مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۱۳ سد در حال بهره برداری در آذربایجان غربی وجود دارد‌.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، کیومرث دانشجو در نشست خبری با اصحاب رسانه  که امروز در سالن جلسه شرکت آب منطقه ای استان برگزار شد گفت: از میان ۱۳ سد درحال بهره برداری ، ۷ سد در حوضه دریاچه ارومیه، ۵ سد در حوضه ارس و یک سد در حوضه زاب در استان وجوددارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد کاهش ۱۲ درصدی آب مخازن سدهای آذربایجان غربی هستیم اظهار کرد: ۷۵۵میلیون متر مکعب آب در نیمه نخست سال جاری در مخازن سد های استان ذخیره سازی شده است که با ۱۲درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۵۶ میلیون متر مکعب رسیده است.

وی افزود: حجم تنظیمی این سدها ۲ میلیارد و  ۲۷۴ میلیون متر مکعب بوده  که توانایی ذخیره سازی یک میلیارد و ۹۳۰ میلیون متر مکعب را دارند.

دانشجو با بیان اینکه ۳۴ هزار حلقه چاه مجاز در استان از منابع زیر زمینی استفاده میکنند تصریح کرد: به طور متوسط ۹۲ درصد از چاه های مجاز زیر زمینی در حوزه کشاورزی، ۴/۸ در حوزه صنعت و ۳ درصد در حوزه شرب و مصارف خانگی مورد استفاده قرار میگیرد.

وی افزود: همچنین ۵۸ هزارو ۷۰۵ حلقه چاه غیر مجاز و فاقد پروانه در آذربایجان غربی وجود دارد.

دانشجو در خصوص متوسط بارندگی دراز مدت در آذربایجان غربی خاطر نشان کرد:  بر اساس بررسی های بعمل آمده در طول ۳۵ سال گذشته متوسط بارندگی آذربایجان غربی ۳۵۴ میلیمتر است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی در ادامه گفت: چهار حوضه آبریز دریاچه ارومیه، ارس، زاب و سفیدرود به مساحت ۴۲ هزار و ۲۲۳ کیلومتر مربع در آذربایجان غربی وجود دارد که پتانسیل منابع آب های سطحی و زیر زمینی این حوزه ها ۸/۴۳ میلیارد متر مکعب است.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.