استاندار آذربایجان غربی گفت: تحقیق و پژوهش مولفه اصلی پیشرفت و توسعه جوامع بشری است
به گزارش ایسنامنطقه آذربایجان غربی محمدمهدی شهریاری در جشنواره تجلیل از پژوهشگران، فناوران و ایده های برتر استان عصرامروز که با حضور جمعی از دانشگاهیان و مسئولان استان در محل سالن اجتماعات مرکز مطالعات اقوام و ادیان دانشگاه ارومیه برگزار شد با  بیان اهمیت تحقیق و پژوهش در رشد و توسعه جوامع بشری گفت: تحقیق و پژوهش مولفه اصلی پیشرفت و توسعه جوامع بشری و قدرت و امنیت کشورهاست و شاهد هستیم که هر کشوری که به تحقیق و پژوهش اهمیت قائل شده و پژوهش در آن نهادینه شده، به رشد و توسعه نیز نائل آمده است.
وی افزود: در کشور ما علی رغم وجود منابع غنی و نیروی انسانی توانمند، متاسفانه تحقیق و پژوهش آن طور که باید و شاید جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده و لازم است در این خصوص و برای جبران عقب ماندگی ها در این حوزه برنامه ریزی و اقدامات جدی صورت گیرد.
وی تاکید کرد: باید منابع و امکانات کافی در اختیار جامعه دانشگاهی و محققین کشور قرار گیرد تا کشور بتواند با جهش علمی و جبران عقب ماندگی های گذشته، به رشد و توسعه دست یابد؛ این امر جزو سیاست های دولت دوازدهم است و امیدواریم با تلاش های هرچه بیشتر دانشگاهیان و پژوهشگران و با اهمیت دادن به تولید علم و جایگاه پژوهش در کشور بتوانیم به اهداف مورد نظر در این خصوص دست پیدا کنیم.
استاندارآذربایجان غربی بر لزوم ارتباط بیشتر دانشگاه با صنعت نیز تاکید و خاطرنشان کرد: شکاف عمیقی بین جامعه پژوهشی و بازار و صنعت در کشور وجود دارد و دانشگاههای ما با صنعت و بخش خصوصی خیلی عجین نشده اند که در این مورد و برای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه نیز باید برنامه ریزی های لازم صورت گیرد و از پژوهشگران و فناوران استان حمایت می کنیم.
شهریاری اظهار کرد: صرفا با چاپ مقالات ISI ، رشد علمی در کشور محقق نمی شود، اگر رشد علمی بصورت واقعی اتفاق بیفتد، رشد را در همه ارکان و شاخص ها شاهد خواهیم بود.
وی ادامه داد: ما نیز در استان با تمام توان از دانشگاهیان، پژوهشگران و فناوران حمایت می کنیم تا با بهره گیری از دستاوردهای تحقیقات علمی و دانشگاهی، بتوانیم شاخص های توسعه استان را ارتقا بخشیم.
وی همچنین از جامعه دانشگاهی و پژوهشی استان خواست، احیای دریاچه ارومیه، ارتقای کشاورزی، صنایع و صنعت گردشگری استان را جزو اولویت های پژوهشی خود قرار دهند و در رابطه با این موضوعات تحقیقات علمی انجام دهند.
استاندار آذربایجان غربی همچنین از دانشگاه ارومیه خواست برنامه ریزی های لازم را برای صدور فراخوان علمی بین المللی در راستای بهره گیری از ایده ها و دستاوردهای علمی پژوهشگران نقاط مختلف دنیا برای احیای دریاچه ارومیه انجام دهد.
در این مراسم با اهدای لوح، تندیس و هدایایی از پژوهشگران و فناوران برتر استان تجلیل شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.