعالیتهای معدنی مس در کشور در دهه 50 از مس سرچشمه بود که در دنیا ذخیره ارزشمندی دارد و معدن مس یکی از منابع طبیعی و هدیه الهی است و در 120 کیلومتری مس سرچشمه معادن میدوک و چاه فیروزه و دره آلو وجود دارد.
این معدن یکی از بزرگترین معادن روباز جهان به شمار می‌رود و ذخیره زمین ‌شناسی آن، بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تن سنگ سولفوری با عیار متوسط هفت دهم درصد برآورد شده‌ است.
سالانه بین 100 تا 150 هزار تن پسته از مجموع بیش از 280 هزار هکتار باغ در این استان تولید و برداشت می شود.
رفسنجان با وجود بیش از 80 هزار هکتار باغ پسته سالانه 2 هزار میلیارد تومان درآمد پسته دارد. رفسنجان یکی از مهمترین شهرستانهای استان کرمان و در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7433/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.